Test: hybridní sedan Lexus ES 300h
18. 5. 2020
Přitáhnout na sebe pohledy umí. Asi tak jako když včela v letu zbystří přítomnost rozkvetlé ovocné aleje. Hybridní sedan s označením ES 300h prémiové značky Lexus dokáže přilákat pozornost svým designem. V čem tkví jeho tajemství? Čím si nás tento sněhobílý hybrid získal? O tom vám povíme právě v tomto testu.
Díváme se
Sedmá generace modelu Lexus ES 300h vypadá na první pohled majestátně a za volantem dává zakusit, jaké to je jet v opravdu prémiovém voze. Ostře střižené linie připomínají svým tvarem šípy a blesky. Symbol blesku, jaký je patrný například v pohledných světlometech, se mi zdá u tohoto hybridního auta absolutně na místě a vlastně podtrhuje jeho podstatu. Pro svůj pohyb potřebuje elektrickou energii.
Protáhlý, dynamický profil vozu společně s masivní přední maskou a dynamickými světlomety s trojicí LED diod a sportovní zádí dávají tušit, že tento zástupce vyšší střední třídy nabídne vedle reprezentativnosti také sportovní svezení. Ještě aby ne, Lexus ES jsme otestovali ve vrcholné sportovní výbavě F SPORT TOP s 19palcovými, nízkoprofilovými koly.
Nasedáme
Královna ani princezna jsem nikdy nebyla a zřejmě ani nebudu. Jestli si ale o něčem myslím, že má královské parametry, pak je to interiér modelu ES 300h. Pohodlné sedačky z nejjemnější kůže, maximální prostornost pro všechny členy posádky a mistrovské zpracování kvalitních použitých materiálů jsou tajemstvím kouzla tohoto vozu.
Sportovní esprit dotváří prvky výbavy F SPORT v podobě sportovního multifunkčního volantu, sedadel, pedálů a přístrojového štítu. Naprosto cool věcička je elektronicky posuvný budík, kterým se mění grafika dle aktuálního jízdního režimu.
Palubní deska je tvořena mnoha liniemi a přiznám se, že by na můj vkus mohla být o trošku střídmější. Interiéru dominuje 12,3“ obrazovka infotainmentu s navigací a DVD přehrávačem, která se ovládá touchpadem na středovém panelu hned vedle voliče automatické bezestupňové převodovky e-CVT. Chce to chvíli cviku, aby si člověk zvykl na úroveň citlivosti touchpadu, pak už je ovládání hračka. Všechny funkce jsou logicky uspořádané a fungují intuitivně. O dokonalý zážitek z poslechu se stará 17 reproduktorů audiosystému Mark Levinson.
I na zadních sedadlech mají cestující na kožených, pohodlných sedadlech spoustu místa pro sebe. Prakticky navržený kufr testovaného sedanu pojme zavazadla o objemu 454 litrů.
Jedeme
Neznám žádnou ženu, která by se nenechala ráda hýčkat pohodlím. Hybridní Lexus ES 300h právě takové svezení nabízí. Konkrétně jsem otestovala Lexus ES 300h F SPORT TOP s čtyřválcovým benzinovým motorem o objemu 2,5 litru a elektromotorem nabízející dohromady výkon 218 koní. Tichoučká plavná jízda, kterou si můžete okořenit akcelerací podle svého gusta, vytváří úsměv na tváři i nutí k souhlasnému pokývání hlavou. Tohle auto si necháte líbit!
Povedený podvozek (shodný s Toyotou Camry) se dokáže přizpůsobit konkrétnímu povrchu a příjemně kryje nerovnosti. Volit je možné ze 4 různých jízdních režimů ECO, NORMAL, SPORT, SPORT+. Ve městě v elektrické režimu ES 300h tichoučce pluje městskými uličkami, na okresce se velmi dobře drží v zatáčkách a na dálnici exceluje.
Přiznám se, že mě u hybridních Toyot při sešlápnutí plynu moc nebaví zvuk otáček, který motor vydává. Lexus ES 300h je jiná káva! I v těchto situacích je tichý, komfortní, skvěle odhlučněný (disponuje systémem aktivního odhlučnění kabiny) a dokáže poskytnout adekvátní zrychlení. Pravda, zrychlení z 0 na 100 za 8,7 sekundy neznamená, že je ES 300h zrovna trhačem asfaltu. V takovém voze ale hledáte jiné kvality. Majitelka či majitel tohoto prémiového kousku asi nebude zběsilým příslušníkem generace mileniálů ale spíše zástupcem z řad manažerů, doktorů a podobně.
Téma elektromobility a nízkých emisí se stále více dostává do hledáčku zájmu. Proto nemůžeme opomenout zmínit, že ES 300h zvládá jízdu na elektřinu dokonce až do rychlosti 120 km/h. (Kombinovaná hodnota emisí CO2 je v případě Lexus ES 300h 106 g/km.) I díky tomu je spotřeba tohoto hybridu skutečně excelentní. No považte, jezdit s dvoutunovým sedanem za 5 litrů, tomu říkám ekonomické auto!
Dokonalé ticho, dobrý výhled za volantem, head-up displej promítající důležité informace na čelním skle a pohodlné svezení přidávají na bezpečném pocitu z jízdy.
Paket Lexus Safety System+ mimo jiné zahrnuje propracované technologie aktivní a aktivní bezpečnosti jako je například přednárazový bezpečnostní systém, dynamický adaptivní tempomat, asistent semiautonomní jízdy, systém varování při opuštění jízdního pruhu, systém pro rozpoznávání dopravních značek nebo automatické ovládání dálkových světel.
Parkování s téměř pětimetrovým sedanem může být ve městě pravda trochu oříšek. Právě proto řidičkám i řidičům v testované výbavě nabízí ES 300h inteligentní parkovací senzory vpředu i vzadu a zadní parkovací kameru.
Hodnotíme
Reprezentativní manažerský sedan zhýčká svým komfortem. Jeho tajemství však tkví v optimální kombinaci technologií a funkčního designu. Na dálnici polyká kilometry a je oporou na dlouhých cestách. V zatáčkách sedí jako vosa na bonboně. Ve městě se proměňuje v ekologa jedoucího na elektřinu s nulovými emisemi. Lexus ES 300h nabízí vskutku královské svezení a na palubě ticho a klid. Když je třeba, 218 koní se bleskově přihlásí do služby.
Hrdý reprezentant vyšší střední třídy Lexus ES 300h startuje na ceně 1 099 000 Kč. Testovaný model ve výbavě F SPORT TOP pak stojí 1 730 000 Kč.
Více na webu Lexus