Náš test: Malý, ale ostrý Opel Adam
25. 4. 2016
Stále častějším důvodem, proč si dnes lidé kupují auto, je prostý fakt, že si chtějí udělat radost. Samozřejmě vyjímám ty, kteří auto zásadně nechtějí a ty, kteří ho nutně potřebují. (I oni samozřejmě řeší základní otázku: z jakého modelu, z jaké značky se budu radovat nejvíc?). Auto pro radost je výsadou nejen opravdu zámožných, potěšení může být výsadou všech vrstev.
Opel Adam je auto, které je s praktičností, jak ji obvykle vnímáme, sice opravdu na štíru. Když vám jednou padne do oka a uvízne v něm, nedáte si pokoj, dokud právě tohle auto nebude vaše.
Díváme se
Malému třídveřovému autíčku postavenému na základně, kterou mu přenechala usedlejší Corsa, sluší trochu té teenagerovské uvolněnosti a nadsázky. Od barevných kombinací, kterých si zájemce může navolit (málem) nepřeberné množství, křivek a nápadů, které dodávají exteriéru mladistvý odvaz, můžete právem očekávat efekt pobavenosti a uvolnění, i když jste sami dál a jinde.
Konečně – proč si nedopřát trochu toho luxusu a vrátit se během cesty za přáteli, zábavou nebo za sportem do bezstarostné nálady pocitů, které už v běžném životě nenaskočí tak snadno jako ještě před pár lety?
Nasedáme
Opel Adam je na první pohled vymazlený z vnějšku i zevnitř. V nejlepším slova smyslu. Interiér působí mladě, ale ne lacině. Mají ho totiž na svědomí zkušení profíci, kteří vědí, že o úspěchu rozhoduje nejen první, ale i druhý a třetí dojem – tj. řemeslo a provedení. A tady Opel Adame na hruškách nenachytáte. K úspěchu mu pomáhali odborníci z oddělení Opel Performance Center, vzali to možná jako koníčka mimo hlavní náplň práce. Říkejte si, co chcete. Je jejich neviditelná ruka je znát nejen v detailech designu, ale také ve vybavenosti interiéru, třeba perfektně vyladěnému a vyhřívanému volantu nebo paketu infotainmentu. Zavazadlový prostor Adamu je spíše symbolický, o objemu 170 litrů.
Jedeme
To hlavní: Jaký je Opel Adam po jízdní stránce? Čertík, prostě čertík s benzinovým 1,4l turbomotorem EcoTec a 110 kW – budete-li chtít, proletíte se na něm s větrem ve vlasech a spolehlivě za sebou necháte i konkurenci jako Fiat 500 nebo stejně pohledný Citroën DS3. Vezme si za to sice kolem 6,5 l litrů na 100 km a jeho řadicí páka se vám bude při vyšších obrátkách třást v ruce, jak se skrytá síla dere na povrch, aby vás přesvědčila o tom, že dokáže vytáhnout i přes 200 km/hod. Tak trochu – co je moc, je moc.
Má osobní rada: s rychlostními zkouškami se to v běžném provozu nemá přehánět. Nejste-li závodní jezdkyně, mohlo by se vám snadno přihodit, že vám čertík v zatáčkách začne ujíždět pod zadní částí těla, kam si právě nepřejete.
Hodnotíme
Opel Adam je auto pro radost a zábavu. To už jsme řekli na začátku. Chcete–li se bavit od designu exteriéru a interiéru až po závodnické pokusy na liduprázdné okresce, jste tady na správné adrese, která zní: hračka pro čisté potěšení.
A nic víc?
Přesně tak. I takové auto má své místo na slunci, nebo chcete-li svou mezeru na trhu, a tedy i svého potenciálního kupce, který hledá právě to a nic jiného. Cena testovaného modelu je 439 900 Kč.
Více na webu Opel