Test Honda Civic: Má šmrnc!
22. 10. 2024
Jaké je loňské nejlepší Auto roku v ČR? Co na něj říká naše dámská redakce? Žena v autě.cz otestovala Hondu Civic. Pokud ráda řídíte, pak byste si tento článek rozhodně měla přečíst. Myšleno totiž bylo nejen na radost z řízení, ale i na praktické vychytávky, které my ženy oceníme.
Honda Civic se na trhu prodává neuvěřitelných padesát let. Aktuální 11. generace je oproti předchozí o něco delší, širší a nižší.
To jsou ideální parametry a příslib pro sportovní esprit tohoto vozu.
Pohodlný a praktický hatchback zaujme na první pohled. Profil vozu je zdůrazněn elegantně svažující se zádí.
Žraločí příď je naopak šperkována adaptivními Full LED světlomety. Ty udržují široký rozptyl světla, zajišťují perfektní výhled a neoslňují ostatní řidiče.
Nasedáme
Design nové generace je umírněnější a minimalistický, což se nám v naší ženské redakci líbí.
Prostorná kabina vzbudila naše sympatie také díky pohodlí sedadel.
Kvalitní zpracování, příjemné materiály a jednoduchý design působí čistým dojmem. Prakticky všude jsou odkládací prostory a přihrádky.
Svižný a dotykový infotainment, zosobněný centrální obrazovkou, je přehledný. Díky tomu během chvilky najdete to, co právě hledáte.
Kombinace dotykového ovládání a fyzických tlačítek si zaslouží opravdu velkou pochvalu.
Samozřejmostí je spárování chytrého telefonu se systémem Honda Connect prostřednictvím Android Auto nebo bezdrátového Apple CarPlay. Vše funguje bezproblémově.
Nápaditou vychytávkou je za nás v redakci roletka kufru. Toto řešení nám přišlo osvěžující.
Honda Civic exceluje vnímanou prostorností i v zavazadlovém prostoru. Prakticky řešený kufr disponuje objemem 415 litrů a je naprosto dostačující pro čtyřčlennou rodinu.
Jedeme
Srdce testované Hondy Civic pohání výhradně hybridní pohon (Intelligent Multi Mode Drive – i:MMD) s dvoulitrovým benzinovým motorem 2.0 o výkonu 135 kW, neboli 184 koní.
Přítomná baterie má kapacitu 1,05 kWh. Civic se tak dokáže ve městě v nízkých rychlostech pohybovat na elektřinu.
Tunu a půl vážící hatchback dokonale spojuje výhody spalovacího motoru a elektromotoru. Kdykoli sešlápnete plyn, reakce motoru jsou okamžité a dynamika je více než dobrá. Z 0 na 100 km/h Civic dosáhne za 7,8 vteřiny.
Jedná se o klasický hybrid. Auto tedy není nutné dobíjet. Díky rekuperaci resp. brzdění se energie vrací prostřednictvím hnacího motoru zpět do baterie.
O tom, kdy jede auto pouze na elektřinu a kdy se připojuje spalovací motor, není potřeba nikterak přemýšlet. Vše si řídí sama elektronika a vy si jen přepínáte jízdní režimy. Režim Sport nám řidičsky přirostl k srdci.
Nový Civic má povedený podvozek a skvěle sedí na silnici. Je stabilní a v zatáčkách se na něj můžete stoprocentně spolehnout.
Jízda s hladce řadicí automatickou převodovkou eCVT je skutečný balzám na duši.
Japonský hatchback jede se plynule a pochválit musíme také spotřebu. Jezdit kolem 6 l/100 km je v reálném provozu s klidem možné.
Vedle dechberoucí jízdy zajišťuje Honda Civic také bezpečnou jízdu.
Tempomat, hlídání mrtvého úhlu, jízdního pruhu nebo zobrazení aktuálních dopravních značek a povolených rychlostí patří k řadě přítomných bezpečnostních asistentů, na které se můžete během cesty vždy spolehnout.
V testovaném modelu navíc nechyběly přední a zadní senzory, a to včetně kamer a zobrazení na obrazovce v kvalitním rozlišení. S Hondou Civic tak zaparkujete s přehledem téměř kdekoliv.
Hodnotíme
Sportovní elegán s hybridním pohonem poskytující tichou, komfortní a zároveň extra dynamickou jízdu. To je pro nás v redakci aktuální generace Honda Civic.
Jede skvěle a s ohledem na poměr cena/výkon se nabízí aktuálně na trhu skutečně povedeném „balení“.
Pokud máte řidičské ambice a nechcete běžné auto, jděte do něj.
Je to sportovec oplývající pohodlím a praktickými detaily. A to my ženy – řidičky rády!
Hybridní Honda Civic startuje v testované výbavě Elegance na 849 900 Kč.
Více na webu Honda