Test 3. generace Volkswagenu Touareg
17. 12. 2018
Svezení s novou generací Volkswagen Touareg je odpovědí na všechny otázky, proč jsou esúvéčka tak populární. Bezpečnost nade vše! A také pohodlí, uživatelská přívětivost a design. To jsou ty nejzásadnější vlastnosti modelu Volkswagen Touareg.
Díváme se
Touareg jede s dobou, a tak je jeho look maximálně atraktivní. Kdo chce být vidět, tak se mu to v novém Touaregu rozhodně podaří. Třetí generace tohoto velkého esúvéčka zaujme minimalistickými, promyšlenými liniemi v kombinaci s efektními chromovými detaily. Neexistuje část, která by se mi na novém Touaregu nelíbila. Chromová, široká maska, zasahující až k LED světlometům, je velmi dominantní. Záď je o to střídmější, decentnější a doplněná o nápis modelu na pátých dveřích. Touareg je stylový, reprezentativní a ve všech směrech designově chic!
Nasedáme
Volkswagen Touareg sbírá body také svým přehledným uspořádáním interiéru, kvalitními materiály a obrovským prostorem. Jak už to u esúvéček bývá, je z něj skvěle vidět. Řidička má opravdový pocit bezpečí. Není to však jen o pocitu…
Nadšená jsem byla i z jeho technologií. Palubní desce dominuje široký displej, který je rozdělen na 15“palcový displej infotainmentu a 12“palcový digitální přístrojový štít. Člověk si připadá tak trochu v nějakém hi-tech řídícím středisku. Touareg je vybaven například důmyslným a inovativním systémem Night Vision, kdy infračervená kamera rozpozná tepelný obraz člověka nebo zvířete před vozidlem a zobrazí ho v kabině. Přehlédnout tak chodce nebo zvíře na silnici je s tímto autem téměř nemožné.
Tím to ale s dostupnými technologiemi zdaleka nekončí. Asistent pro sledování dopravy v příčném směru, využívající radarové senzory v přední partii vozu, umí do rychlosti 30 km/h varovat před rozpoznanými vozidly v příčném směru. Nenadálým nehodám na křižovatce tak umí Touareg zabránit.
Pro řízení v kolonách je zde asistent, který umožňuje komfortní ovládání vozu při popojíždění v dopravní zácpě a eliminuje riziko nehod, které jsou pro tyto situace typické. Systém udržuje auto v jízdním pruhu a automaticky ovládá plyn a brzdy. Díky tomu se tak dá při čekání v koloně věnovat i jiný činnostem. .-)
Další kladnou vlastností Touaregu je práce parkovacího asistenta, ten zvládne příčné i podélné parkování defacto sám. Z podélných parkovacích míst dokáže dokonce následně i vyjet.
Skvěle pracuje také adaptivní tempomat ACC s předvídavou regulací rychlosti. Udržuje konstantní hodnotu odstupu od vpředu jedoucího auta, a to až do přednastavené maximální rychlosti.
V krajních případech je zde systém proaktivní ochrany cestujících PreCrash. Ten dokáže poznat hrozící kolizi, automaticky uskutečnit preventivní opatření – napnout bezpečnostní pásy, uvést sedadla do vertikální polohy a zavřít otevřená okna včetně panoramatického střešního okna. Touareg prostě myslí na vše.
Pětimístný Volkswagen Touareg je díky svému prostornému interiéru jako dělaný pro dlouhé cesty s rodinou. Posádka je obklopena prostorem a pohodlím. Zadní sedadla se dají dle potřeby pohybovat případně i vyjímat. Do kufru se vejde úctyhodných 810 litrů objemu. Velmi příjemnou a hlavně praktickou vlastností je možnost snížení podvozku tak, aby byla nákladová hrana kufru nízko a nakládání šlo snadno.
Jedeme
Konkrétně jsem otestovala třílitrový naftový šestiválec o výkonu 170 kW. Volkswagen Touareg jede parádně – tiše, kultivovaně a nechybí mu schopnost akcelerace. Pomáhá mu k tomu řada nových vychytávek. Tak předně má Touareg skvělý podvozek se vzduchovým odpružením a je lehčí než předchozí generace. Touareg stojí na platformě, jakou má například Audi Q7 nebo Porsche Cayenne. Touareg je vybaven osmistupňovou samočinnou převodovkou ZF s měničem momentu, která optimálně řadí jednotlivé převodové stupně. Touareg je takzvaný mild-hybrid, který pomocí lithium-iontového akumulátoru s kapacitou 10Ah podporuje elektrické pomocníky.
Ve městě i na dálnici se Touareg krásně řídí a jeho jízdní vlastnosti patří skutečně ke špičce mezi všemi aktuálními modely SUV. Touareg dokáže prostřednictvím změny jízdního režimu nebo dosažením rychlosti nad 120km/h upravit světlou výšku. V offroadovém režimu to na štěrku a písku umí Touareg s maximální světlou výškou 27,1 cm velmi dobře. Třešničkou na dortu je spotřeba, ta u této schopné čtyřkolky totiž nedosáhla enormních čísel. Během testování se kombinovaná spotřeba ustálila na hodnotě 7,5 litrů. Ve městě byla o litr vyšší.
Hodnotíme
Nový Touareg je drak nabušený technologiemi, který dokáže zhýčkat pohodlím, prostorností a pocitem bezpečí. Srdce každé řidičky nad ním zaplesá. S přehledem totiž i na dlouhé cestě dokáže ukolébat svým komfortem a jízdními vlastnostmi. Navíc jede úsporně. Volkswagen Touareg 3.0 TDI/170 kW startuje na ceně 1 476 900 Kč. Cena testovaného modelu ve výbavě Elegance stojí 1 742 900 Kč. Za nás toto SUV rozhodně za ty peníze stojí!
Více na webu Volkswagen