Náš test: Cool Lexus IS 300h
23. 12. 2017
Budoucnost je v alternativních pohonech. Své o tom ví automobilka Toyota, která se už více než dekádu drží vepředu inovací. Do redakce se k nám dostal „konkurenční“, prémiový sedan Lexus IS s označením 300h.
Díváme se
Velkou pochvalu si Lexus IS 300h zaslouží za svůj dynamický design. Křivky modelu Lexus IS 300h jsou dramaticky řezané. Na první pohled upoutá modernizovaná verze Lexus IS originálním řešením přídě, tvarem světlometů, nárazníků a zádě. Propracované LED světlomety ve tvaru písmene L s typickými světly pro denní svícení propůjčují modelu IS 300h jedinečný vzhled jak zepředu tak zezadu. V rámci testované a nejvyšší výbavy Luxury stojí Lexus IS 300h na nízkoprofilových 18″ kolech. Futuristický look v kombinaci se sportovním espritem dělá z testovaného sedanu velmi atraktivní model.
Nasedáme
Interiér je naprosto cool. Lexus IS 300h je sebevědomým reprezentantem prémiové třídy. Dokáže udělat dojem kvalitními materiály a pohodlím kožených ergonomických sedadel. Multifunkční, tříramenný, vyhřívaný volant je vyroben z té nejkvalitnější kůže a krásně padne do ruky. Palubní desce dominuje 10,3″ obrazovka s vysokým rozlišením a ovládáním Remote Touch na středovém panelu. Infotainment jde ovládat také hlasem. Vyzkoušela jsem to na vlastní kůži a ani jednou mě zařízení nezklamalo. Hlasem jde dávat pokyny navigaci „Lexus Premium“ ale i audiosystému s 15 reproduktory Mark Levinson®. V druhé řadě sedadel je dostatek místa pro 2 dospělé osoby nebo 2 dětské autosedačky. Zavazadlový prostor nabízí objem 450 litrů.
Jedeme
Hybridní Lexus IS 300h pod kapotou skrývá benzinový motor o objemu 2,5 litru a elektromotor, který se nabíjí rekuperací neboli brzděním. Dohromady pak testované IS 300h má výkon 164 kW, odpovídající síle 223 koní. Na dálnici exceluje svými jízdními vlastnostmi a tichým chodem. Naladění podvozku je příkladné, zadokolka krásně sedí v zatáčkách. Lexus IS se velmi snadno řídí, volant je příjemně přeposilovaný. K dispozici je několik jízdních režimů Drive Mode Select: šetřivé nastavení Eco, optimální nastavení Normal a dynamické nastavení S či S+, které zajišťují odlišné odezvy plynu a celkovou akceleraci. Ve městě mě bavila jízda na elektřinu. Díky elektromotoru jsou rozjezdy nebo popojíždění v koloně anebo na parkovišti maximálně tichoučké. Odhlučnění kabiny je v Lexusu IS 300h skutečně parádní. Model Lexus IS 300h nehýčká jen komfortní jízdou ale také svým pohodlím a bezpečím. Součástí testované verze je 8 airbagů a paket Safety, jehož součástí je adaptivní tempomat, přednárazový bezpečnostní systém, asistent pro rozpoznávání dopravního značení, systém varování při opuštění jízdního pruhu a automatické přepínání dálkových světel. Kombinovaná spotřeba se během týdenního testování ustálila na hodnotě 7,4 litru na 100 kilometrů.
Hodnotíme
Zásluhou dramatického looku je Lexus IS 300h pohledný a originální hybridní sedan. K jeho kvalitám nepochybně patří povedený podvozek, který má za následek velmi komfortní jízdu. Ta je navíc díky elektromotoru maximálně tichá a také šetrná k životnímu prostředí. Modelová řada IS (200t) startuje na 989 000 Kč. Testovaný model IS (300h) ve výbavě Luxury s paketem Safety se vyšplhal na částku 1 490 000 Kč.
Více na webu Lexus