Náš test: dráždivé BMW 440i
7. 10. 2017
Jeho výkon a duše „závoďáka“ jen tak někoho nenechá chladným. Každý detail si zaslouží pozornost. Hlídat se musí nejenom doporučená rychlost, ale například také sukně. Přečtěte si níže test modelu BMW 440i M Performance ženským úhlem pohledu.
Díváme se
Elegantní křivky karoserie BMW 440i dokáží vzbudit zájem, a to ještě není nastartováno. Dynamický vzhled kupé je velmi atraktivní. Testované BMW třídy 4 je díky své výbavě opravdový kousek pro fajnšmekry. Vrcholná výbava M Sport s programem M Performance je pro mnoho vyznavačů rychlých kol doslova autem z říše snů. Velmi atraktivně působí mřížka chladiče s černými lamelami, černými bočními vzduchovými průduchy (Air Breather) a chromované koncovky výfuku. Příplatkové nízkoprofilové 20 palcové pneumatiky sice vypadají parádně, při parkování v městském provozu nejsou výhodné. Disk se o obrubník „otře“ mávnutím oka.
Nasedáme
Vedle hlídání vzdálenosti od obrubníku jsem musela hlídat také svou sukni. Z pohledu pohodlí není pro dámy nasedání do BMW 440i totiž žádný med. Touha posadit se do BMW 440i co nejelegantněji je marná, jak už to u sportovních aut bývá. Sedadla jsou na druhou stranu velmi pohodlná a poskytují maximální oporu během řízení. Palubní deska s hliníkovým obložením a infotainmentem působí jednoduše a zároveň intuitivně – k „závoďáckému“ looku přispívá natočení směrem k řidiči.
Hledání pásů v modelech kupé bývá obtížné. Nikoliv však v případě modelu BMW 440i. BMW disponuje takovou malou specialitkou v podobě automatického „přibližovátka“ – po nasednutí totiž díky tomu dojde k podání bezpečnostních pásů. Místa v druhé řadě sedadel je v tomto třídvéřovém modelu jen průměrně. Kupátko je ideální pro singles, mladé páry či nespoutané závodnice. Zavazadlový prostor nabízí místa pro dva členy posádky ažaž.
Jedeme
Pokud BMW 440i někoho náhodou nezaujme vizuálně (o čemž pochybuji), bude jím zákonitě upoután, když dojde k nastartování. Výfuk už při nastartování totiž dokáže pěkně zabublat a akusticky na sebe upozornit. Příčinou toho je vylepšený tlumič s aktivní klapkou. Pro milovnice rychlých aut je testovaný model BMW 440i skutečnou specialitkou. Označení Performance totiž znamená, že má o 25 kW víc než „obyčejná“ verze nejvyšší výbavy M Sport. Adaptivní M podvozek, přepínač jízdních režimů včetně módu Sport+, automatická osmistupňová převodovka Steptronic a výkon 265 kW benzínového motoru o obsahu 3 litry je zárukou radosti z jízdy v každé situaci. Tedy především pro vyznavače sportovní jízdy. Podvozek je tuhý a jízda na nízkoprofilových kolech dokáže na kvalitních silnicích unést. Pravda, při jízdě po středočeských okreskách je zážitek o poznání horší. Radost z jízdy ale je při řízení veliká. BMW 440i svými schopnostmi řidiče doslova pohltí a unese, tomu odpovídá i spotřeba. Během našeho týdenního zběsilého testování se ustálila na 11,5 litrech na 100 kilometrů. Holt výkonný sporťák!
Hodnotíme
BMW 440i je především o emocích, které dokáže při řízení vzbudit. Ovšem pozor, vše je podloženo racionálními vlastnostmi: vylepšený sportovní podvozek, mohutný výkon 326 koní a vynikající kvalita zpracování. Tento model je opravdovým sporťákem celou svou duší, ačkoliv se s ním dá samozřejmě velmi dobře a klidně jezdit i při běžných trasách například do práce. Příležitost model pořádně provětrat je velmi přitažlivá a hraničí se závislostí. Nejlevnější verze modelu (420i 184 koní) startuje na ceně 1 042 600 Kč. Testovaný vůz (440i xDrive 326 koní) s výbavou M Sport startuje bez příplatků na 1 593 800 Kč.
Více na webu BMW