PEUGEOT 308: Finalista AUTO MÉHO SRDCE
5. 4. 2022
O ambicích nové generace modelu Peugeot 308 není pochyb. V březnu letošního roku vyhrál v mezinárodní anketě Světové ženského auta roku WWCOTY. Nyní usiluje tento povedený hatchback o to stát se nejlepším autem roku z pohledu žen v české anketě AUTO MÉHO SRDCE. Čtrnáct porotkyň, novinářek a osobností tento model aktuálně testuje.
Nikdy nevypadal lépe
„Nové ,třistaosmičceʻ to sluší. Má sportovnější look a vylepšené rozměry,“ hodnotí nový Peugeot 308 porotkyně a zpěvačka Annamaria d´Almeida.
Přídi dominuje nový znak značky Peugeot na masce chladiče. Právě tam se ukrývá radar sloužící asistenčním systémům řízení. Ostatně bezpečnostními asistenty je nový Peugeot 308 doslova a do písmene prošpikován. Systémy, které byly ještě donedávna doménou aut z vyšších kategorií, najdeme nyní i v novém Peugeotu.
„O výrazný vzhled se starají také přední LED světlomety. Na ně navazují světla pro denní svícení ve tvaru tesáků směřujících k přednímu nárazníku. Peugeot 308 má pořádně dravý look,“ říká o exteriéru další porotkyně a šéfredaktorka našeho magazínu Sabina Kvášová. Zadní světlomety využívají technologii Full LED. Mají podobu lvích drápů a vytvářejí tak moderní, pro značku typický světelný podpis.
Vylepšený interiér
„Peugeot 308 mě svým pojetím prostoru skutečně překvapil,“ dodává na téma prostornosti testovaného hatchbacku další porotkyně, Tereza Novák Moreová.
Díky prodloužení rozvoru o 5,5 cm totiž došlo k protažení siluety ve prospěch prostoru na zadních sedadlech. Objem kufru je 412 litrů, po sklopení opěradel zadních sedadel lze dosáhnout až 1323 litrů objemu.
Design interiéru zdůrazňuje rozmanitost a bohatost materiálů. LED ambientní osvětlení (8 barev na výběr) ukryté za středovým displejem osvětluje hlavní dekorativní prvky až po dveřní výplně. Sedadla jsou extra pohodlná a ergonomická.
Palubní desce vévodí velká dotyková obrazovka infotainmentu. Navigace od TomTom funguje skvěle, nabízí tříletou online aktualizaci map zdarma včetně dat o hustotě dopravy v reálném čase. Od úrovně výbavy Allure se v novém Peugeotu 308 objevují plně konfigurovatelné virtuální přepínače i-toggles, které nahrazují klasický panel klimatizace.
„Peugeot 308 si mě získal svým moderním infotainmentem. Ještě v žádném modelu se mi nestalo, abych se tak rychle a jednoduše dokázala bezdrátově propojit se svým chytrým telefonem. To se mi na něm strašně líbí,“ říká o schopnosti bezdrátového zrcadlení porotkyně a blogerka Veronika Petrů.
Digitální přístrojový 10“ panel v úrovni očí je k dispozici od úrovně Active Pack, u GT je dokonce trojrozměrný. Panel má několik režimů zobrazení (on-line navigace TomTom, rádio/média, asistenční systémy řízení), které lze upravovat přímo pomocí ovladače na volantu.
Bezpečnost nade vše
Peugeot 308 disponuje nejnovějšími asistenčními systémy, které pečují o maximálně bezpečnou jízdu. Nechybí možnost poloautonomního řízení Drive Assist 2.0., tvořeného adaptivním tempomatem s funkcí Stop and Go a systémem udržování vozu v jízdním pruhu. Systém umí automaticky nouzově brzdit (rozpozná chodce a cyklisty, a to ve dne i v noci, v rychlosti 7–140 km/h) a upozornit při neúmyslném opuštění jízdního pruhu.
„K bezpečnému pocitu během řízení přispívá sledování mrtvého úhlu, nová zadní kamera s vysokým rozlišením a praktickou čisticí tryskou a také šikovný parkovací asistent 360°, dokonce se čtyřmi kamerami,“ dodává na téma bezpečnosti Peugeotu 308 porotkyně a šéfredaktorka webu Nebourám.cz Šárka Klímová.
Jízda s velkým komfortem
Porotkyně testují benzínový tříválec 1.2 PureTech o výkonu 130 koní s manuální šestistupňovou převodovkou ve verzi Allure Pack. V rámci této úrovně výbavy je zde navíc adaptivní tempomat, hlídání příčného provozu vzadu anebo rozšířené rozpoznávání dopravních značek.
Nový Peugeot 308 se může pochlubit opravdu povedeným podvozkem. Velmi dobře sedí v zatáčkách. Řízení je velmi lehké. V kombinaci s malým volantem řidička brzy získá silný pocit sebevědomí za volantem.
Řízení Peugeotu 308 je velká zábava. Ve městě je to díky jeho obratnosti, v městských uličkách je Peugeot 308 hbitý a parkuje s lehkostí sobě vlastní. Na okreskách potěší svou čiperností a na dálnici naopak ukolébá komfortním podvozkem a dobrým odhlučněním. Jednotlivé převodové stupně jsou v krátkých drahách, řazení je plynulé.
Přesto předpokládáme, že většina žen už sáhne po ještě komfortnější automatické převodovce. Ke kladným vlastnostem vozu patří bezesporu i jeho nízká spotřeba, která se pohybovala kolem 6 litrů na 100 kilometrů.
Verdikt
V TOP sedmičce nejlepších aut roku je Peugeot 308 naprostým právem! Svou redefinicí exteriéru, ale i uvnitř jde o velmi výrazný model. Jízda s ním je pohodlná a komfortní. Skvěle se s ním manévruje a hladce se řídí!
Testovaný benzinový tříválec 1.2 PureTech se 130 koňmi můžeme s klidem doporučit. Skvělý poměr cena/výkon. Nejlevnější Peugeot 308 startuje s benzinovým motorem 1.2 PureTech 110 v první výbavě Active Pack na ceně 490 000 Kč.
Absolutního vítěze ankety AUTO MÉHO SRDCE vyhlásíme na veletrhu FOR BEAUTY 8. dubna 2022! Nezapomeňte hlasovat také v anketě DÁMSKÁ AUTOVOLENKA. Vyberte nejlepší auto podle svého gusta a zúčastněte se hlasování veřejnosti. Stačí kliknout na model, který vás nejvíce oslovil, a odeslat svůj hlas.
Hlasovat můžete do 9. dubna.
Více na webu Peugeot