Zdroj: fotobanka automobilky Land Rover

Náš test: ojedinělé SUV Evoque Convertible

26. 12. 2016

Testovat kabriolet na podzim není úplně to pravé ořechové. Když jde ale o takovou třešinku na dortu jako je Range Rover Evoque, první sériově vyráběné SUV Range Roveru v provedení kabriolet na světě, přestane i proměnlivé počasí vadit. Navíc jsme díky tomu podrobili Evoque náležitému testu praktičnosti a použitelnosti v každém počasí.

p1120054
Zdroj: fotobanka automobilky Land Rover

Díváme se

Z profilu vypadá Evoque jako kupé. Technicky byl ale prostor za dveřmi přepracován tak, aby ukryl mechanismus skládací plátěné střechy a nenarušil design a rozměry vozu. Kabriolet má také zcela jiný tvar víka zavazadlového prostoru a zadního spojleru. Maska chladiče má dynamický look. V testované výbavě (HSE Dynamic) jsou otvory pro nasávání vzduchu v přední kapotě dekorovány lesklou černou barvou. Hodně atraktivní jsou příplatková adaptivní LED světla s charakteristickou signaturou. Respekt z tohoto auta dotvářejí také příplatková 20“ kola. Při stažené střeše si vůz díky nově vyvinutým bezrámovým dveřím zachovává čistý a ničím nerušený profil. Elektrická plátěná střecha se dá stáhnout velmi rychle tlačítkem na středovém panelu. Proměnlivé počasí nám tak během testování ani vrásky na čele nedělalo. Stačilo 18 sekund na stažení a v případě prvních kapek pak 21 sekund na opětovné zatažení střechy.

p1120043
Zdroj: fotobanka automobilky Land Rover

Nasedáme

Interiér je na první pohled luxusní, k čemuž přispívá i příplatkový kožený interiér. Palubní deska je převzata z klasického Evoque. To znamená, že interiéru dominuje nakloněný středový panel, ve středovém tunelu je otočný volič automatické převodovky a vše korunuje skvělé dílenské zpracování. Na předních sedadlech je dostatek místa ve všech směrech a každý si rychle najde svou ideální polohu. Na dvou zadních sedadlech je už místa méně, přesto dospělí cestující nebudou mít problémy. Hned na prvou si mě získalo ambientní osvětlení interiéru, které je pod všemi loketními opěrkami, odkládacími přihrádkami ve dveřích a ve středovém panelu. V testované výbavě bylo toto osvětlení konfigurovatelné s možností volby z velké škály barev, což dělalo velkou radost dětem, ale bavilo i mě. Stejně tak jako v noci promítaná grafika loga Evoque ve vnějších zpětných zrcátek, která osvětluje oblast kolem obou předních dveří. Testovaný Evoque v kabrioletu limituje snad jen zavazadlový prostor o objemu 251 litrů, což je o 299 litrů méně než má kupé.

p1120023
Zdroj: fotobanka automobilky Land Rover

Jedeme

Během testování tohoto modelu s plátěnou střechou mě příjemně překvapilo dobré odhlučnění a hlavně perfektní jízdní vlastnosti. Při jízdě se staženou střechou do 90 km/hod není s hlukem větru problém, při vyšších rychlostech už je vítr slyšet více, ale dost také záleží na síle a směru větru. S nataženou střechou je pak cestování stejně komfortní jako v kupé. Evoque má standardně náhon na všechny 4 kola a 9 stupňovou automatickou převodovku, což opět zaručuje vysoký komfort a skvělé jízdní vlastnosti. Testovaný vůz byl vybaven naftovým motorem o objemu 2 litry o výkonu 132 kW, který má tabulkovou kombinovanou spotřebu 5,7 litru na 100 km. My jsme měli průměrnou spotřebu lehce po 8 litrů, ale většina tras byla v městském provozu a zároveň jsme auto nešetřily. Získal si nás jeho velmi tichý a kultivovaný chod s dostatkem síly a dynamiky.

p1120039
Zdroj: fotobanka automobilky Land Rover

Hodnotíme

Range Rover Evoque kabriolet je exkluzivní, nápadný, provokující vůz, který jen tak nikdo nemá a skoro každý se za ním ohlédne. Na otázku, zda tento SUV kabriolet dává smysl, bych před testováním asi odpověděla, že nikoliv. Po týdnu stráveném za volantem ve společnosti tohoto britského aristokrata musím přiznat, že v každém musí zákonitě probudit touhu ho řídit! Bez ohledu na menší zavazadlový je Evoque univerzálním a silným vozem, který je pro milovníky Range Rover atraktivním a hlavně ojedinělým oživením nabídky.

Základní model Range Rover Evoque Cabriolet (2.0l TD4 aut. SE-Dyn) startuje na částce 1 416 184 Kč. Cena testovaného vozu se po všech příplatcích vyšplhala na 1 895 949 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu Land Rover

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018