Náš test: BMW 218i Active Tourer pro moderní rodinu v pohybu
22. 12. 2016
BMW 218i Active Tourer znamená pro mnichovskou automobilku hned několik prvenství. Jedná se o její první MPV a první bavorák s pohonem přeních kol. Většina výrobců kategorii velkoprostorových vozů opouští a více se věnují oblíbeným crossoverům. V konkurenci, kde se nachází například Mercedes třídy B, VW Touran nebo Opel Zafira to rozhodně nebude mít lehké. Dokáže se mezi nimi prosadit, a jaké jsou jeho největší kvality, se dozvíte v našem redakčním testu.
Díváme se
Active Tourer se na první pohled snaží spojit tradiční sportovní tvary, typické pro BMW, s požadavky prostorného a účelného interiéru. Active Tourer zapadá logicky podle nejnovějšího designového trendu značky mezi ostatní modely především díky tvaru své přídě. Nechybí charakteristická maska chladiče ve tvaru „ledvinek“, světlomety s kruhovou světelnou signaturou , nebo zadní koncové svítilny ve tvaru písmene L, které najdeme i u ostatních aktuálních modelů. Jako celek působí vůz díky všudypřítomným záhybům a detailům karoserie dynamicky a nezapře i přes „nafouknutou“ střechu svůj rodokmen.
Nasedáme
Interiér a přístrojová deska, jak je u BMW zvykem, se snaží posádku příjemně obejmout. Ovládací prvky nejsou tentokrát zcela orientovány na řidiče, ale zaujímají vodorovnou polohu na středu a palubní desku opticky rozšiřují. Kokpitu dominuje obrazovka multimediálního systému iDrive, která je umístěná příjemně vysoko. Neodpoutává tak od pozornosti při řízení. Její ovládání není dotykové, ale ovládá se výhradně prostřednictvím velkého otočného kolečka s tlačítky vedle řadící páky. Konektivita s mobilním telefonem je na vysoké úrovni a chytře zakomponována do loketní opěrky.
Provedení interiéru a použité materiály si zaslouží jedničku. Dílenské zpracování je na vysoké úrovni. Zvláštní pochvalu zasluhují sportovní sedačky s nastavitelným sedákem i elektricky ovládaným bočním vedením. Tělo drží v ideální poloze, ani po delší jízdě se nedostaví únava či bolavá záda. Druhá řada sedadel poskytuje dostatek prostoru i pohodlí. Zadní strana předních sedadel je vybavena plastovými kryty s výrazným vykrojením, takže ani nohy dětských pasažérů je neušpiní. Zadní řadu sedadel je možno za příplatek posunovat vcelku a polohovat opěradla. Příplatkové je i zcela sklopné přední sedadlo pro usnadnění převozu dlouhých předmětů. Zavazadlový prostor nabízí průměrných 468 litrů v základu, respektive 1510 litrů se sklopenými sedadly.
Jedeme
Benzínový tříválec s objemem 1.5 litru a BMW? Po prvním svezení nutno říci, že to je dobrá volba. Motor při volnoběhu a nízkých otáčkách není téměř slyšet. Ve vyšších otáčkách a sportovnějším režimu jízdy mu pomáhá i výborné odhlučnění. Jeho 134 koní pod kapotou mu uděluje solidní dynamiku. Jízda po městě, mimo něj, i na dálnici nedělá žádný problém, je příjemná a pohodlná. I přes svoji výšku a vyšší posezení posádky má vůz nižší těžiště, takže průjezd ostřejšími zatáčkami je naprosto bezpečný. Podvozek je vyladěn spíše neutrálně. Řízení tedy ani příliš tuhé, ani přeposilované. K jeho individualizaci je možno sáhnout po jednom z několika jízdních režimů, které nabízí palubní počítač. Díky dobře vyladěnému podvozku se model Active Tourer nenaklání a drží za všech okolností zvolenou stopu. Při občasné dynamické jízdě se spotřeba držela na rozumných 6 litrech benzínu.
Hodnotíme
Active Tourer je velice příjemné rodinné auto, které dokáže v mnoha ohledech svou majitelku potěšit. Spojuje sportovní image značky s praktickými atributy velkoprostorového vozu. Boduje výborným dílenským zpracováním, kvalitou, kultivovaným motorem a vydařeným podvozkem. Na jeho vzhled je třeba si z počátku zvyknout. Za to se, možná až na druhý pohled, odmění spolehlivými vlastnostmi rodinného parťáka na mnoho let. Za to vše si BMW nechá patřičně zaplatit, a tak cena za Active Tourer s motorem 1.5 litru začíná na 653 900 Kč. V případě testovaného vozu ve výbavovém stupni Sport Line a identickým motorem je to 729 300 Kč.
Více na webu BMW