Náš test: sympatické SUV BMW X4
23. 10. 2017
Je atraktivní, má sportovního ducha, sympatické rozměry, které nebudí obavy z parkování a hodně toho uveze. Ideální SUV od BMW pro ženy? Za mě rozhodně model BMW X4.
Díváme se
BMW X4 je křížencem mezi populárními modely X3 a X6. Z těch si vzala to nejlepší, aby vzniklo sportovní kupé postavené na bázi oblíbeného esúvéčka, které charakterizují svažující se dynamické linie a sportovní esprit. Příď i záď působí velmi moderním a reprezentativním dojmem. Na první pohled jde o elegantní SUV, to můžu jako žena podepsat.
Nasedáme
O BMW X4 mohu s čistým svědomím prohlásit, že jde o auto jako dělané pro ženy. Po usednutí za volant jsem se ihned zorientovala. Interiér působí moderně, materiály jsou kvalitní a příjemné na dotek. Ovládání je jasně čitelné. Palubní desce vévodí displej s úhlopříčkou 8,8″ s audiosystémem a navigací uprostřed, který jde ovládat pomocí iDrive touchpadu. Pomocí prstu jsem tak mohla psát písmenka a vyhledávat adresy v navigaci nebo jména z telefonního seznamu. Moc šikovná věcička…
Jedinou významnou vadou na kráse je špatný výhled vzad. C sloupky jsou hodně široké. Při parkování je proto lepší se spolehnout na parkovací senzory a zadní parkovací kameru. K duhu přichází také kamerový systém Surround View. Ten umožňuje 360° pohled okolo vozu, včetně ptačí perspektivy vozu. Systém velmi dobře pomáhá během parkování nebo manévrování v omezeném prostoru.
BMW X4 je krásně prostorné. Také zadní sedadla poskytují pohodlí a prostor větší než by se mohlo zdát. Objem zavazadlového prostoru je příjemných 500 litrů.
Jedeme
Testované BMW X4 s 3 litrovým naftovým motorem a výkonem 258 koní s příplatkovou osmistupňovou automatickou převodovkou Steptronic (+61 402 Kč) jel velmi komfortně. Chod převodovky i motoru si zaslouží velkou pochvalu, stejně tak jako optimální podvozku s příplatkovými adaptivními tlumiči. K dispozici je také několik jízdních režimů, já se přiznám, že jsem se nejraději pohupovala v komfortním režimu.
Řízení X4 je skutečně velká zábava, navíc poskytuje dokonalý jízdní komfort, který je pod kontrolou praktických bezpečnostních asistentů a to se u nás, obezřetných žen, počítá. Tak například je X4 vybavena barevným head-up displejem promítající všechny důležité jízdních údaje (navigace, rychlost, povolená rychlost, výstrahy, asistenti) do zorného pole na čelní sklo. Promítaný obraz vypadá, jako kdyby byl 2,3 m před vozidlem.
Součástí výbavy Driving Assistant je také kamerový systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, upozornění na nebezpečí kolize s vozem jedoucím vpředu a varování před přítomností osob s funkcí automatické aktivace brzd ve městě. K dalšímu dobrému pocitu u jízdy přispívají nejen tito zmínění šikovní bezpečnostní asistenti ale v noci například také skvěle svítící adaptivní LED světlomety.
S klidnou nohou na pedálu jsem se čtyřkolkou BMW X4 xDrive jezdila kolem 7 litrů. Kombinovaná spotřeba deklarovaná BMW je však výrazně nižší 4,9 litru na 100 kilometrů. 5,9 deklarovaná
Hodnotíme
Když se s ním projedete, hned poznáte jeho kvality. Žádný „kouř a dým“ a nabubřelost, ale srozumitelné a komfortní esúvéčko, o kterém stojí za to přemýšlet, když máte na kontě přes 1,2 milionu korun. .-) BMW X4 startuje na ceně xDrive 20i lze pořídit za cenu od 1 311 700. Testovaná verze BMW X4 xDrive 30d 190kW startuje v základní výbavě od 1 560 000 Kč.
Více na webu BMW