Zdroj: fotobanka automobilky Peugeot

Náš test: úsporné SUV Peugeot 2008

1. 11. 2016

My ženy nedáme v poslední době na vozy SUV dopustit. K nejpádnějším důvodům patří líbivý design a pocit bezpečí. Letošní facelift modelu Peugeot 2008 naše redakce podrobila náročnému testu. Jak si toto SUV od Peugeot stojí?

img_7950
Foto: Sabina Kvášová

Díváme se

Už od prvního pohledu je zřejmé, že 2008 patří do skupiny menších SUV vozů. Jeho rozměry jsou tak říkajíc ideální do města. Nově uváděná modernizace označená jako GT line jednoznačně probouzí emoce a touhu tento model řídit. Mohou za to pohledné linie karoserie, ale také kontrastní prvky v podobě černé masky grilu, černých vnějších zrcátek a outdoorového looku černých plastů v dolní části karoserie. Suma sumárum, Peugeot 2008 po modernizaci, kdy jeho rozměry zůstaly takřka totožné, nyní vypadá více robustně, a to díky předsazenému čumáku, plastovému lemování a efektním prvkům GT line výbavy včetně atraktivních 17“palcových černých kol.

img_7980
Foto: Sabina Kvášová

Nasedáme

Interiér jako by z oka vypadl ostatním modelům Peugeot, zejména pak dvěstěosmičce, se kterou máme bohaté zkušenosti. I v 2008 proto najdeme totožný útlý sportovní volant a přístrojovou desku -tentokráte s budíky s červenou diodou – nad volantem. Dotyková obrazovka s příplatkovou navigací (+13 400 Kč) uprostřed palubní desky je vybavena funkcí umožňující spárovat telefon s dotykovým displejem.

Možná je to tím, že dlouhodobě testujeme v redakci model 208, ale ovládání funkcí včetně tempomatu pod volantem se mi zdá velmi intuitivní. Jediné, na co si nedokáži zvyknout, je pozice zmíněného palubního počítače nad volantem. Jako řidičce s dlouhýma nohama se mi nepodařilo nikdy volant seřídit tak, abych budíky měla v zorném poli nad volantem a zároveň měla volant výš a nedotýkala se stehny o volant. V tomto ohledu není 2008 pro dlouhé řidičky.

Díky GT line paketu se bude 2008 líbit sportovně založeným řidičkám: stříbrné kovové prahy, pedály a červené prošití kůže působí až závoďácky. Velmi praktický je v 2008 zavazadlový prostor s nízkou nakládací hranou. Kufr nabízí 350 litrů objemu.

img_7972
Foto: Sabina Kvášová

Jedeme

Testovaný model s naftovým motorem 1,6 HDi a výkonem 100 koní nabídl slušnou dynamiku, jak ve městě, tak po dálnici. Na okreskách působil tento vyšší model v zatáčkách trošku těžkopádně.

Co nás ženy potěší je příjemné řízení, řazení 5stupňové manuální převodovky a odpor volantu. V městských uličkách je s tímto SUV doslova radost manévrovat.

Zároveň je nutno podotknout, že má Peugeot 2008 do klasické čtyřkolky daleko. 2008 je pouze vybavena příplatkovou funkcí Grip control, systémem 5 různých jízdních režimů, které pomůžou jízdě na aktuálním povrchu (standard, sníh, terén, písek, ESP off).

Peugeot 2008 je zkrátka jako dělaný do města. Například v popojíždějících kolonách dokáže 2008 díky systému Active City Brake zabrzdit automaticky a zmírnit nebo zabránit tak hrozícímu nabourání. Také parkování není s 2008 vůbec složité. Naopak, z auta je skvěle vidět (zpětná zrcátka jsou šikovně umístěna a nabízejí široký záběr při pohledu vzad) a navíc za příplatek tu je aktivní parkovací asistent k zaparkování vozu do řady nebo na šikmo a zadní couvací kamera pro snazší a bezpečnější parkování.

Peugeot 2008 mi nabídl ještě jedno velké překvapení, po týdenním testování (ve městě/na dálnici/po okreskách) se totiž kombinovaná spotřeba vyšplhala jen na 5,4 litru. Takovou hodnotu jsem v této kategorii vozů už dlouho nedosáhla!

img_7961
Foto: Sabina Kvášová

Hodnotíme

Peugeot 2008 je jako dělaný do města. Nejen pro svůj povedený look, ale také sympatické rozměry, lehké řízení a řadu bezpečnostních asistentů. Šetřivé řidičky budou nadšeny nízkou průměrnou spotřebou! Modernizované SUV od Peugeotu – model 2008 (1,2 PureTech 110k DT line) startuje na ceně 455 000 Kč. Testovaný model Peugeot 2008 (1,6 Blue HDi 100k GT line) stojí 480 000 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu Peugeot

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018