Test Audi Q5 aneb proč se Petře nedivíme
12. 4. 2021
Žena v autě.cz otestovala auto, které řídí světová šampionka Petra Kvitová. SUV Audi Q5 nedávno vyjelo ze zkrášlovacího salonu a jeho 2. generace se tak nabízí v modernizované verzi. Jak na nás středně velké, luxusní SUV zapůsobilo z ženského úhlu pohledu? Je nejprodávanější, naftová varianta „perfect match“ pro nás ženy?
Díváme se
Nový look Audi Q5 zaujme okamžitě. Konzervativní vzhled, na který jsme u Audi zvyklí, je doplněn o zajímavé detaily. Omlazená „kvé pětka“ je výrazné SUV, které má inovovanou příď s ještě větší mřížkou chladiče s černými elementy. Světla zdobí, dokonale svítící, příplatkové full LED světlomety Matrix (+66 900 Kč). Ano, to jsou přesně ta světla, s nimiž si ve spotu Petra Kvitová „hraje“.
Příplatková, dvaceti palcová kola 4,7 metru dlouhému modelu velmi sluší. Záď má nový difuzor, výfuk a testovaný kousek disponoval příplatkovými světlomety s technologií OLED. Ta mění světelný podpis podle situace. Když se k vám blíží pirát silnic, umí Q5 „zahrozit“ a použít výhružnější světelnou animaci. Efektní, působivé a výchovné! O dalších bezpečnostních prvcích nové Q5 ještě bude řeč…
Nasedáme
Audi Q5 umí udělat dobrý dojem. Interiér je moderní a hlavně funkční. Z Audi Q5 je krásně vidět. Pohodlná, kožená sedadla jsou vybavena masážní funkcí a interiér nabízí různé možnosti osvětlení. Výsledkem je opravdu příjemný pocit za volantem.
Interiéru dominuje 10,1″palcová, dotyková obrazovka s navigací. Naškrábat na displej jednotlivá písmenka do navigace, kam chce řidička zrovna jet, je velká zábava. Systém rozeznává jednotlivé pokyny bez jakýchkoli komplikací a funguje na jedničku.
Aby nedocházelo ke ztrátě pozornosti, jsou ty nejdůležitější údaje o jízdě, asistentech a infotaimentu přímo v zorném poli řidičky. Díky příplatkovému Audi virtual cockpit plus je za multifunkčním volantem 12,3″ full-HD digitální přístrojový štít. Jeho zobrazení jde různě měnit a zvolit si grafiku „dynamic“, „sport“ nebo „classic“podle svého gusta.
S chytrým telefonem komunikuje Audi Q5 jedna báseň. S aplikací myAudi je možné vyhledat požadovaný cíl a naplánovat trasu přímo v chytrém telefonu. Po nastartování vozu jsou data plynule a přenesena do palubního navigačního systému, kde navigace pokračuje. Po vystoupení z vozu převezme navigaci do cíle opět chytrý telefon, a to až do úplného cíle.
Audi Q5 si mě získala také svou užitkovostí a variabilitou. S každým ze tří sedadel v druhé řadě jde snadno a rychle posouvat dle potřeby. Boční sedadla jsou vybavena ISOFIXy pro bezpečné uchycení dětské autosedačky. Vpředu je to za příplatek (+2 900 Kč). Kufr se rovněž za příplatek otevírá automaticky a připlatit se musí též za šikovné, adaptivní vzduchové odpružení, které usnadní nakládání kufru. Objem zavazadlového prostoru činí 1520 litrů.
Jedeme
Naše redakce otestovala modernizované Audi Q5 s označením 40 TDI quattro Advanced, který pod kapotou skrývá čtyřválcový naftový motor 2.0 TDI s maximálním výkonem 150 kW a pohonem všech kol.
Variabilní pohon quattro rozděluje točivý moment podle potřeby na jednotlivá kola. To má vliv na příkladnou trakci a stabilní jízdu ve stopě. Sedmistupňová automatická převodovka funguje plynule a je s tímto automatem radost cestovat.
Q5 dokáže během jízdy hýčkat naprostým klidem a tichem. Ač je pod kapotou naftový motor, jeho chod téměř není slyšet. Podle mě ten pravý „perfect match“ je pro ženy, které rády jezdí, právě testovaná motorizace. Celkem 150 kW pod kapotou je zárukou svižné jízdy. Z nuly na 100 km/h to umí za 7,6 vteřin.
Audi Q5 na mě působí, že má duši ženy. Ovládá multitasking a zvládne mnoho rolí a situací. Audi Q5 to sluší ve městě. Na dálnici je dokonalým rodinným dostavníkem, ve kterém plujete krajinou. Nedá se zahanbit na okreskách a díky pohonu quattro ani na polních cestách.
Audi Q5 dokonale sedí v zatáčkách a jeho obratnost je skutečně na špičce! Příplatkový adaptivní podvozek dokáže adekvátně reagovat na aktuální povrch a přizpůsobit se. Díky Audi drive select mě nejvíce bavil jízdní režim Comfort, připomínající svým konfortem jízdu na obláčku. Sportovní mód Dynamic pak podle aktuální nálady nabídl rychlejší reakci a dynamiku a také zábavu zejména při jízdě po okresce.
Vedle tichosti a agility motoru musím pochválit také spotřebu. Agilní čtyřkolka si během týdenního testování řekla o 7 litrů/ 100 km.
A jak chytrá a bezpečná Audi Q5 je! Systém Audi pre sense front sleduje radarovým senzorem oblast před vozem, aby zabránil hrozícím nehodám nebo alespoň zmírnil jejich následky. Na přání tu je parkovací asistent, asistent pro změnu jízdního pruhu, asistent pro upozorňování na vozidla přijíždějící ze stran při couvání. Ve spolupráci s kamerovým rozpoznáváním dopravních značek zajišťuje adaptivní systém v určitých situacích automatické zpomalení vozu, například před vjezdem do obce. Q5 znovu zrychlí, jakmile je povolena rychlejší jízda.
Hodnotíme
Audi Q5 je opravdová kráska. Ale ne ta prvoplánová. Parťačka, která si vás podmaní tím víc, čím více kilometrů s ní strávíte. Do města má rozměry tak akorát a uvnitř se pohodově vejdete s rodinou.
Baví mě na ní její jízdní univerzálnost a multitasking, který je nám ženám vlastní. Na dlouhé trasy jede komfortně a s velkou grácií. Ve městě jí to sluší a dá se s ní v něm obratně pohybovat. A ještě si neřekne o mnoho paliva. Za mě super volba! Jen je třeba počítat s tím, že celkový účet díky příplatkům může být vyšší než základní cena v ceníku.
Prémiové Audi Q5 startuje (35 TDI bez pohonu 4×4) na ceně 1 279 900 Kč. Cena testovaného Audi Q5 (40 TDI quattro) se vyšplhala se všemi příplatky z 1 348 900 Kč až na dva milióny.
Více na webu Audi