Náš test: podmanivé Volvo XC60
20. 3. 2018
Model XC60 je pro automobilku Volvo stěžejním modelem. Toto esúvéčko se těší popularitě díky svému vytříbenému vzhledu, použitým materiálům a také příkladným jízdním vlastnostem. Naše redakce ho pod drobnohledem otestovala v městské džungli i zasněženém terénu.
Díváme se
Celkový look modernizovaného Volva XC60 jde ruku v ruce s holistickým, skandinávským designem. Funkční a jednoduché křivky. Žádné manýry, ani líbivé kudrlinky. Právě sebevědomé řešení karoserie dokáže udělat dojem. Na Volvo XC60 se mi vůbec nejvíce líbí řešení detailů: vedle charakteristických LED světlometů ve tvaru T s odkazem na kladivo severského boha Thóra, je to i například řešení zadních světlometů, které umí získat pozornost. I díky tomu si Volvo XC60 na silnici nespletete.
Nasedáme
Interiér na první pohled dýchá luxusem a kvalitou zpracování. Palubní deska se středovým dotykovým displejem a obklopujícím „ocelovým“ profilem krásně podtrhuje moderní vzhled. Po seznámením se s tím, jak obrazovka infotainmentu pracuje, jsem neměla potíž najít jednotlivé ovladače. Pravda, jednodušší by možná bylo mít všechna tlačítka na palubce. To by ale interiér nevypadal tak pěkně „uklizeně“.
Ve středovém tunelu se nachází stříbrný ovladač startování vozu a elegantní rolovátko s jízdními režimy, jejichž struktura je velmi podobná broušenému křišťálu. Šedé kožené sedačky, ve kterých nesmí chybět švédská vlaječka, nabízejí podobný komfort jako trendy skandinávské sofa a navíc mají velmi slušné boční vedení. Nechybí možnost otvírat kufr bezdotykově, mávnutí nohy pod nárazníkem. Zavazadlový prostor nabízí 505 litrů objemu.
Jedeme
Konkrétně jsem testovala naftovou motorizaci s přeplňováním dvěma turbodmychadly o objemu 2,0 litru s výkonem 190 koní. Specialitkou testovaného modelu je software Polestar, díky kterému je řízení rychlejší a přesnější. Volvo XC60 se překvapivě (na SUV) lehce a snadno řídí, volant je příjemně přeposilovaný. Kličkovat v městském provozu s tímto modelem je hračka. Chod automatické, osmistupňové převodovky je příkladný. Jízda po dálnici s danou motorizací skutečně krásně svižná. Během jízdy jsem si pochvalovala také tichý chod a práci tlumičů. Stabilita, jakou mi tato čtyřkolka se světlou výškou 21,3 cm nabídla v zasněženém terénu, mě velmi překvapila. Tak jisté, stabilní esúvéčko jsem dlouho netestovala.
Volvo je spojováno historicky s tématem bezpečnosti a vysoké cíle v podobě nulových smrtelných nehod v autech Volvo si klade také do blízké budoucnosti a roku 2020. I proto v testovaném modelu nechybí systém ochrany před srážkou s protijedoucím autem, asistent pro jízdu v kolonách, semi-autonomní řízení Pilot Assist, asistent mrtvého úhlu, nebo citlivý systém City Safety, který dokáže v rychlostech od padesáti do sta kilometrů rozpoznat zvěř, chodce nebo auto a udělat samočinně vyhýbací manévr, aby se vyhnulo srážce. Prostě auto nabité technologiemi. Kombinovaná spotřeba se během týdenního testování čtyřkolky ustálila na osmi litrech na 100 kilometrů.
Hodnotíme
Dokonalý outfit dotvářejí detaily. Stejně tak tomu je v případě testovaného Volva XC60. Zaujme svým povedeným designem jak při pohledu zvenku, tak zevnitř. Při řízení překvapí stabilitou a skvělými jízdními vlastnosti, na které si každá řidička velmi rychle zvykne. Model Volvo XC60 startuje (nafta D3, předokolka Drive-E) s cenovkou 1 133 900 Kč. Cena testovaného modelu XC60 (nafta D4, čtyřkolka AWD) činí bez příplatkové výbavy 1 315 900 Kč.
Více na webu Volvo