Test crossoveru Nissan Qashqai
9. 7. 2024
Nissan Qashqai, zakladatel segmentu crossoverů, brzy uvede facelift své 3. generace. Redakce magazínu Žena v autě.cz otestovala toto japonské SUV ještě před omlazením. Vybíráme několik argumentů, čím je tento crossover na českém trhu zajímavý.
Přátelský interiér
Současná generace Nissanu Qashqai nabízí moderní a prostorný interiér a dokonale přehledný výhled u vozu. Čalounění sedadel je měkké a velmi pohodlné. Ideální i pro delší cesty.
Palubní desce dominuje velká obrazovka (12,3“). Už během chvíle se s nekomplikovaným a jednoduchým ovládáním každá řidička sžije.
Velmi příjemný je také digitální přístrojový štít a velký head-up displej (10,8“).
Ten přispívá k pohodě za volantem a bezpečí během jízdy. Displej promítá pokyny navigace, jízdní data a informuje o nastavení bezpečnostních asistentů, aby řidička nemusela odvrátit svou pozornost od řízení a koukat mimo své zorné pole.
Zavazadlový prostor s objemem 504 litrů je naprosto dostatečný pro požadavky 3členných rodin nebo aktivních párů.
V případě vrcholné verze s hybridním motorem e-POWER, disponuje kufr pouze 436 litry objemu.
Pohodlné jízdní vlastnosti
Naše redakce otestovala Nissan Qashqai ve vrcholné motorizaci se systémem pohonu e-POWER. Ten je zajímavou alternativou k elektromobilitě.
Benzinový motor o výkonu 116 kW pracuje jako generátor elektřiny pro elektromotor o výkonu 140 kW/190 koní nebo pro akumulátor.
Výsledkem je rychlá odezva elektromotoru jako v bezemisním elektromobilu, který ale nemusíte dobíjet ze zásuvky.
V porovnání s klasickými hybridy navíc není Qahsqai při vytáčení motoru hlučný.
Z nuly na sto to hybridní Qashqai umí za 7,9 vteřiny.
Tato technologie se pojí výhradně s pohonem předních kol.
Kdo by chtěl pohon všech kol, musí zvolit výkonnostně slabší variantu 158 k (116 kW).
Nissan Qashqai má velmi příjemné jízdní vlastnosti při jízdě po dálnici i na okreskách.
O bezpečí za jízdy se stará systém ProPILOT s funkcí Navi-Link. Ten dokáže držet auto uprostřed jízdního pruhu, dodržovat rychlost, ale zároveň přizpůsobuje rychlost podle dopravních značek, zatáček, křižovatek či sjezdů.
Crossover Qashqai velmi slušně sedí v zatáčkách, nenaklání se a drží stopu.
Dobře se řídí také samozřejmě ve městě, kde se s tímto 4,4 metru dlouhým crossoverem bezproblémově parkuje.
Díky jednopedálovému řízení s pomocí technologie e-POWER je rozjíždění v kolonách velmi příjemné.
Vůz nezabrzdí úplně, ale přejde do tzv. „plíživé rychlosti“. To usnadňuje manévrování. Pro úplné zastavení stačí sešlápnout brzdový pedál.
K duhu jde modelu Qashqai také hospodárnost. Kombinovaná spotřeba se po týdnu testování ustálila na hodnotě 6,7 litrů.
Atraktivní cena pod 600 000 Kč
Současná podoba Nissanu Qashqai se bude prodávat ještě pár měsíců, než bude uveden facelift 3. generace. Právě proto můžete tento crossover pořídit za výhodnou cenu.
Se základní cenou 599 990 Kč za mildhybridní motorizaci 1.3 DIG-T s výkonem 103 kW/140 koní je Qashqai aktuálně velmi zajímavým modelem na českém trhu.
Silnou stránkou 3. generace modelu Nissan Qashqai obecně je pohodlí, vybavenost bezpečnostními asistenty a komfortní jízdní vlastnosti. Rozhodně doporučujeme se v něm projet nebo se alespoň přijít podívat na showroom.
Hodnotíme
Hybridní motorizace e-POWER si nás získala působivým zrychlením, který známe z elektromobilů. Přitom zde není třeba řešit dobíjení. Qashqai se totiž dobíjí sám.
Nevýhodou pak je u této vrcholné verze (vedle vyšší ceny) také velikost kufru. Zavazadlový prostor hybridu je menší než u benzinových verzí modelu Qashqai.
Nejdostupnější Nissan Qashqai (1.3 DIG-T Mild Hybrid 140 k 2WD 6MT) tedy startuje (včetně 504 litrového kufru) na zajímavé ceně 599 990 Kč.
Koho láká alternativa k čisté elektromobilitě a nevadí mu menší kufr o objemu 436 litrů, může zvolit verzi s motorem e-POWER a výkonem 190 koní za cenu 829 990 Kč
Více na webu Nissan