Něco na tom Peugeotu 408 je…
20. 5. 2024
Ideální auto pro nás ženy? Na jednom setkání s našimi čtenářkami kdysi padla idea „nafukovacího“ auta. Peugeot 408 působí jako kříženec praktického kombíku a trendy SUV. Čím může české řidičky oslovit? Redakce magazínu Žena v autě.cz otestovala benzínovou motorizaci ve výbavě GT.
Díváme se
Celkem 4,69 metry dlouhý Peugeot 408 zaujme na první pohled svou aerodynamickou siluetou, zvýšenou karoserií, oplastováním a výraznou maskou.
V testované vrcholné výbavě GT má navíc pronikavě svítící Matrix LED světlomety a velká 19″ černá kola.
Záď auta s vykousnutým spoilerem a zejména převrácený výřez plastového nárazníku je dost překvapivý.
Dnes, po více než roku na trhu, se mi celkový vzhled „čtyřistaosmičky“ zdá být stále trochu výstřední. Není však nic horšího než být nudný. Peugeot 408 má v sobě sílu budit emoce, a to je naprosto v pořádku.
Nasedáme
Interiér navozuje už po pár okamžicích za volantem pocit, jako byste v autě už někdy seděl/a.
Díky srozumitelnosti moderní palubní desky, promyšlené ergonomii a množství odkládacích přihrádek se člověk velmi rychle zorientuje. Malý volant krásně padne do ruky.
Navíc je provedení interiéru velice kvalitní a o výbavě GT to platí dvojnásob.
Kombinované čalounění alcantary a látky se zeleným prošíváním vypadá hodnotně a je na dotyk velice příjemné. Součástí výbavy je také účinné řízení kvality vzduchu v kabině umožňující zachytit škodlivé částice.
Palubní desku krášlí hliníkový dekor, chromovaná okrasná lišta opět zelené prošívání.
Uprostřed palubky kraluje velká obrazovka infotainmentu s navigací a parkovací kamerou ve vysokém rozlišení, pod ní digitální pás i-Toggles se sadou individuálně nastavitelných nejpoužívanějších tlačítek a u řidiče 3D i-Cockpit s úhlopříčkou 10“palců.
Vedle designu oslovuje Peugeot 408 ženy-řidičky svou prostorností. Díky rozvoru o délce 2,79 metru může Peugeot 408 směle plnit požadavky na rodinné auto.
Druhá řada s dostatečným místem nad hlavou (i pro dospělého pasažéra) i v okolí kolen nabízí společně s kufrem o objemu 536 litrů (1 611 litrů po sklopení sedadel) opravdu velkou prostornost. K tomu přidává také velkou dávkou elegance, neboť se kufr otevírá bezdotykově.
Jedeme
Naše redakce otestovala benzínovou variantu s tříválcovým motorem 1.2 PureTech o výkonu 96 kW (130 koní, točivý moment 230 Nm) a 8stupňovým automatem.
Tunu a 400 kilogramů vážící „čtyřistaosmička“ je s tímto motorem a pohotovostní hmotností ideální auto pro každodenní jízdu. Schopností akcelerace (z 0-100 km/h za 10,3 vteřiny) se 408 řadí spíše k průměru.
Peugeot 408 si mě během týdenního testování získal pohodovými jízdními vlastnostmi, stabilitou v zatáčkách a snadnou ovladatelností ve městě včetně krátkého poloměru otáčení (11,18 metru).
Tříválec je dokonale odhlučněn. O jeho chodu není (i díky pohodovému zpřevodování a nízkým otáčkám) vůbec slyšet.
Motor se ozve jen při svižnější akceleraci. K dispozici je volič jízdních režimů s různým nastavením odezvy motoru (Eco, Normal a Sport).
K silným stránkám řadím také pocit bezpečí, který podporuje řada technologických vychytávek. Na dálnici jsem ocenila adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go včetně hlídání mrtvého úhlu (v okolí do 75 metrů kolem vozu). V noci neomylně funguje noční kamera a její zobrazení na displeji kokpitu. Upozorňuje na zvířata, chodce nebo cyklisty v dráze auta.
Během týdenního testování se kombinovaná spotřeba pohybovala kolem 7,2 litrů na 100 kilometrů. Při ostřejší jízdě v režimu Sport se všemi členy rodiny a zavazadly v autě je nutno počítat s vyšší spotřebou.
Hodnotíme
Peugeot 408 je zářným příkladem, že prostorné auto nemusí být je klasický kombík nebo obrovské SUV.
Svébytná karoserie Peugeotu 408 nabízí velkou dávku prostornosti. Zároveň toto rodinné auto vyniká zajímavým designem, špičkovými technologiemi, příkladnou ergonomii ovládání a komfortním nastavením podvozku. Příjemně se řídí a snadno se s ním pohybuje ve městě.
Jen je jeho cena poměrně vysoká. Krása ale něco stojí. To ví přece nejedna žena. Peugeot 408 startuje na ceně 659 000 Kč. Testovaná verze ve výbavě GT stojí 749 000 Kč.
Více na webu Peugeot