Test: Volkswagen Polo 1.0 TSI – na vrcholu
20. 7. 2018
Nejnovější generace Volkswagenu Polo je téměř po všech stránkách revoluční. Nejen, že je postavena na nové platformě, nabízí více vnitřního prostoru, ale dostala také prvky výbavy, které byly dříve výsadou větších modelů. Jak si vede „malý Golf“ s přeplňovaným motorem 1.0 TSI a převodovkou DSG se dozvíte v našem testu.
Díváme se
Nové Polo je v porovnání se svým předchůdcem mnohem dospělejším vozem. Zásluhou použití nové platformy se rozměrově značně přiblížila zmiňovanému Golfu. Konkrétně je v porovnání s minulou generací modelu Polo o 81 mm delší a o 69 mm širší. Samotný design je spíše evolucí, nicméně velice zdařilou. Nezapře inspiraci větším Golfem, zároveň se však vydává vlastní cestou, mám na mysli například ostrou linku procházející od předního blatníku až k zadním svítilnám se zajímavou grafikou. Testované auto obouvalo 16″ disky, které jsou příjemným kompromisem mezi vzhledem a pohodlím.
Nasedáme
Interiér Pola působí prostorně, s dostatkem místa snad ve všech směrech. Až se mi nechtělo věřit, že sedíme v malém hatchbacku. První řada sedadel poskytuje ve skvěle tvarovaných sedadlech královský prostor a pocit vzdušnosti nezmizí ani za zadních sedadlech. Interiér je vyveden velmi kvalitně, pověstná německá preciznost se nezapře ani u nejmenšího modelu této značky. Palubní deska je přehledná, vyrobená z měkčených materiálů, a to i ve spodní části, kde se nachází výdechy. Ve zpracování a výběru použitých materiálů těžko hledat chyby. Středovému panelu vévodí dominantní skleněný infotainment, umístěný na jeho vrcholu. To prospělo nejen lepší čitelnosti, ale i znatelně menšímu odvádění pozornosti od řízení př jeho ovládání. Polu mezigeneračně narostl i zavazadlový prostor. Nyní má 351, respektive 1125 litrů, což je o 71 a 173 litrů více ve srovnání s předchůdcem.
Jedeme
Pod kapotou testovaného modelu se nacházel nejvýkonnější z litrových tříválců s výkonem 115 koní, který se dá kombinovat s manuální šestistupňovou převodovkou, anebo jako v námi testoveném voze se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG. Motor byl po nastartování poměrně klidný. Vibrace i hluk typické pro tříválce jsou potlačeny na minimum. Motor je dobře naladěn také z hlediska jízdy, protože vcelku ochotně zrychluje od nízkých otáček. Dynamika pro malý hatchback je dostatečná, zrychlení z 0 na 100 km/h zabere 9,6 sekundy a maximální rychlost nepřekročí 200 km/h.
Řazení převodovky je při běžné jízdě hladké, jednotlivé stupně mění rychle a ochotně. Tlumiče dokáží ve spolupráci s pružinami bezvadně filtrovat i velké příčné nerovnosti, a navíc je od podvozku ticho. Neozývají se žádné nepříjemné rány, ani se do interiéru nepřenášejí výrazné rázy. Komfortní nastavení podvozku není zadarmo a jsou mu podřízeny veškeré sportovní ambice, které standardní
Volkswagen Polo vůbec může mít. Zájemci o sportovní zážitek musí sáhnout po verzi GTI. Potěšila nás rovněž ekonomika jízdy. Spotřeba se dá dlouhodobě držet kolem 6 l/100 km.
Hodnotíme
Nový Volkswagen Polo je dospělejší než kdykoliv předtím a snadno si ho lze splést s větším Golfem. Polo se přibližuje většímu modelu stejně tak ale možnou výbavou, která zahrnuje nejen spoustu komfortních, ale také bezpečnostních prvků, jež byly donedávna vyhrazeny pouze modelům z vyšších tříd. Z hlediska jízdního projevu cílí hlavně na komfort a pohodu na palubě. Jízdu doprovází i příjemný klid. Řidičky, které by rády také sportovnější jízdu se musí poohlédnout jinde nebo rovnou vybrat verzi GTI. Ceník začíná částkou 292 900 Kč, za což dostanete verzi Trendline s litrovým atmosférickým tříválcovým motorem. Testovaný model s motorem 1.0 TSI 85 kW, s převodovkou DSG a ve výbavě Highline startuje na částce 440 900 Kč.
Více na webu Volkswagen