Test BMW M2 Coupé bere dech
12. 9. 2023
„Sbal kufry a vypadni.“ Přesně toto heslo nás v redakci napadlo při prvních kilometrech s modelem BMW M2 Coupé. „Emdvojka“ je splněný sen všech řidiček a řidičů, kteří milují sportovní auta s vůní benzinu. Dokonalý supersport s výkonem 460 koní láká k zábavě na okruhu i cestám po Evropě.
Díváme se
Po úspěšných osmi letech výrobního cyklu BMW M2 Coupé přijíždí jeho 2. generace. Třídvéřové kupé je ideálním autem pro kratochvíle vášnivých řidiček a řidičů. Na okruhu můžete s tímto třílitrovým šestiválcem dovádět, driftovat s vypnutou stabilizací a sprintovat do aleluja (lépe řečeno do sjetí pneumatik).
Naše redakce sbalila kufry a vyzkoušela sportovní M2 Coupé na převážně dálniční štaci – do Jižního Tyrolska a zpět. O zábavnou jízdu a ostré průjezdy zatáčkou i tak nebyla nouze.
Celkem 4,6 metru dlouhé kupé BMW M2 je vidět i slyšet, jak se hezky česky říká, na „sto honů“. Příď s ledvinkami v barvě karoserie připomíná futuristickou masku Stormtroopera z Hvězdných válek. Výrazné M Shadowline zatmavené světlomety jsou vybaveny adaptivní funkcí a dokonale svítí.
Speciální je blankytná barva Zandvoort v kombinaci s příplatkovou karbonovou střechou, která se pozitivně projevuje na nízkém těžišti tohoto sportovního kupé.
Nepřehlédnutelná záď je definována výraznými blatníky a světly zasahujícími do stran. Model šperkuje parádní obutí v podobě 20palcových kol a brzd s červenými třmeny.
O akustiku se stará kvartet výfuků a výkonný motor, o kterém bude řeč později.
Nasedáme
Působivé je BMW M2 Coupé také uvnitř – s příplatkovými prvky z karbonu, s koženým čalouněním Vernasca Black nebo pásy s vetkanou trikolórou BMW M. Tmavý interiér nezapře sportovní esprit.
Skořepinová sedadla mají částečně integrované opěrky hlavy s efektně osvětleným logem M2. Sedadla jsou překvapivě pohodlná a umožňují (po individuálním nastavení bočního vedení i podpory stehen) jízdu na dlouhé trasy – jako byla ta naše do Dolomit.
Kupátko hned řidičku nebo řidiče dostane do hry. Multifunkční volant dokonale padne do ruky. Červená tlačítka doslova dráždí pozornost a touhu provětrat tříválec ihned po nasednutí.
Palubní desce dominuje protáhlý displej. Ten kombinuje 12,3 přístrojový displej s centrální 14,9“ dotykovou obrazovkou ovládanou hlasem, gesty nebo dotykem. Nad kapličkou přístrojů se zobrazuje přehledný head-up displej. Díky němu má řidička lepší přehled a jízda je bezpečná.
Testované BMW M2 je jako kupé optimální pro dvoučlennou posádku. Vepředu nabízí královský prostor.
Vzadu je na tom stejně jako každé jiné třídvéřové kupé. 🙂 Když je potřeba, uveze další dva cestující, ale je to spíše nouzové řešení.
Zato zavazadlový prostor nabízí 390 litrů objemu. Takový objem je jako dělaný pro nejrůznější zavazadla. My do kufru zkusili vtěsnat stylovou sportovní tašku, velký batoh a dva příruční kufry Thule a ještě nám zbylo místo na nákup vyhlášených tyrolských specialit.
Jedeme
Stačí šlápnout na pedál a ve 4 chromových koncovkách výfuku se ozve nefalšovaný zvuk motoru. „Emdvojka“ vrní a bublá hezky.
Srdcem výkonného kupé je dvojitě přeplňovaný benzinový šestiválec s třílitrovým objemem s výkonem 338 kW a točivým momentem 550 Nm.
Akcelerace na (německé) dálnici bere dech. Osmistupňová automatická převodovka M Steptronic Sport řadí plynule a svižně.
Z nuly na sto dokáže M2 s pohonem zadních kol dosáhnout za pouhé 4,1 vteřiny! Tunu a osmset kilogramů lehké kupé exceluje dravostí a zároveň stabilitou a nastavením podvozku. Adaptivní M podvozek s aktivními tlumiči se umí individuálně přizpůsobit stylu jízdy a povrchu.
Krutopřísné, ostré průjezdy zatáčkou při opuštění dálnice a stoupání do výšek italských Dolomit patří k opravdovému zážitku.
Ale pozor, M2 je auto pro opravdové znalce. Nesnese nějakou ledabylou jízdu. Řidička nebo řidič musí být maximálně soustředění. M2 se odmění dokonalými jízdními vlastnostmi, přesným řízením.
Pro zábavnou jízdu (ideálně na okruhu) tu je manuální režim řazení automatické převodovky a systém M Drive Professional se stopkami, kontrolou trakce a analýzou driftu s informacemi o čase či úhlu otočení volantu při dlouhém smyku.
K pohodě a bezpečí v M2 Coupé přispívá řada bezpečnostní asistentů v čele s aktivním systémem pro automatické udržování rychlosti včetně Stop&Go, asistentem jízdních pruhů, asistentem slepého úhlu, upozorněním na nebezpečí čelního nárazu s brzdnou funkcí nebo asistentem rychlostních limitů.
Pro nekomplikované parkování je zde parkovací asistent s kamerovým systémem.
A jak je na tom sportovní kupé se spotřebou? Výkonná benzinová „emdvojka“ si na naší trase Praha – Mnichov – Dolomity řekla o 10 litrů na 100 kilometrů. Na okruhu počítejte ještě s vyšší spotřebou. O hospodárnost půjde majitelům tohoto vozu až v druhé řadě, stejně jako o ekologičnost. Hodnota emisí CO2 dosahuje 220 g/km.
Hodnotíme
Soustředění při ostrých průjezdech zatáčkou. Zvýšená tepová frekvence při akceleraci. A nepřenositelná radost z jízdy! Sbalit kufry a vypadnout s tímto modelem na cestu se rovná pořádné porci zábavy, emocí a nezapomenutelných okamžiků.
Pokud máte 2 miliony v kapse a auta s výkonným tříválcem jsou vaše vášeň, kupte si ho. Teď.
Špatnou zprávou v tomto příběhu totiž je, že tato motorizace se u další generace geniálního modelu pravděpodobně neobjeví. Budoucí pohony i u divize M by totiž měly být čistě elektrické.
Doporučujeme proto o M2 začít přemýšlet. Mít toto sportovní kupé v garáži a užívat si jej při cestách po Evropě nebo krotit jeho duši na okruhu – to není vůbec špatný investiční plán.
Model BMW M2 Coupé patří z divize M k nejdostupnějším modelům. Startuje na ceně 1 425 450 Kč. Cena testovaného modelu se se všemi příplatky vyšplhala na 2 232 104 Kč.
Více na webu BMW