Náš test: rodinný Hyundai i30
11. 11. 2017
Pokud máte rodinu a často vyrážíte v plném „obložení“ například na chalupu, bude pro vás prostorný kombík velmi pravděpodobnou a vhodnou volbou. Na trhu je nyní nová, třetí generace nošovického kombíku Hyundai i30 a naše redakce zjišťovala, jaké jsou jeho přednosti.
Díváme se
Oproti předchozím generacím je design jednodušší a střídmější, což ale není na škodu. Takový design totiž nemá tendenci rychle stárnout. Na novém Hyundai i30 kombi je bezpochyby atraktivní jeho přepracovaná příď. Sexy čumáček s chromovanými prvky karoserie vypadá velmi dobře a 17“ kola nejvyšší výbavy Ultimate jeho vzhled ještě vylepšují. Rozhodně doporučuji si připlatit za full LED světlomety, které skvěle svítí. Velmi dobře také funguje přisvěcování světel do zatáček.
Nasedáme
Palubní deska je na dotek příjemná a interiér s pohodlnými, koženými sedadly působí v této nejvyšší verzi výbavy prémiově. Rozvržení ovladačů je velmi intuitivní. Díky tomu jsem se v prodloužené „ítřicítce“ rychle zorientovala a cítila se dobře. Z auta je také dobrý výhled. Součástí této výbavy je vyvýšený 8“ dotykový displej uprostřed palubní desky. Majitelky nového kombíku i30 od Hyundai rozhodně potěší, že aktualizace map je na dalších 10 let včetně skvělého bezdrátového nabíjení mobilu v ceně výbavy Ultimate.
Příjemným detailem, standardním dokonce od nižší výbavy Style, je ovládání telefonu handsfree bluetooth a multifunkční volant (s ovládáním radia, tempomatu, omezovače rychlosti a palubního počítače), který je vyhřívaný. To je zejména v chladných měsících velmi příjemné. Zavazadlový prostor je rozdělen podlážkou s úložným prostorem a dohromady nabízí celkem 602 litrů objemu. V porovnání například s Octavií, je však roletka u i30 nepraktická, nedrží dobře v kolejničkách a manipulace s ní je dost „fórová“.
Jedeme
Jízdní komfort nové i30 kombi je opravdu na velmi dobré úrovni. Testovaná „ítřicítka“ s dieselovým motorem 1.6 CRDI o výkonu 136 koní se dobře řídí. To řidičky jistě uvítají. Tato motorizace má chuť akcelerovat, v zatáčkách překvapivě dobře sedí a na dálnici potěší komfortním a tichým chodem. Spotřeba se po týdenním testování ustálila na průměrných 7 litrů na 100 kilometrů.
Velmi příjemná je na nové generaci Hyundai i30 kombi slušná bezpečnostní výbava už v základu. Jde například o standardně zastoupený systém varování před čelním nárazem (funguje do 180km rychlosti), autonomní nouzové brzdění, inteligentní adaptivní tempomat s funkcí úplného zastavení a opětovného rozjezdu, rozpoznávání dopravních značek omezujících rychlost, udržování jízdy v pruhu, sledování únavy řidiče či asistent rozjezdu. Tato paleta chytrých asistentů je v novém Hyundai i30 vždy přítomna.
Hodnotíme
Nový Hyundai i30 je rodinným kombíkem každým coulem. Prostorný a se slušnými jízdními vlastnostmi. Slušnou ceny a nabitou výbavu včetně bezpečnostních pomocníků již v základu české rodiny jistě ocení. Hyundai i30 kombi (T-GDI 120 koní) startuje na ceně 384 990 Kč. Cena testované varianty (CRDi 136 koní) s výbavou Ultimate stojí 654 990 Kč.
Více na webu Hyundai