Náš test: čiperný Peugeot 3008 GT
3. 4. 2017
Novinka loňského podzimu model Peugeot 3008 boduje. Ne nadarmo se stal Evropským autem roku. Do redakce k nám zavítal v té nejatraktivnější a také nejdražší podobě – ve sportovní variantě GT se 180 koňmi pod kapotou. Jaký je to zážitek a má co nabídnout právě ženám?
Díváme se
Druhá generace modelu Peugeot 3008 se povedla. Vyniká totiž ostrými liniemi a dravým espritem. Toto SUV má zcela přepracovanou příď a zaujme futuristickým designem zepředu i zezadu. LED diodová světla mají ostré křivky, které navíc dráždí do nich zaseknutý nárazník. Přední maska je kolmá a prolnutá dovnitř, zadní brzdová světla s ledkami připomínají drápky ostré šelmy. Celkový look 3008 ve vrcholné verzi výbavy GT s dvoubarevnou variantou karoserie na 19“ kolech dotvářejí atraktivní chromy kolem oken, zpětných zrcátkách, na ližinách a výfucích.
Nasedáme
Progresivní design se promítá i do interiéru, palubní deska i-Cockpit s 8palcovou dotykovou obrazovkou a se středovým tunelem působí rovněž velmi nadčasově. Neztrácí přitom nic na jednoduchosti – tlačítka jsou v jedné linii jako v letadle a jsou bytelně zpracovaná. Navíc použité materiály jsou kvalitní a je radost se jich dotýkat.
Ve 3008 se velmi dobře sedí, k čemuž pomáhají nejen pohodlní sedadla, ale také jejich vyšší umístění. Peugeot 3008 poskytuje dokonalý přehled o tom, co se děje na silnici. Jízda v 3008 dokáže také pořádně zhýčkat. Celomasážní sedadla s několika způsoby pulsní masáže jsou totiž neskutečně příjemná a vyplatí se za tuto funkci připlatit.
U Peugeotu jsem si už zvykla na malý do ruky padnoucí volant. Při nasednutí za volant je ale klíčové si volant správně nastavit tak, aby byly všechny údaje v přístrojovém počítači dobře vidět. Mimochodem zmíněný přístrojový počítač s 12“ palcovou obrazovkou je digitální a nabízí různé způsoby zobrazení údajů týkající se spotřeby, rychlosti, navigace, audia apod.
Zavazadlový prostor nabízí 591 litrů objemu. Za příplatek se dá vybavit automatickým otevíráním kufru pomocí pohybu nohy pod nárazníkem. Prostorný kufr může narůst až na 1670 litrů objemu, zadní sedadla se dají sklopit přímo do podlahy.
Jedeme
K nejsilnější verzi Evropského auta roku nemůže být výtek. Dvoulitrový naftový motor BlueHDi o výkonu 180 koní nabízí dostatek dynamiky pro sportovní jízdu. Šestistupňová automatická převodovka jde ovládat také pádly pod volantem. Podvozek velmi dobře kryje nerovnosti a 3008 nabízí skutečně komfortní svezení. Peugeot 3008 jde skutečně snadno řídit, volant je příjemně přeposilovaný. Za příplatek je k dispozici volič režimů Advanced Grip Control pro ježdění na nezpevněných cestách. K velmi dobrému pocitu z jízdy přispívají také šikovní bezpečnostní pomocníci: asistent sledující prostor před vozidlem se samočinným brzděním, aktivní vedení v jízdním pruhu, automatické přepínání dálkových světlometů, sledování únavy řidiče, slepých úhlů ve zpětných zrcátkách, projekce dopravních značek do přístrojového štítu nebo adaptivní tempomat. Pohledné SUV vedle pocitu bezpečí těší také svou úsporností. Během týdenního testování, kdy jsem 3008 skutečně nešetřila, se kombinovaná spotřeba ustálila na hodnotě 6,8 litrů. Deklarovaná hodnota spotřeby od výrobce je dokonce až 4,4 litrů na 100 kilometrů.
Hodnotíme
Dokonalý posez a skvělý výhled. Příkladná akcelerace a snadné řízení. Vytříbený vzhled a kvalitní materiály. Peugeot 3008 na mě udělal dojem, ocenění odborné poroty mu právem náleží. Doporučuji toto SUV prohlédnout naživo! Jízda s ním je zážitek. Peugeot 3008 (1.2 PureTech 130k) startuje na ceně 510 000 Kč. Model ve vrcholné výbavě GT pak o téměř 385 000 tisíc víc!
Více na webu Peugeot