Náš test: praktická Honda Jazz
31. 5. 2018
Tohle auto mi přirostlo k srdci! Sezení jako v pokojíčku, elegantní nastupování, snadná manipulace s autosedačkou, a tím to zdaleka nekončí. Otestovala jsem model Honda Jazz, který má dynamiky na rozdávání.
Díváme se
Vzhled Hondy Jazz navazuje na předchozí generace, ale po aktuálním faceliftu působí ještě více sportovně a zároveň prostorně. Přitom jsou jeho rozměry ideální do městské džungle: dlouhý je Jazz 4 metry, široký 1,7 metrů a vysoký metr a půl. Přepracované jsou nyní světlomety pro denní svícení, které spolu s chromovanou lištou na přídi a kompletně přepracovanou zádí dotvářejí nový, moderní esprit modelu. Hondu Jazz ve výbavě Dynamic odlišují zvenku efektní červené prvky u nárazníků. Od pohledu je tento hatchback jako dělaný pro potřeby aktivních párů, mladých rodin nebo seniorů. Je pro všechny, kteří neholdují aktuálnímu trendu SUV vozů.
Nasedáme
Interiér Hondy Jazz včetně palubní desky je navržen velmi jednoduše. Díky výbavě Dynamic upoutá v interiéru červené prošití volantu, řadicí páky a sedadel. Uživatelsky je Jazz velmi příjemný. Ovládání jednotlivých funkcí je intuitivní a grafika infotainmentu s navigací velmi přehledná. Například výklopný držák na pití nalevo u řidičky je prvek, který je tak praktický, že se divím, proč se v autech neobjevuje na tomto místě častěji.
Silnou stránkou testovaného Jazzu je jeho vnitřní prostor, který se dá podle potřeby měnit. Sedačky v druhé řadě sedadel jdou velmi snadno sklopit a vyjmout. Převážení horského kola nebo velkého nákladu za přítomnosti třech dospělých cestujících v autě není žádný problém. Kufr je prostorný a má nízko položenou nakládací hranu, což je velmi praktické při nakládání věcí, anebo také pro cestování s domácími mazlíčky. Objem zavazadlového prostoru je 354 litrů, až 897 litrů při sklopení zadních sedadel.
Jedeme
Celý týden jsem testovala model Honda Jazz s nejvýkonnějším dodávaným benzinovým motorem o výkonu 130 koní: 1.5 i-VTEC. Na svižný chod včetně práce automatické převodovky jsem si nemohla stěžovat. Jazzík krásně jede. Jak v městských uličkách, kde exceluje svou obratností, tak na dálnici, kde má dostatek sil pro svižnou jízdu.
Při průjezdu zatáček ale Jazz krásně sedí. Podvozek je odladěn poměrně tvrdě. Jazz má sportovního ducha. Dobrou stránkou také je, že má Jazz velmi příznivou spotřebu. Kombinovaná spotřeba se po týdenním testování ustálila na hodnotě 5,4 litrů na 100 kilometrů.
Hodnotíme
Variabilita interiéru a slušné jízdní vlastnosti – tak to jsou vůbec ty nejexcelentnější kvality testovaného Jazzu. Tohle auto mohu vřele doporučit. Bezva svezení a kolik objemného toho uveze – je to prostě rodinný parťák na různé životní situace! Honda Jazz (1.3 i-VTEC 102k) startuje na ceně 339 900 Kč. Test testovaného modelu (1.5 i-VTEC 130k) s automatickou převodovkou stojí 514 900 Kč.
Více na webu Honda