Test ekopohodáře Mercedes-Benz E 300
10. 5. 2021
Je to jako s luxusním prádlem. Zvyknete si na něj tak, že ani nevíte, že ho máte na sobě. S modelem Mercedes-Benz E 300 je to podobné. Modernizovaný Mercedes-Benz třídy E je jeden z nejikoničtějších sedanů. Aktuálně navíc jede se svým naftovým, plug-in hybridním motorem na vlně nízkých emisí. Žena v autě.cz tuto hybridní limuzínu exkluzivně otestovala.
Díváme se
Model E už se vyrábí léta. Po světě se ho za tu dobu prodalo víc než je občanů Česka. Jedná se o model, který je zosobněním značky. Nikoliv náhodou bývá „éčko“ nazýváno králem komfortu.
Přiznám se, že mám tento model spojen s taxíky a komfortně naladěnou jízdou. O tom, že je navíc „kvalitním kusem“ na opravdu dlouhé štace by albánští řidiči mohli vyprávět. Ostatně starých modelů této třídy tam jezdí tisíce.
Ačkoliv prošel faceliftem, stále působí konzervativním dojmem. Inovované prvky najdeme jen na přídi v podobě nové masky s přepracovanými světlomety a na zádi. Zadní světla jsou protažena až do dveří kufru, což přidává na dynamičtějším espritu.
Nasedáme
Tmavý interiér v kvalitním provedení a s pohodlnými sedadly z alcantary a kůže umí navodit dojem luxusu. Palubní desce vévodí nejnovější varianta infotainmentu MBUX s dvěma displeji s úhlopříčkou 10,25“. Infotainment se ovládá na volantu, hlasem po zvolání „Ahoj Mercedesi“ a příslušného přání anebo touchpadem na středovém tunelu.
Na rozdíl od jiných – v poslední době testovaných – modelů od Mercedesu, má model E 300 modernizovaný volant. Na jeho atypická dvojitá, lesklá ramena je třeba si zvyknout. Chvíli mi trvalo, než jsem se zorientovala, co vše na multifunkčním volantu s horní a spodní lištou je za ovladače. Po chvíli seznamování, jde přes dotykové plochy na volantu krásně ovládat celý multimediální systém a nedochází tak k odpoutání pozornosti od toho, co se děje na silnici během jízdy.
Interiér je pro všechny členy posádky maximálně komfortní. Všude je spousta místa i pro veliké (do široka i do výšky) jedince. 🙂 Co je na testovaném plug-in hybridním modelu E 300 až překvapivé, je však opravdu malý kufr. Zavazadlový prostor je vzhledem k přítomným bateriím zmenšen na objem 370 litrů. Koncepce sedanu neumožnuje do kufru dát zejména na výšku objemnější zavazadla. 🙁
Jedeme
Ač to na první pohled to není úplně znát, prošla 5. generace modelu Mercedes-Benz E překotnou změnou. Pod kapotou testovaného modelu E 300 se totiž nachází plug-in hybridní motor, kombinující dvoulitrový naftový čtyřválec o výkonu 143 kW/194 koní a elektromotor o výkonu 90 kW/122 koní. Ten čerpá energii z baterií o kapacitě 13,5 kWh. Kombinovaný výkon pak je 225 kW a točivý moment 400+440 N.m. Zrychlení z 0 na 100 dosáhne za 5.9 vteřin.
Model E 300 nabízí dostatečnou agilitu, když je třeba. Svou podstatou je ale od základu především do komfortu laděným vozem. Po městě jde ujet 50 kilometrů čistě na elektřinu, což na běžné cestování po městě stačí. Pak je třeba (v práci nebo doma) otevřít dvířka v zadním nárazníku a zapnout auto do zásuvky. 🙂 Za hodinku a půl je model E 300 opět připraven pro bezemisní jízdu.
Kvality modelu Merdeces-Benz třídy E obecně tkví v pohodlí, jaké umí cestujícím nabídnout. Plug-in hybridní verze modelu E 300 to jen potvrzuje. Na krátkých i dlouhých štacích E 300 ukolébá svým komfortním podvozkem. Ten dokonale tlumí všechny nerovnosti na českých silnicích. Interiér je navíc dokonale odhlučněn. Cestování je v modelu E 300 velice komfortní a v zatáčkách projevuje příkladnou stabilitu.
Podle aktuální řidičské nálady a požadavků na odezvy plynu jde volit z několika jízdních režimů: Individual, Comfort, Sport a Electric. Svou konstitucí je testované „éčko“ především reprezentativním vozem pro jízdu po městě a dálnici. Kdyby mu ale náhodou do cesty „přišel“ náročnější terén, je zde příplatkový pohon všech kol 4Matic.
Devítistupňový automat 9G-TRONIC řadí krásně hladce a ovládá se, jak je pro Mercedesy typické, páčkou pod volantem. Zprvu to může dělat problém, po týdenním testování a přesednutí do jiného auta stále intuitivně řadím přes stěrače. To je dokladem toho, že ovládání automatu pod volantem umístěno intuitivně.😊
Ke komfortnímu pocitu během jízdy připívá také sofistikovaná paleta asistenčních systémů. Nechybí parkovací asistent, asistent pro poloautomatickou jízdu, adaptivní tempomat, asistent pro jízdu v pruzích nebo asistent hlídající mrtvý úhel.
Hodnotíme
S deklarovanými emisemi CO2 (37 g/km) je testovaná verze E 300 autem jako stvořeným pro cestování ve městě. Parkování v modrých zónách zdarma a 50kilometrový dojezd na elektřinu je příjemné ve městě využít. Na druhou stranu, dlouhý dojezd na naftu (téměř 1000 kilometrů) a nízká spotřeba (kolem 6 litrů) dělá z modelu Mercedes-Benz E 300 bezkompromisního parťáka na dlouhé štace. Za nás dáváme rozhodně palec nahoru!
Mercedes – Benz E startuje (E 200 d/118 kW) na ceně 1 282 600 Kč. Cena testovaného, nízkoemisního, plug-in hybridního modelu (E 300 de 4Matic/225 kW) se vyšplhala na 1 988 658 Kč.
Více na webu Mercedes-Benz