Zdroj: fotobanka automobilky Renault

Náš test: Rychlý a elegantní Renault Mégane GT

11. 11. 2016

Komfortní rodinné auto, které se umí v několika okamžicích proměnit ve sportovního ďábla a ukázat jízdu v divokém stylu. To je nová generace modelu Renault Mégane GT Energy nabitá technologiemi a nápaditým designem.

Díváme se
Výrazná přední maska s moderními tvary připomíná model Renault Talisman, který naše redakce testovala již dříve. Oproti modelu Talisman je GT-čko nižší a o něco kratší je i jeho zadní část. LED světla elegantně doplňují široký nárazník sportovního vzhledu a celkově pak vůz působí mnohem stabilněji a dynamičtěji než jeho kolega. Červená barva testovanému modelu opravdu sluší. Skutečně mě bavilo, jak si auto včetně mé maličkosti za volantem zvědavě prohlíželi ostatní řidiči.

dsc_0299_u
Zdroj: fotobanka automobilky Renault

Nasedáme
Sportovní sedačky a velký palubní počítač zaujmou na první pohled. Mile pak překvapilo nastavitelné barevné podsvícení interiéru dveří a palubní desky. Barvu podsvícení lze ovládat přes palubní počítač s možností vlastní či automatické volby s návazností na novou technologii Multi-Sense, která umožňuje řidičkám vybírat z pěti jízdních režimů Sport, Normal, Comfort, Perso a Eco. Osobně mě potěšil velký rozsah nastavení výšky sedačky a sportovního volantu, který příjemně padne do ruky. Přední část vozu je opravdu prostorná, zadní část už by snesla trochu více místa na nohy. Přesto jsou místa na zadních sedadlech dostatečně komfortní. Dostačující je i zavazadlový prostor s objemem 434 litrů.

dsc_0288_u
Zdroj: fotobanka automobilky Renault

Jedeme
Testovaný benzínový čtyřválec o objemu 1,6 litru a výkonem 151 kW ovládá dvouspojková automatická převodovka EDC. K dispozici je i manuální řazení včetně možnosti využití sportovních pádel pod volantem. S GT-čkem jsem zakusila jízdu na českých silnicích plné výmolů, ale i na dálnici. Otestovala jsem režimy již zmiňovaného systému Multi-Sense a rozdíly byly patrné, zejména v režimu Sport.

dsc_0260_up
Zdroj: fotobanka automobilky Renault

Specialitou modelu je zpracování podvozku s natáčením zadních kol 4Control, který v závislosti na rychlosti jízdy natáčí zadní kola pro větší obratnost v zatáčkách. Díky tomuto systému je ve vyšších rychlostech jízda neuvěřitelně stabilní a přizpůsobivá. Palubní počítač obsahuje velkou spoustu pomocných asistentů, například parkovací senzory, zadní parkovací kameru, varování před nedostatečným odstupem mezi auty nebo při opuštěním jízdního pruhu. Jediné co bych vytkla, bylo umístění ruční brzdy, která při řízení často překáží v pohybu ruky.

Hodnotíme
Mégane GT je auto více tváří. Dokáže být luxusním společníkem, sportovním závodníkem a autem, které naplno využije celá rodina. Ideálním je pak pro ty, kteří hledají kompromis mezi rodinným vozem a závodním svezením.

Sdílet článek:

Více na webu Renault

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018