Náš test: Kia Niro Plug-in Hybrid pro rodinu
19. 4. 2018
Kia jede! A to doslova. Po záplavě nových modelů je tu crossover Niro. Vyšší stavba karoserie dnes prostě táhne a Kia s novým modelem rozhodně nešlápla vedle. Jihokorejský výrobce vybavil novinku navíc plug-in hybridním pohonem, který slibuje příjemně nízkou spotřebu po městě. Už na začátku našeho testu musíme prozradit, že se hybridní crossover povedl.
Díváme se
Vzhled Nira nepůsobí na první pohled tak výrazně jako předchozí SUV značky, modely Sportage nebo Soul. Po stránce designu nabízí střídmost a uhlazenost tvarů. Niro je ale líbivé a dokázalo nás zaujmout. Metalický černý lak a 18palcová kola podstatně přidávají vozu na vizáži. Indicií, které vedou k identifikaci použití hybridního pohonu mnoho nenajdeme. Kromě víčka konektoru pro nabíjení v levém předním blatníku a pár modrých doplňků a nápisu se neliší od ostatních verzí s konvenčním pohonem.
Nasedáme
Odvážný design nečekejte ani v interiéru. Palubní deska je střídmá a přehledná s převažujícími měkkými plasty v duchu nejnovější modelové řady. Niro si tak po stránce ergonomie od nás vysloužilo pochvalu především díky přívětivému a přehlednému uživatelskému ovládání. Středový panel testovaného Nira ve výbavě Exclusive zdobí 7palcový dotekový displej infotainmentu s navigací. Výbava Exclusive nabízí také nepřeberné množství bezpečnostní asistentů a chytré funkce konektivity, zaručující pohodovou atmosféru na palubě. Místa je zde všude naprostý dostatek a dokážeme si tady v klidu představit čtyřčlennou rodinku. Velká baterie si však vzala svou daň v kufru. Objem kufru u plug-in hybridu činí 324 litrů, což je o 103 litrů méně než u klasického hybridu.
Jedeme
Základ plug-in hybridního Nira tvoří pod kapotou benzínový motor o objemu 1,6 litru s výkonem 105 koní a 147 Nm. Soustavu doplňuje elektromotor s dalšími 43 koňmi. Motoru sekunduje příjemně řadící automatická dvouspojková převodovka DCT, která pohání výlučně přední kola. Baterie nabídne kapacitu 1,56 kWh, což nevypadá nijak závratně, ale auto umí s energií šikovně pracovat a v běžném provozu jsou vždy akumulátory z půlky nabité. Kombinovaný výkon 141 koní zajišťuje Niru vcelku slušnou dynamiku, navíc elektromotor vyplňuje výkonové pauzy benzínového motoru. Díky instantnímu přísunu točivého momentu tak Niro disponuje skutečně dobrým odpichem z místa. S dálničními přesuny je to o poznání horší a vyplatí se zde lehčí noha na plynu, jinak ukazatel spotřeby letí raketově vzhůru.
Hodnotíme
Jak nové Niro obstálo? Velmi dobře. Na městské dojíždění je to přímo ideální společník, který potěší nejen svým komfortem, ale také prostorným interiérem a nenuceným ovládáním. Maminkám bude dělat příjemného a spolehlivého parťáka při každodenních úkolech. Bonusem je pak rozumná spotřeba. Cena Nira ve výbavě Exclusive atakuje částku 650 tisíc, což rozhodně není málo a zváží se zauvažovat, zda se nevystačíte pouze s hybridem bez extra dobíjení kabelem.
Více na webu Kia