Náš test: staronový Opel Corsa
8. 4. 2017
„Vyhřívaný volant a parkuje samo!“ Těmito slovy vychvalovala Corsu Claudia Schiffer, řidička a matadorka módního průmyslu. S více než ročním odstupem od uvedení 5. generace jsme se podívali na Opel Corsa i my a hledali její silné stránky.
Díváme se
Opel Corsa patří k evergreenům mezi městskými hatchbacky. Opel při navrhování nové generace modelu Opel Corsa myslel jednoznačně na ženy a vsadil na líbivé oblé tvary, pohledný „čumáček“, širokou nabídku barev (11 laků na výběr) a možností individualizace (15 kombinací čalounění a barevnosti palubní desky). Za příplatek je možné Corsu dovybavit bi-xenonovými světlomety, které nejen skvěle svítí, ale vizuálně autu velmi sluší. Corsa tak přináší do tohoto segmentu efektní i funkční detaily známé z vyšších tříd.
Nasedáme
Corsa umí udělat dojem a „jet“ naproti přáním a očekáváním žen – řidiček. Zřejmé je to hned po nasednutí. Pozice sedadel je vyšší a z auta je velmi dobře vidět. Sedadla jsou velmi pohodlná, to platí i v případě delších cest. Corsa potěší kvalitními použitými materiály, ale také zahřeje. Za příplatek je možné ji vybavit nejen vyhřívanými zrcátky, ale i čelním sklem a volantem (+12 800 Kč). Vím, s příchodem jara tato informace zvlášť nerezonuje, ale během zimního počasí, kdy jsem Corsu testovala já, šlo o velmi podstatnou vychytávku.
Na poli konektivity jede Opel s dobou. Standardně nabízí hands-free telefonování, streamování hudby, propojení chytrých telefonů zrcadlících se na dotykové obrazovce s navigací a ovládáním infotainmentu. Takovou nabídku zejména mladé řidičky jistě uvítají. U mě jednoznačně velká pochvala za možnost bezdrátového dobíjení telefonu. V tomto segmentu věc málo nevídaná, i když pravda za příplatek (+3 600 Kč).
Prostornost pro posádku sedící vepředu je naprosto dostatečná. Zadní sedadla jsou ideální spíše pro cestování s dětmi. Corsa je ideální jako druhé auto do rodiny nebo auto pro singles či mladé páry. Dětské autosedačky maminky díky doširoka otevíratelným dveřím dobře umístí. Zavazadlový prostor o objemu 260 litrů patří spíše k průměru. Pro milovnice jízdy na kole doplním, že jde Corsa „přifouknout“ zvenku nosičem na dvě kola (+16 000 Kč).
Jedeme
Zatímco Claudia zmiňovala hřejivý volant a bezproblémové parkování s asistentem, já bych u testované Corsy s benzínovým motorem o objemu 1.4 litru, výkonem 66 kW a 6stupňovou automatickou převodovkou vyzdvihla mrštné jízdní vlastnosti, dobrý podvozek kryjící nerovnosti a velmi snadné řízení. Ve městě je takový charakter k nezaplacení. Na druhou stranu mě jízda s Corsou bavila i mimo město. Opel Corsa se na silnici choval stabilně a velmi čitelně. Tohle auto bude mít zkrátka každá řidička jednoduše pod kontrolou. Navíc se může spolehnout na práci bezpečnostních asistentů, kteří rozpoznávají dopravní značky, sledují vzdálenosti před vozidlem, dokáží zavčasu upozornit na hrozící srážku, vyjetí z pruhu nebo pohlídají mrtvý úhel.
Novou Corsu limituje dle mého názoru jen vyšší spotřeba. Během týdenního testovaní ve městě, po dálnici, tak na okreskách se kombinovaná spotřeba ustálila na rovných 8 litrů na 100 kilometrů. S ohledem na deklarovanou spotřebu od výrobce s hodnotou 5,1 litrů, je to na tento malý hatchback prostě příliš.
Hodnotíme
Corsa působí sympaticky a dostupně. Na aktuální generaci nové Corsy mě velmi baví její jízdní vlastnosti a fakt, kolik vlastností z vyšších tříd se do ní podařilo dostat. Přiznám se, že look exteriéru si mě svou originalitou a motorizace svou nenasytností nezískala. Uvnitř jsem ale našla (i když jen na týden) příjemný a dobře vypadající prostor pro cestování doplněný o vychytané prvky a paket asistentů, kteří pomáhají v bezpečné jízdě.
Praktické pětidvéřko Opel Corsa (1.2 51kW/70k) startuje v základní výbavě Selection na ceně 247 900 Kč. Cena testovaného modelu (1.4 66kW/90k AT6) ve výbavě Smile vyšplhala na částku 322 900 Kč.
Více na webu Opel