Náš test: Honda Civic 1.0 VTEC TURBO CVT
29. 7. 2017
Desátá generace modelu Honda Civic, která přichází na náš trh v roce 2017, je na první pohled vzdálena dvoudveřovému coupé z roku 1972, kdy malé a prostorově úsporné auto do městského provozu poprvé zaujalo motoristickou veřejnost.
Díváme se
Charakter pětidveřového modelu Civic hatchback upoutává záměrně od prvního okamžiku dynamicky sportovním výrazem, který si dává záležet na každé maličkosti. Civic je širší, delší a nižší. Má ostrou, brutální masku, výrazné podběhy kol a předimenzované přední a zadní otvory pro vzduch (které jsou spíše ozdobou, než funkční záležitostí). Je zřejmé, že Hondě šlo o vyprofilování silného a sportovního charakteru. Vybrala design určený pro přesně definovanou cílovou skupinu řidičů a vsadila na něj. Nový model Civic je nižší než jeho předchůdce a také o 30 mm širší, 136 mm delší. Mezi charakteristické rysy řadíme i přední kombinované světlomety ve tvaru hokejky. V zadní části výrazně zvlněné střechy s klesající linií upoutají především dva spoilery s třetím brzdovým světlem, zabudovaným do jednoho z nich.
Nasedáme
Rozšíření a prodloužení vozu se příjemně promítá ve vnitřním prostoru. Nový Civic nabízí větší pohodlí cestujícím, výhled směrem kupředu a samozřejmě nové technologie. Osobně jsem měla problém pouze s výhledem do strany, ve kterém mi bránilo proti zvyku boční zrcátko. Uvítala bych také jednodušší, a hlavně okamžité ovládání dotykového displeje. Ten můj vkus vyžaduje až příliš síly dotyku nebo jeho opakování k tomu, aby provedl, co se po něm žádá. Bonbónkem interiéru u nejvyšších výbav modelů Sport Plus je panoramatická sklopná a posuvná střecha, která násobí cestovní komfort i radost z jízdy.
Jedeme
Během týdenního testování jsem mohla ocenit malý, ale silný benzinový motor 1.0 VTEC TURBO s výkonem 129 k a točivým momentem 180 Mn. (spotřeba kolem 7,2 l / 100 km), vybavený novou sedmistupňovou automatickou převodovkou. Sportovní dojem z jízdy v nízko posazeném sedadle kokpitu je pro běžnou řidičku více než magický. Uvědomila jsem si, jak chytlavé jsou „závodnické“ emoce a jak snadno se podléhá chuti využít všech předností, které Civic nabízí. Co není vidět, ale přesto to oceníte, je nově pojatá konstrukce karosérie, váha snížená o 16 kilogramů a zároveň výrazně větší torzní tuhost, která snižuje úroveň hluku, vibrací a otřesů. Celkem jde o pěknou řádku vylepšení, která znamenají tišší a pohodlnější interiér umocňující zážitek z řízení.
V oblasti bezpečnosti je Civic vybaven už od základních verzí řadou novinek jako je například systém pro zmírnění následků nehody, varování před čelní srážkou, neúmyslným opuštěním jízdního pruhu nebo vyjetí z vozovky a tempomat atd.
Hodnotíme
Nová Honda Civic je k dispozici 1.0 nebo 1.5 l ve výbavách S, Comfort, Executive, Elegance, Sport, Sport Plus a Prestige. A byla jsem spokojena. Mám za to, že i nová Honda Civic 5D – 1.0 VTEC TURBO – CVT najde cestu k milovníkům této sportovní značky celkem snadno a jistě. Její designová výraznost a nezaměnitelnost může samozřejmě vyvolat také diskusi – ale tak už to chodí. Mezi vozy nižší střední třídy typu Mazda 3 a Subaru Impreza si ale svou pozici najde a neztratí se mimo jiné také díky sedmi barvám karoserie s dominantní Rallye Red v čele. Cena startuje na 469 900 Kč, cena testovaného modelu ve výbavě Executive přijde na 674 900 Kč.
Více na webu Honda