Náš test: Ford Ka+ králem třídy?
13. 7. 2017
Jednu prioritu vyzvednu hned na začátku: s pohledným Fordem Ka+ se na zacpaném parkovišti před nákupním centrem řidička cítí mnohem lépe než v pětimetrovém SUV, jehož parkovací přednosti bývají minimální. Kufr “káčka+” sice nic moc (270 l), ale v případě, že pojedete nakupovat sama a sklopíte zadní sedadla, ručím za nárůst pozitivní nálady způsobené prostým faktem, že zaparkujete prakticky všude, a ještě naložíte nákup na celý týden. Frustrace z těsného prostoru vůkol nebude.
Díváme se
Nejmenší vozítko od kultovní značky Ford se sympaticky familiárním označením “Ka” vyrábělo v různých variantách déle než dvacet let. Jeho úhlavním konkurentem býval Fiat 500. Ford Ka+ je designově povedeným, přiměřeně narostlým pětidveřovým následníkem řádky menších předchůdců. Už z toho důvodu drobnější “konkurenci” přehlíží. Jeho nejnovější podoba působí hlavně v přední části čistě, upraveně a noblesně. Platformou Káčka + se stala Fiesta, povyrostlá a 3 cm na výšku, exteriér novinky, původně pocházející ze vzdálených kontinentů je příjemně zaoblen a zjemněn evropským duchem. Líbí se.
Nasedáme
Co najdeme uvnitř? Především potěšení z poměrně prostorného a technicky i designově jednoduše, leč promyšleně uspořádaného interiéru. Ten z malého hatchbacku vytváří slušné lákadlo pro řidičky, které z praktických důvodů volí malé auto, příliš přitom ale neslevují z nároků na výbavu, již poskytují spíše vozy střední třídy. S káčkem + dostanete manuální klimatizaci (na přání automatickou), elektrické ovládání oken, dálkové centrální zamykání, šest airbagů, stabilizační systém ESC s asistentem pro rozjezd do svahu, tempomat na volantu, vyhřívaná sedadla a další vymoženosti.
Palubní deska má zajímavou zrnitou strukturu, v prostoru je pamatováno na všemožné odkládací plochy a sedadla jsou potažena moderním materiálem v tmavém tónu, doplněným plastem “chromového” vzhledu na zvlášť zatěžovaných místech.
Jedeme
Nový úsporný zážehový motor Ka+ má technické označení 1.2 Ti-VCT a na českém trhu je k dispozici jeho varianta o výkonu 63 kW. Pro řidičku je dobré vědět, že do rukou nedostává žádného nezkrotného divočáka, právě naopak. Se standardně dodanou pětistupňovou manuálovou převodovkou musíte počítat s nepatrnou porcí ochoty k jakémukoli projevu dynamiky. Káčko + je tak trochu lenoch. Tato vlastnost se projevuje především tehdy, když potřebujete vůz opravdu probudit a rozjet – a to bez ohledu na to, jakou rychlost budete chtít zařadit. Jestliže se s tímto příznakem smíříte a nebudete káčko + nutit k pokusům o sportovní nepředloženosti, odměnou vám může být klidná jízda, s níž dosáhnete při plném respektování stanovených rychlostních limitů spotřeby 6,1 l/100 km, jako se to podařilo během testovacího týdne i nám.
Hodnotíme
Příjemný vzhled, vybavenost a velmi slušná cena, která začíná na 275 990 Kč jsou vedle náklonnosti, kterou k cítíte k ikonické značce Ford samotné, hlavními důvody, které vás povedou k rozhodnutí právě pro tento vůz.
Více na webu Ford