Zdroj: fotobanka automobilky Toyota

Test hybridního kombíku Toyota Corolla

11. 12. 2020

Legendární rodinný kombík od Toyoty přijíždí s pořádnou šťávou energie. Už 12. generace modelu Corolla je v Česku dostupná také v prodloužené verzi TS a se sportovním espritem GR Sport a hybridním pohonem. Umí klamat „tělem“ a zvládnout všechny nároky početné rodiny a zároveň splnit očekávání při dynamičtějších kratochvílích? Na to Žena v autě.cz odpoví právě v tomto testu.

IMG_5425
Foto: Sabina Kvášová

Díváme se

Toyota Corolla má nepopiratelný a výrazný styl. Corolla svou variantu kombi nazývá Touring Sports. S 4,65 metry délky už z profilu dává tušit, že běžnou rodinu povozí a zhýčká svou prostorností. A v praxi nezklame. Máme to vyzkoušené!

IMG_5429
Foto: Sabina Kvášová

Při pohledu zepředu nezapře svůj sportovní naturel. Pravda, z nízké světlé výšky a z pražských obrubníků jsem měla trochu respekt. Nakonec se mi ve městě jezdilo krásně a s 1,8 široká Corolla kličkovala v městských uličkách bez ztráty kytičky.

Design se Toyotě jednoznačně povedl. Ačkoliv to Corolla v segmentu rodinných kombíků nemá mezi Octavií, prodlouženým Leonem, Golfem nebo i30 jednoduché, rozhodně jde o výrazný model. A to se počítá…

K tomu příspívá i dvoubarevné lakování, skosená příď s černým lemováním mřížky chladiče a Bi-LED světlomety. Také záď nezapře díky zadnímu spoileru a chromované, dvojité koncovce výfuku s GR Sport štítkem na víku kufru svůj vlastní a neokoukaný styl.

IMG_5453
Foto: Sabina Kvášová

Nasedáme

Palubní deska se tváří velmi jednoduše a dominuje jí dotykový 8″ multimediální displej v lesklém plastu. Spárování mobilu přes Apple CarPlay a Android Auto a praktická bezdrátová nabíječka pracuje na jedničku. Za to si Corolla ST zaslouží rozhodně pochvalu.

Přiznám se ale, že na mě grafika infotainmentu Toyota Touch® 2 a navigace a také design palubky s navoleným modrým ambientním osvětlením působil trochu zastarale. Také použitý lesklý plast okolo obrazovky vypadal poněkud lacině.

IMG_5447
Foto: Sabina Kvášová

Ostatní použité materiály v matu a na dotek měkká horní část palubní desky celkový dojem vylepšilo. Navíc sportovní GR verze výbavy se zajímavými detaily jako je červeně prošitý, multifunkční volant, sportovní sedačky nebo hliníkové prahy navozují dojem jako u dražších modelů z vyšších tříd.

V interiéru se nachází spousta úložných míst. Pro všechny členy posádky je tady mnoho místa. Kufr je pro potřeby rodiny ideální. Do prakticky navrženého zavzadelníku se toho díky 581 litrů objemu vejde ažaž. Kočárek, golfový bag, kufry, tašky, nákup,… Corolla ST je prostě takový splněný sen všech českých chalupářů a aktivních rodin s dětmi. .-)

IMG_5443
Foto: Sabina Kvášová

Jedeme

Jaký je náš dojem z jízdy? Jemné řízení a tiché starty testovaného hybridu umí potěšit na duši. Corolla je klidným a bezpečným společníkem. V zatáčkách (s bateriemi v zadní části auta) pěkně sedí a práce adaptivního podvozku skvěle kryje nerovnosti na českých silnicích.

IMG_5448
Foto: Sabina Kvášová

Už je to nějaký ten pátek, kdy k nám do redakce zavítal ďábelský hot-hatch pro superrychlé ženy Toyota Yaris GRMN. Když jsem pak na kombíku viděla písmena GR, hned mi to asociovalo jízdu smykem a rychlé spurty.

V případě rodinného kombíku, hybridní Toyoty Corolla TS s dvoulitrovým benzinovým motorem s elektromotorem s výkonem 184 koní to na závodění jako s GRMN pochopitelně není. Z 0 na 100 km/h to Corolla umí za 8,1 vteřiny a verze GR tak je především o sportovním looku.

Výkon ale Corolle nechybí a i v plném „obložení“ je pochodovým parťákem na cesty. Je takovou rodinnou lodí, která umí zabrat, když je třeba. Bezstupňová převodovka e‐CVT je pro běžné řízení ideální.

IMG_5451
Foto: Sabina Kvášová

Pádným důvodem pro výběr Toyot bývá jejich vysoká zůstatková hodnota a také fakt, že Toyota do svých aut montuje ty nejpokročilejší bezpečnostní prvky už ve standardu. Testovaná Toyota Corolla TS není výjimkou!

V testované Toyotě tak je Toyota Safety Sense 2. generace, jejíž součástí je adaptivní tempomat, asistent pro udržení v jízdním pruhu nebo upozornění na jeho opuštění, předkolizní bezpečnostní systém s rozpoznáváním chodců a cyklistů, systém rozpoznávání dopravních značek, automatická dálková světla, systém sledování únavy řidiče nebo třeba 7 airbagů.

Ještě malá poznámka. V testované Toyotě Corolla se nachází vyspělý hybridní pohon už 4. generace s nízkou spotřebou paliva a nízkými emisemi (89 g/km). Řidička se vůbec nemusí stresovat, že by musela řešit nabíjení ze zásuvky. Elektromotor se nabíjí při jízdě rekuperací, resp. brzděním. Kombinovaná spotřeba se s ladnou nohou na plynu během týdenního testování ustálila na 6 litrech na 100 kilometrů, a to jsme ji skutečně nešetřili.

IMG_5430
Foto: Sabina Kvášová

Hodnotíme

Za nás je Toyota Corolla ST ideální, úsporný kombík s maximální prostorností. Její design má styl a nepůsobí tuctově. To máme my ženy rády! Za volantem si na Corollu rychle zvykne každá řidička.

Jen grafika obrazovky a materiály v jejím okolí by mohly být progresivnější. Sportovní verze GR výbavy je spíše kosmetickou úpravou.

K neoddiskutovatelným kvalitám Corolly patří: jízdní komfort, úspornost a vysoká zůstatková hodnota. Pro rodiny s dětmi nabízí Toyota Corolla ST optimální svezení. Spoustu prostoru a také sofistikovaných technologií pro bezpečnou jízdu. Proto ji můžeme doporučit.

Toyota Corolla ST startuje ve verzi 1.2 Turbo (116 k, 6st. man. převodovka) s akční cenou na 562 900 Kč. Cena testovaného modelu 2.0 Hybrid (184 k,  aut. převodovka e‑CVT) s výbavou GR Sport je 772 900 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu Toyota

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018