Náš test: designová Hyundai Kona
10. 4. 2018
Už půl roku uběhlo od doby, kdy naše redakce měla mezi prvními evropskými novináři exkluzivní možnost hodnotit nový crossover od Hyundai v okolí španělské Barcelony. Nyní nastal čas otestovat model Kona poprvé na českých silnicích. Zvládne Kona sbírat body v české kotlině?
Díváme se
Již na první pohled je jasné, že se tento model podařilo ve stále napěchovanějším segmentu městských crossoverů dobře odlišit. Kona je velmi výrazná a její design jde na ruku všem, kteří chtějí neokoukané auto s možností individualizace. Na přídi zaujme kaskádovitou maskou chladiče a dvojitými LED světlomety. Navíc Kona nabízí líbivou paletu barev, konkrétně 10 barev karoserie, které jde kombinovat s 2 barvami střechy. To znamená pěkných 18 barevných kombinací na výběr. Z pohledu designu Kona rozhodně umí zabodovat.
Nasedáme
Také interiér je vkusně navržen a nabízí hned několik výrazných prvků. Barevné prošívání sedadel a volantu, barevné pásy a další barevné prvky na palubní desce dokáží udělat velmi dobrý dojem. Další silnou stránkou Kony je slušný výhled díky vyšší poloze sezení (světlá výška je 17 cm) a intuitivní ovládání všech funkcí infotainmentu. Uprostřed palubní desky se nachází audio systém se 7″ dotykovým displejem. Díky Screen Mirroring s funkcí Android Auto a Apple CarPlay jde zrcadlit vybranou muziku, ale hlavně navigaci chytrých telefonů, což je velmi praktické. Mobil jde v Koně dobíjet bezdrátově. Prostorná je Kona jen tak akorát – především tedy pokud je řeč o druhé řadě sedadel tohoto crossoveru. Dokáži se Konu představit jako naprosto ideální auto pro singles a vyznavače trendy stylů či jako druhé auto do rodiny. Zavazadlový prostor nabízí 361 litrů objemu, po sklopení zadních sedadel až 1143 litrů.
Jedeme
Během týdenního testování po Praze a českých luzích a hájích jsem Konu náležitě prověřila. K dispozici jsem měla litrový benzinový tříválec o výkonu 120 koní, který měl při jízdě ve dvou i slušnou dynamiku. Pravdou však je, že motor je zejména při vytáčení hlučnější a také hladovější. Během týdenního testování se spotřeba této dvoukolky ustálila na hodnotě 8,4 litrů na 100 kilometrů. K silným stránkám Kony jistě patří, jak lehce se řídí. Kona nabízí širokou paletu moderních jízdních a bezpečnostních asistentů. Nechybí asistent hlídání jízdních pruhů, multikolizní brzda, automatická dálková světla, hlídání mrtvého úhlu nebo asistent pro upozornění na projíždějící vůz při couvání. Taková výbava se prostě počítá!
Hodnotíme
Nejen kvůli designu a snadnosti řízení bych o Koně řekla, že je to ideální auto pro ženy. Pohledné, chytré a praktické. Hyundai Kona se mi zamlouvá také kvůli optimálnímu poměru cena/výkon. Kona je velmi dobře vybavená, od základu jsou k dispozici: 17“ palcová kola, klimatizace, vyhřívání sedadel a volantu, asistent pro vedení vozu v jízdních pruzích, sledování pozornosti řidiče, zadní parkovací senzory, parkovací kamera a tempomat. Cena testovaného modelu Kona (T-GDI 120k) je nastavena pod hranicí půl milionu korun, konkrétně 449 990 Kč. Za dalších 5 tisíc přibude: autonomní nouzové brzdění s varováním před čelním nárazem a detekcí chodců, sledovaní mrtvého úhlu vnějších zrcátek, upozornění na projíždějící vozidla při couvání a elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka. To je opravdu slušná cena za takovou výbavu!
Více na webu Hyundai