Test elektrické autokabelky Opel Mokka-e
21. 3. 2022
O sympatiích Opelu Mokka svědčí zvýšená poptávka na českém trhu. Zájem o tento Opel potvrzuje i fakt, že se Mokka loni dostala do šestice nejlepších vozů roku, které vybrala ženská odborná porota v anketě Auto mého srdce. Naše redakce tentokráte otestovala její bezemisní podobu, elektromobil Mokka-e s deklarovaným dojezdem 338 km na jedno nabití.
Díváme se
Speciálně v módním zeleno-černém provedení karoserie a na 18palcových kolech Mokka-e vypadá, jako kdyby zrovna vyjela z designérského butiku.
Druhá generace modelu Mokka má s dokonale svítícími světlomety nezaměnitelnou příď. Nově zvolený styl (nazývaný Opel Vizor) spočívá v působivě předsazené kapotě. Futuristický vzhled a čistý styling 4,15 m dlouhého pětimístného elektromobilu se prostě ze všech stran povedl. Posuďte sami…
Nasedáme
Z nové Mokky je úžasně vidět vpřed. Pohodlná a ortopedicky tvarovaná sedadla nabízejí široký rozptyl polohování, takže si vysoké i menší řidičky přijdou na svou ideální pozici. Vzhledem k vyšší kapotě je v zorném poli i její hrana včetně žraločího prolisu. Díky vyššímu posedu se hned po pár chvílích dostaví pocit sebevědomí a bezpečí za volantem.
Palubní desce dominují dva širokoúhlé displeje: 12palcový digitální displej u řidiče a příplatkový 10palcový ústřední displej s navigací Multimedia Navi Pro ve vysokém rozlišení.
Pod heslem a Oplem prosazovaném „digitálního detoxu“ je ovládání intuitivní a řidičku nic z infotainmentu nerozptyluje při řízení. Díky těmto dvěma displejům působí interiér Mokky moderně a jednoduše zároveň.
Zavazadlový prostor elektrické Mokky je kvůli bateriím menší než u benzinové verze a nabízí 310 litrů objemu. Je to prostě taková autokabelka, ideální na každodenní cesty do města! Elektrická Mokka však může plnit i roli druhého auta do rodiny.
Jedeme
Ach ty tichoučké rozjezdy! Jízda elektromobilem prostě má něco do sebe. Spárování s automatickou převodovkou a její hlaďoučký chod nás baví také. Elektrická Mokka-e je v nabídce v jedné variantě výkonu 100 kW, odpovídající síle 136 koní, s točivým momentem 260 N.m a baterií o kapacitě 50 kWh. Opel Mokka-e je v rozjezdech poměrně agilní. Z nuly na 100 km/h to umí za 9 vteřin.
Velkou pochvalu si Mokka-e zaslouží nejen za tichý chod, ale i za příjemné řízení a snadné manévrování ve městě. Také se s ní velmi dobře parkuje. Podvozek s akumulátorem pod podlahou má nízké těžiště a díky tomu je Mokka-e stabilní v zatáčkách. Pravda, jeho nastavení je trošku tužší, to se ale projevuje jen na velkých „tankodromech“. Na běžných českých silnicích pracují tlumiče v optimálním nastavení a jízda je komfortní.
A teď to nejdůležitější, jak je na tom elektrická Mokka s dojezdem na jedno nabití v reálných podmínkách? Při 100% nabité baterii hlásil počítač (během pro únor typických teplot kolem nuly) zpravidla 227 km a spotřebu kolem 22,6 kWh.
Vydali jsme se s Mokka-e z Prahy do Ústí nad Labem. Během jízdy jsem naplno ocenila vyspělý adaptivní tempomat ACC nebo další bezpečnostní asistent v podobě systému aktivního udržování jízdního pruhu. Mokka-e je v tomto ohledu opravdu slušně vybavené auto.
Při jízdě po dálnici s průměrnou rychlostí kolem 130 km/h jsem však objevila limity takového elektromobilu. Dojezd totiž klesal více, než byl reálný počet ujetých kilometrů. Přibližně jsem na dálnici v takové rychlosti ztratila o 30 % deklarovaného dojezdu.
Při cestě zpět jsem raději přizpůsobila jízdu pomocí nastavení změny jízdního režimu. Zatímco ve Sportu byly reakce elektromotory hbitější a výkon na maximu 100 kW, v režimu ECO Mokka-e využila nižšího výkonu 60 kW, dokonce upravila činnosti klimatizace do skutečně úsporného módu a dojezd trošku stoupl.
Rychlonabíjení u 50 kW nabíječky z 0 na 80 % baterie zvládla Mokka-e za hodinku čistého času. Pokud by v rámci dobíjecí infrastruktury v ČR bylo více výkonných nabíječek (Mokka-e zvládá rychlonabíjení výkonem až 100 kW), trvalo by to jen půl hodinky. V případě velké nouze jde dobíjet také z běžné zásuvky, to ale naopak trvá o poznání déle.
Hodnotíme
Opel Mokka-e patří do města! Ideální pro ty, které řídí každý den do 50 kilometrů. Těm Mokka-e, když mají navíc možnost nabíjet v práci nebo doma, dává smysl. Mokka-e se krásně řídí, jede pěkně a čipernost jí nechybí. Skvěle se s ní parkuje a navíc máte díky nulovým emisím parkování v modrých zónách a dálnice gratis.
Opel Mokka-e je jako elektromobil velmi zajímavým modelem. Mokka-e patří v základní verzi Edition s cenou 869 990 Kč k velmi dostupným elektromobilům. Pokud fandíte bezemisním vozům, je na čase vyzkoušet kvality Mokky-e naživo a udělat si o ní vlastní obrázek.
Více na webu Opel