Náš test: Peugeot 301
5. 8. 2017
Peugeot má ve své nabídce rodinný sedan, který startuje na částce 280 tisíc korun. Pohledný Peugeot 301 sbírá body především svou užitkovostí v kombinaci s lidovou cenou. Jaké je naše hodnocení po týdnu testování?
Díváme se
Modernizovaný model 301 na mě zvenku udělal dojem. Design rodinného sedanu, respektive omlazená příď se světlomety působí atraktivně. Peugeot 301 nezapře svou náležitost ke značce vozů, které běžně startují s cenovkou o desítky tisíc víc. Peugeot 301 klame tělem. Jeho look je mnohem více napřed než jeho vnitřní provedení. Tak například, při pohledu do kufru nejsou opláštěny části samotného víka.
Podlážku zavazadlového prostoru tvoří jen koberec, podlaha díky tomu není zcela rovná. U auta, které jde pořídit už za 5006 Kč měsíčně v rámci operativního leasingu pro soukromé osoby, se ale tato laciná řešení vlastně dají očekávat. Někde se prostě šetřit muselo…
Nasedáme
Proměnou prošla palubní deska, které dominuje sedmipalcová obrazovka s dotykovým ovládáním. Infotainment se tak nyní ve 301 dá velmi snadno spárovat s chytrým telefonem. Na první pohled působí interiér dobře.
Při bližším seznámení se opět dostavuje pocit, že se na tomto lidovém rodinném sedanu šetřilo. Palubka ale i výplně dveří jsou tvořeny tvrdými plasty. Uživatelsky příjemné není umístění ovládání oken uprostřed palubní desky u řadicí páky. Chybí madlo spolujezdce na stropě. Přední pásy nejdou výškově nastavit. Peugeot 301 tak dává svými detaily znát, do jaké kategorie patří.
Čím však tento sedan dokáže potěšit, je jeho prostornost. Posádka má v 301 spoustu místa jak pro sebe, tak pro odkládané předměty. Pravda, druhá řada sedadel je díky minimálním opěrkám hlavy spíše ideální pro převážení dětí v autosedačkách. Co se týče podélné prostornosti je 301 skutečně velkorysá. Zavazadlový prostor pojme náklad o objemu 506 litrů, a to je velmi slušná hodnota! K dobrým stránkám 301 se musí také přičíst pohodlné sedačky. Ty sice neoplývají bočním vedením, ale komfortní skutečně jsou.
Jedeme
Peugeot 301 je spolu se svým nevlastním bratrem Citroën C-Elysée, o kterém budeme brzy také psát, vyráběn pouze pro východní Evropu. Kromě nízké ceny je jeho charakteristikou také tuhá karoserie – ideální pro méně kvalitní silnice.
Testovaný model měl pod kapotou benzínový motor o obsahu 1,6 VTi a výkonu 115 koní. Vybaven byl navíc automatickou (4stupňovou) převodovkou, která řadila velmi lehce. Jsem si jistá, že jí uvítá řada řidiček. Stejně tak je lákavé, že jednoduše fungující tempomat a omezovač rychlosti je standardním prvkem výbavy. Jízda byla živá a řízení skutečně snadné. Během testování jsem si pochvalovala dobře naladěné tlumiče. Při jízdě po dálnici ve vysoké rychlosti se mi však zdál podvozek být méně stabilní a v kabině byl zřetelně slyšet aerodynamický hluk. Kombinovaná spotřeba se po týdnu testování ustálila na hodnotě 7,2 litru. Náklady na spotřebu paliva tak řadím spíše k těm vyšším.
Hodnotíme
Peugeot 301 je pohledné a prostorné auto, navržené pro jízdu na špatných silnicích. Ideální pro ty z vás, které chtějí auto na běžné cestování, nechcete přitom sahat do kapsy, a jste ochotná přivřít oko nad lacinějším provedením v interiéru. Cena Peugeot 301 tedy startuje na ceně 280 000 Kč. Za testovaný model 1,6 VTi 115 s automatickou převodovkou je nutné částku ve vyšší výbavě Allure dorovnat na 345 000 Kč.
Více na webu Peugeot