Test KIA SORENTO: půvabné SUV
31. 1. 2022
Nafukovací auto a silueta SUV k tomu. Toť sen mnoha z nás. Chlapácká Kia Sorento nabízí spousta prostoru, veliký kufr a dokonce až 7 míst k sezení. Žena v autě.cz otestovala plug-in hybridní verzi nového Sorenta s výkonem 264 koní. Co vše Kia Sorento na palubě pro řidičku má a čím překvapí? Čtěte náš test právě teď!
Díváme se
Nové Sorento se povedlo! Na první pohled neobvyklý až extravagantní design ihned přitáhne pozornost nás řidiček. Vůz vypadá mohutně, ale ne neohrabaně.
Přední maska má sportovní šmrnc. Ten podtrhují projekční LED světlomety s vynikající svítivostí za všech situací. Nejvíce mě dostala zadní část vozu s neobvykle rozdělenými svislými světly. Připomínají mi velká SUV prohánějící se v Americe.
Z bočního pohledu má auto vyvážené proporce. S chromovými ozdobnými prvky a černými lemy podběhů kol vypadá Sorento dominantně.
Kia Sorento na mě působí jednoznačně velmi mužným dojmem. Zároveň má duši gentlemana, řidičku si totiž získá svým kultivovaným projevem.
Nasedáme
Sorento patří mezi vlajkové loď automobilky KIA. Tomu odpovídá celkový design a použité technologie. Převládají kvalitní materiály a Sorento má díky logicky navržené palubní desce svůj neoddiskutovatelný půvab.
Interiér je dokonale prostorný, komfortní a protkaný moderními technologiemi. Palubní desce dominují dva velké displeje. Za volantem se nachází plně digitální panel přístrojů na 12,3” displeji s vysokým rozlišením. Ten poskytuje důležité informace o vozidle a provozní údaje.
Přehledná navigace se zobrazuje na barevném 10,25” dotykovém displeji LCD s vysokým rozlišením. Displej je propojen také se zadní kamerou. Audiosystém zajišťují kvalitní reproduktory Bose.
Sorento může s přehledem plnit nároky mobilní kanceláře. Spárování s chytrým telefonem funguje bez sebemenších prodlev a je zajištěno prostřednictvím aplikací Android Auto a Apple CarPlay.
Náš testovaný vůz byl ve výbavě TOP, paket NAPPA v sedmimístné verzi a s automatem. Kdybychom tady s kolegyněmi vyjmenovávaly všechny prvky výbavy, tak v tomto testu nepíšeme o ničem jiném. 🙂
Kia se chlubí například bezpečnostním systémem DRIVE WiSE Advanced Driver Assistance Systems. Tento systém pomáhá detekovat potenciální nebezpečí během jízdy. Vybaveností bezpečnostními asistenty Sorento skutečně exceluje.
Za zmínku určitě stojí systém hlídání mrtvých úhlů a toho, co se děje kolem vozu. Se zapnutím blinkru se z otáčkoměru nebo ukazatele rychlosti stane displej, který ukazuje aktuální data z kamery. Ideální možnost, jak monitorovat dění kolem vozu. Nebo jak při parkování hlídat obrubníky. 🙂 Vždy je však nutné aktivovat znamení o změně směru jízdy.
Sorento ohromí svým pojetím prostoru. Pět členů posádky se v autě uvelebí s velkým pocitem pohodlí. Zavazadlový prostor při pětimístném uspořádání pojme 693 litrů objemu, po jednoduchém sklopení druhé řady sedadel až 2 077 litrů. Pro „strýčka příhodu“ jsou pod kobercem kufru ukryta ještě další dvě sedadla.
Jedeme
Naše redakce Žena v autě.cz konkrétně otestovala Kia Sorento ve zmíněné verzi PHEV. Navíc s pohonem všech kol, 6stupňovým automatem a voličem jízdních režimů. Prostě to nejlepší, co si můžete v SUV přát! Hybridní pohonné ústrojí kombinuje řadový zážehový čtyřválec 1,6 T-GDi s elektromotorem. Celkový výkon je 195 kW, což na běžné ježdění bohatě stačí.
Startování je díky elektromotoru tichoučké. Rozjezd tohoto velkého SUV je naprosto tichý, a přitom Sorentu nechybí agilita.
Hodnota emisí CO2 je 38 g/km. Kia Sorento tak má tak ve velkých městech zelenou a parkování na modrých zónách gratis. 🙂 Při jízdě je vůz velmi pohodlný. Kapacita baterie stačí na ujetí přibližně 55 kilometrů, ale opravdu hodně záleží na stylu jízdy a ročním období.:-)
Při jízdě je vůz velmi pohodlný a svým komfortem ukolébá všechny členy posádky. Zrychlit umí obrovské Sorento z 0-100 km/h za 8,7 vteřin. Přiznám se, že rozdíl mezi sportovním a normálním režimem jízdy se mi nezdál až tak významný. Kia Sorento je hlavně o dokonalém komfortu během řízení.
S terénními schopnostmi Sorenta jsem naprosto spokojena. Sorento je i v náročnějším terénu velmi spolehlivým a bezpečným parťákem. Další dobrou zprávou je překvapivá hospodárnost této čtyřkolky. Během týdenního testování se hodnota spotřeby benzinu pohybovala kolem 7 litrů na 100 kilometrů. S ohledem na pohon 4×4, baterie a velikost vozu se jedná o senzační údaj.
Kia jde na elektromobilitu rozumně. Potěší proto služba Kia EV Power Card. Systém jedné plastové karty funguje u dobíjecí infrastruktury ČEZ, E.ON a PRE. Není tak třeba řešit jednotlivé registrace a různé čipy. To by mělo dobíjení na cestách podstatně zjednodušit.
Nevýhodou Sorenta během nabíjení je jeho pomalost. Nabít se z 0 na 100 % se Sorento například během běžného nakupování nestihne. V nabíječce jsem Sorento měla totiž i 4 hodiny. 🙁 Vyplatí se tedy nabíjet doma nebo v práci.
Hodnotíme
Rodinná Kia Sorento si naprosto získala naše sympatie. Prostorné, luxusní a univerzální SUV. Na Sorentu nás baví jeho univerzálnost. Dává smysl pro ježdění po městě. Svým komfortem si řidičku získá během řízení po dálnici a na dlouhých trasách. Ani v náročném terénu nezklame. A neřekne si o mnoho paliva. Za nás super volba! Jen je třeba počítat, že zmíněný komfort něco stojí.
Kia Sorento startuje ve verzi 2.2 CRDi SCR 4×2 8DCT na ceně 1 099 980 Kč. Námi testovaná verze se vyšplhala stojí 1 500 000 Kč +70 000 Kč za příplatkovou výbavu Nappa (metalíza, sedmimístné provedení).
Více na webu Kia