Náš test: Dostupný Citroën C-Elysée
10. 8. 2017
Citroën C-Elysée se v letošním roce dočkal společně se sesterským Peugeotem 301 modernizace. Ta se kromě designu dotkla i dalších oblastí. Jaká je verze s benzínovým motorem 1.6 VTi, která se jako jediná nabízí s automatickou 6stupňovou převodovkou, se dozvíte v našem redakčním testu.
Díváme se
Nový C-Elysée působí oproti svému předchůdci dospělejším a reprezentativnějším dojmem. Maska chladiče je širší s přímým napojením na světlomety s novým světelným podpisem. Spolu s LED lištami pro denní svícení, zanořenými do nárazníku, tvoří kompaktnější přední část vozu. Křivkám exteriéru není co vytknout, jako celek působí ladně a elegantně. Nedostatky lze nalézt až při bližším zkoumání. Úspora materiálu se nevyhnula kapotě a víku karoserie. Zde se nachází pouze holý kus karoserie s vedením drátů bez obložení.
Nasedáme
Ladnost exteriéru se dovnitř přenést nepodařilo. Prostorný interiér působí jednoduše. Palubní deska je sice provedena účelně avšak stroze. Dojem nevylepší ani 7palcový dotykový displej palubního systému nebo lacině působící řadící páka automatické převodovky. Na ovládání klimatizace zůstala zachována manuální tlačítka, což kvitujeme. Zamrzí ale volant bez možnosti ovládání audia. Největší zvláštností je ovládání stahování oken, které se nachází netradičně na středové konzoli. I když C-Elysée nezastírá, že je dostupným modelem, některé detaily by mohly být řešeny elegantněji. Místa je pro 5 dospělých cestujících v obou řadách sedadel do všech směrů dostatek. Kufr, který lze otevřít pouze tlačítkem v kabině nebo dálkovým ovládáním, nabídne příjemných 506 litrů objemu.
Jedeme
O pohon testovaného modelu se staral benzínový agregát 1.6 VTi s výkonem 115 koní. Tento jediný motor z nabídky lze kombinovat s 6stupňovou automatickou převodovkou. Motor má zprvu hlučnější chod, ale při klidné jízdě není rušivým elementem. Řízení je nastaveno příjemně neutrálně. Podvozek je naladěn kupodivu více ztuha, než bývá u francouzských vozů zvykem. Nebýt zmiňované automatické převodovky, vyšel by nový C-Elysée svým jízdním projevem s čistým štítem. Automat řadí chaoticky a motor zbytečně dostává do vysokých otáček. Průměrná spotřeba se během testu pohybovala kolem 7 litrů na 100 kilometrů.
Hodnotíme
Citroën C-Elysée si příliš vysoké ambice neklade a chce nabídnout svým zákazníkům dostupný reprezentativní vůz s moderním designem, kterému nic zásadního nechybí. Nabízí však několik kompromisů. Avšak při pohledu do ceníku lze nad nimi přivřít oči. Jízdní vlastnosti i zvolený motor je v konečném hodnocení dobrou volbou, jistotou je ve spojení s manuální převodovkou. Citroën C – Elysée se ochotně ujme pozice rodinného parťáka.
Základní provedení omlazeného C – Elysée, s motorem 1.2 PureTech přijde na 272 900 Kč. Námi testovaná verze 1.6 VTi stojí 292 900 Kč s manuální převodovkou. Za automat se připlácí 35 000 Kč. Verze s dieselovým motorem 1.6 BlueHDI (100 k) vyjde na 317 900 korun.