Test dobrodruha Volkswagen Passat Alltrack
3. 1. 2020
Do práce. Do přírody. Do hor. K vodě. Přesně tam to táhne omlazený a vždy maximálně prostorný Volkswagen Passat. Testovaná outdoorová verze Alltrack má pro větší cestovatelské dobrodružství uděláno. Obrovský kufr, pohon všech kol, terénní outfit a 240 koní k tomu je příslibem, že s tímto rodinným kombíkem bude zábava.
Díváme se
Že už kombíkům na úkor módních SUV odzvonilo? Ale kdeže! Volkswagen Passat je nadčasové auto. Nový Passat v provedení Alltrack, vycházející z výbavové linie Elegance, nabízí vše, co přece řidičky chtějí. Dobrý výhled z vozu, bezpečnost a jistotu pohonu všech kol jako u esúvéček a k tomu spoustu prostoru ve sportovním hávu.
Elegantní protáhlá karoserie s délkou 4,9 metru dává o prostornosti už na první pohled tušit. Naleštěný Alltrack zaujme chromovými detaily na přední masce nebo v podobě krytů zrcátek či výdechů výfuku. Opravdu povedeným redesignem prošla maska chladiče s novými světlomety a mlhovkami a také podoba nárazníků s mřížkami vstupů vzduchu ve sportovním offroadovém vzhledu. O modelu Passat Alltrack coby autě do nepohody už při letmém pohledu také více prozrazují ocelové kryty spodku vozu vepředu i vzadu.
Nasedáme
Jaký je můj názor na Volkswagen Passat Alltrack po týdenním testování? Interiér si za přehlednost palubní desky, dobrý výhled z vozu, pohodlí sedadel, pěkné materiály jako jsou ocel, chrom, hliník nebo kvalitní čalounění zaslouží rozhodně pochvalu. Nejpodstatnější inovací v interiéru jsou ale bezesporu chytré technologie.
Nový multifunkční volant s pádly pro řazení s automatem skvěle padne do ruky. Úpravou v testovaném Passatu Alltrack prošel také infotainment včetně 8“palcové obrazovky s pohlednou grafikou, která vévodí přehledné palubní desce. V zájmu maximální bezpečnosti a koncentrace při řízení nabízí Alltrack nyní možnost ovládání funkcí jako je rádio, navigace, kontakty v telefonu nebo přečtení došlé SMS hlasem.
Další praktickou novinkou je Passat Alltrack mobilní klíč. Passat Alltrack jde totiž pohodlně otevřít a nastartovat pomocí chytrého mobilního telefonu. Tato služba jde navíc sdílet. Manžel se ještě nevrátil domů z třídních schůzek a Vy chcete jen na nákup nebo na jógu? Stačí poslat mobilní klíč, auto se Vám otevře a Vy budete moci odjet, kam potřebujete.
Vepředu i vzadu je v Alltracku spoustu místa pro celou rodinu. Manipulace s dětskými autosedačkami nebo s kočárkem jde v Passatu Alltrack velmi snadno. Zavazadlový prostor je dobře přístupný a nabízí 650 litrů objemu. Po sklopení zadních sedaček se v Passatu vytvoří obrovské letiště s objemem 1780 litrů.
Jedeme
Páni! Nečekala bych, že manažerský kombík a rodinný dostavník v jednom umí nabídnout takovou dynamiku. Passat Alltrack má odpich. To se musí nechat! Konkrétně jsem otestovala vůbec nejsilnější verzi Alltrack s naftovým turbodieselem TDI s výkonem 176 kW, odpovídající síle 240 koní.
Volkswagen Passat Alltrack vidím jako ideální auto pro aktivní rodiny. Přes týden pěkně zvládne pracovní povinnosti a dlouhé služební cesty, u kterých je třeba reprezentovat a o víkendu zaveze rodinu na čerstvý vzduch za sportem.
Na dálnici je Alltrack díky komfortnímu podvozku, adaptivnímu tempomatu a automatické sedmistupňové převodovce DSG pohodovým společníkem. Ve městě se jemně řídí a retardéry nebo výmoly dokázal Alltrack příjemně odtlumit, aniž by se mi v autě probudilo dítě. Tichý chod, naladění ale také právě příkladná práce tlumičů dělají z Passatu Alltrack komfortního parťáka na cesty s rodinou. Pro jízdu na mokré nebo kluzké silnici a v náročnějším terénu je jako dělaný trvalý pohon všech kol 4MOTION, speciální režim Offroad (světlá výška činí 17,4 cm) nebo asistent pro sjíždění strmých svahů.
Rodinný rozpočet jistě potěší také nízká spotřeba. Během týdenního testování se ustálila na hodnotě 6,4 litru na 100 kilometru. To je u této čtyřkolky se schopností uvést maximum možného velmi příznivá hodnota.
O bezpečný pocit z jízdy se stará mnoho asistentů a progresivních technologií. Například asistent nouzového brzdění Front Assist s rozpoznáváním chodců dokáže v případě hrozící kolize s vpředu jedoucím vozidlem zmírnit její následky nebo srážce zcela zabránit. Parkování téměř s pětimetrovým „drobečkem“ může některým řidičkám dělat vrásky na čele. Příplatkový parkovací asistent Park Assist, který umí rozpoznat vhodná příčná i podélná parkovací místa a při parkování automaticky zaparkovat, je skvělým řešením. Z podélných parkovacích míst dokáže navíc sám vyjet.
Hodnotíme
Volkswagen Passat prošel preventivní zkrášlovací kúrou a ta mu prospěla. V nových šatech se přece vždy člověk cítí líp. Velký skok na poli technologických inovací v podobě infotainmentu, který jde s dobou, palety bezpečnostních asistentů a pohodového nastavení podvozku patří k silným stránkám tohoto modelu. Tomu však odpovídá i jeho cena, startující na částce 1 117 900 Kč.
Více na webu Volkswagen