Náš test: Škoda Rapid Monte Carlo – styl na prvním místě
28. 7. 2016
Někdy je na počátku jistota, jindy pochyby. Jaké budou jízdní vlastnosti testovaného modelu? Co na něm bude nejzajímavější? V případě Škody Rapid Monte Carlo jsem na to přišla dost rychle. Tohle auto má totiž styl. A tím si získalo mé srdce.
Díváme se
Ve škodováckém usilování o kompletaci co nejširší nabídky vozů je něco impozantního. A nejde jen o šíři – od městského Citigo až po úctyhodný projekt Kodiaq. Škoda nezapomíná na kvalitu. Právě teď svým fanouškům servíruje na pomyslný stůl model Rapid Monte Carlo, bonbónek, třešničku na dortu, která, jak věřím, se bude líbit i většině žen-řidiček. Svěží Škoda Rapid Monte Carlo nastoupila tažení za svými zákazníky a hlavně zákaznicemi skoro před rokem, v listopadu 2015 jako šestý přírůstek do rodiny Monte Carlo. A svěžest je opravdu její dominantní vlastností, ať už při pohledu zvenku či prohlídce interiéru. Vděčí za ni nejen efektními detaily jako jsou kola z lehkých slitin, tmavá zadní okénka, low-xenonové světlomety a zatmavená přední mlhová světla s LED denním svícením (a to nestíhám vyjmenovat všechno). Hlavní předností celkového dojmu je stylová čistota. Všechno ladí, proporce jsou patřičné a vytvářejí společně sympatický vizuální dojem.
Nasedáme
A ono to pokračuje i uvnitř, milé řidičky: trojramenný, kůží obšitý volant (padne skvěle do ruky), nerezové pedály, sportovní sedačky a vypracovaná řadicí páka – toho všeho se přece v autě dotýkáme nejvíc a víme, že už dávno nejde jen o užitnou, ale hlavně o estetickou hodnotu, ze které v Rapidu Monte Carlo naplno sálá sportovní radost. Nezkazí ji ani bližší průzkum dalších prvků interiéru, klik, lišt a ploch. Jsou dobře vymyšlené i zpracované, zapadají do sebe jedna báseň.
A co věci, které na první pohled vidět nejsou – například bezpečnostní prvky? Škoda Rapid Monte Carlo je vybavena systémem ESC (kontrola stability) včetně ABS, monitoruje tlak v pneumatikách a v případě kritické situace slibuje ochranu 6 airbagů, které poskytují ochranu proti možným zraněním hlavy. Na přání může být vůz vybaven systémy Front Assist a Driver Alert (detekce únavy). Ale zpátky k interiéru a prostoru – u malého auta jde o důležitou otázku. Pokud jste čtyři, Rapid Monte Carlo vás uspokojí i na delší cestě, se zavazadlovým prostorem 550 litrů jde o víc než přiměřené řešení. Díky šíři 1428 mm a slušnému prostoru pro nohy v případě zadních sedadel se do Rapidu vejde v případě potřeby i pět pasažérů.
Jedeme a hodnotíme
Sportovní duch je sportovní duch, ale co jízda? Jak často dostanete do ruky k líbivému zevnějšku líného, neagilního bručouna s dlouhým vedením, nebo naopak drnčivou řehtačku, která je o to hlasitější, oč méně je výkonná. Nic z toho naštěstí u Rapidu Monte Carlo neplatí. Škodovka ho vybavila adekvátní sestavou nové generace benzínových a naftových motorů, jejichž pohonné jednotky nabízejí výkon mezi 66 a 92 kW. A tak věřím, že jako já zjistíte, že nám u tohoto milého auta všechno do sebe pěkně zapadá: vizuální dojem, výbava, zpracování i jízdní vlastnosti. Budete-li jezdit se sportovní lehkostí a nonšalantní ohleduplností, jaké náležejí k životnímu stylu vyprodukovanému podnebím na Azurovém pobřeží, bude pro vás Rapid Monte Carlo příjemným společníkem třeba i na cestě na chalupu někde v Jizerkách, kam při respektování povolené rychlosti dorazíte se spotřebou mezi 5-6 l/100km.
Cena vozu s motorem 1,2l TSI o výkonu 66 kW začíná na 381 900 Kč. Testovaný Rapid Monte Carlo s motorem 1.2 TSI 81 kW stojí 390 900 Kč.
Více na webu Škoda Auto