Test luxusního SUV: Volkswagen Touareg R
4. 7. 2022
Nahlédněte s námi pod pokličku nejluxusnějšího SUV od Volkswagen – modelu Touareg e-Hybrid R. Dokonale bezpečná čtyřkolka se chlubí parádním výkonem o síle až 462 koní. Jak snadno jde tomuto SUV přijít na chuť? Rychleji než si přečtete jeho přesný název pohonu: „zážehový motor 3.0 V6 TFSI s plug-in hybridním ústrojím“.
Díváme se
Volkswagen Touareg je impozantní SUV. Třetí generace testovaného Touaregu, představená už před 4 lety, upoutá minimalistickými a promyšlenými liniemi. Design Touaregu je prověřen časem. Neexistuje část, která by se nám v redakci na Touaregu nelíbila. Touareg je reprezentativní a ve všech směrech designově chic!
Široká mřížka chladiče s plaketou vrcholné výbavy R zasahuje až k světlometům a je velmi dominantní. Záď je o to střídmější a doplněná o nápis modelu na pátých dveřích.
Specialitou exteriéru u testované verze R jsou výrazné nárazníky R Black Style, inteligentní IQ.Light světlomety, obrovské panoramatické střešní okno a velká kola.
V našem případě Touareg zdobila navíc exkluzivní šedá metalíza Silicium (+26 900 Kč) a 22″ kola Estoril Black za slušný příplatek (+49 900 Kč).
Nasedáme
Testovaný Touareg ve výbavě R si nezadá s těmi nejprémiovějšími SUV na trhu. Naše redakce to dokonce označila jako ideální spojení „rozumu a citu“.
Interiér „mluví“ pohodlím. Materiálů i sportovního multifunkčního volantu je radost se dotýkat. Volkswagen Touareg boduje kvalitními materiály, pohodlnými sedačkami v kůži Puglia (+42 400 Kč) s označením vrcholné výbavy R, přehledným uspořádáním interiéru a luxusní prostorností. Volkswagen Touareg je bezkompromisním, rodinným SUV.
Nekupujete si však jen velké SUV, ale také pocit bezpečí a ty nejmodernější technologie, které jsou k uživatelům přátelské.
Palubní desce dominuje široký displej, který je rozdělen na 15“palcovou obrazovku infotainmentu a 12“palcový digitální přístrojový štít.
Toto SUV je dokonalý, bezpečný parťák na cesty. Nenadálým nehodám na křižovatce umí Touareg zabránit. Asistent pro sledování dopravy v příčném směru využívá radarové senzory vpředu a umí do rychlosti 30 km/h varovat před rozpoznanými vozidly.
Pro řízení v kolonách je zde asistent, který umožňuje komfortní ovládání vozu při popojíždění v dopravní zácpě. Eliminuje riziko nehod, které jsou pro tyto situace typické. Systém udržuje auto v jízdním pruhu a automaticky ovládá plyn a brzdy.
Infračervená kamera Night Vision navíc umí rozpoznat tepelný obraz člověka nebo zvířete před vozidlem a zobrazit ho na displeji řidiče.
Další praktickou vlastností bezpečného Touaregu je práce parkovacího asistenta. Ten zvládne příčné i podélné parkování vlastně sám.
Pětimístný Volkswagen Touareg je díky svému prostornému interiéru jako dělaný pro dlouhé cesty s rodinou.
Do kufru testovaného plug-in hybridu se sice vejde o 145 litrů méně objemu než do varianty na klasický spalovací motor. I tak je zavazadlový prostor o objemu 665 litrů pro cestování v plném rodinném obležení dostatečný.
Velmi šikovnou záležitostí je možnost snížení podvozku tak, aby byla nákladová hrana kufru nízko a nakládání šlo snadno. To potěší zejména řidičky menšího vzrůstu. 🙂
Jedeme
Zrychlení dvouapůltunového Volkswagenu Touareg s pohonem všech kol 4Motion vytváří na tváři úsměv a souhlasné pokyvování hlavy. Z nuly na sto to Touareg e-Hybrid R umí za 5,1 vteřiny.
Trendem současnosti v Evropě je boj s emisemi a tak má Touareg pod kapotou plug-in hybridní motor o síle 462 koní. Konkrétně disponuje Volkswagen Touareg e-Hybrid R pohonem kombinující benzinový motor TSI 3.0 V6 o výkonu 340 koní a elektromotor s akumulátorem 17,9 kWh a výkonem 136 koní.
Doplňuje ho automatická osmistupňová převodovka Tiptronic, která optimálně řadí jednotlivé stupně.
Čistě na elektřinu v režimu E-Mode dokáže tento Touareg ujet až 58 kilometrů. V praxi se tak především děje při rozjezdech a jízdě v nízkých rychlostech.
V tu chvíli je chod elektromotoru skutečně působivý. Uvést v chod dvě a půl tuny čistě elektricky, bezemisně a hlavně tiše je zážitek. Hodnota emisí CO2 však činí 63 g/km. EL espézetky a s tím související parkování v modrých zónách zdarma s tímto plug-in hybridním Touaregem proto není možné. 🙁
Obdiv si Touareg zaslouží za hladkou jízdu, stabilitu v zatáčkách a svůj povedený podvozek, směle žehlící všechny nerovnosti vozovky, a to i na luxusních 22palcových kolech.
Za příplatek zde je i vzduchové pérování Air PHEV (+58 300 Kč). Díky tomu dokáže Touareg v závislosti na rychlosti jízdy elektronicky nastavit charakter tlumičů, světlou výšku a sklon auta.
Ve městě i na dálnici se Touareg krásně řídí a jeho jízdní vlastnosti patří skutečně ke špičce mezi všemi aktuálními modely SUV. Na dálnici skvěle pracuje také adaptivní tempomat ACC s předvídavou regulací rychlosti. Udržuje konstantní hodnotu odstupu od vpředu jedoucího auta, a to až do přednastavené maximální rychlosti.
S ohledem na své paramerty není Touareg žádný extra žrout, ale ani specialista na mimořádně hospodárnou jízdu.
Spotřeba testované čtyřkolky kombinující benzínový šestiválec s elektromotorem je spíše průměrná a pohybuje se kolem 9 litrů/100km.
Sluší se zdůraznit, že naše redakce Touareq vůbec nešetřila, Naopak došlo u na jízdu v ostřejším terénu. V offroadovém režimu – na štěrku nebo písku Touareg s maximální světlou výškou 27,1 cm jede opravdu excelentně.
Hodnotíme
Příplatkové botičky, barvička, výbavička,… Testovaný Touareg patří k vůbec nejluxusnějším modelům Volkswagen. Svezení poskytuje mimořádný komfort pro všechny členy posádky. (Mimochodem model sdílí stejnou podvozkovou platformu s modely Audi Q7, Porsche Cayenne nebo Lamborghini Urus. )
Shrnuto a podtrženo, rodinný Touareg e-Hybrid ve vrcholné výbavě R stojí na špičce nabídky SUV a má co nabídnout. Toto auto není chladným sňatkem z rozumu.
Je to výkonný hybrid s bezkompromisním charakterem terénního SUV, které dokáže rychle získat sympatie všech pasažérů. Řidičky se mohou těšit z pohodlí, prostornosti a bezpečné jízdy.
Není pochyb o tom, že si i v této době svou klientelu Touareg najde. A to i přesto, že je cena testovaného modelu Volkswagen Touareg R (3,0 eHybrid 4M 340 kW) závratná (2 433 900 Kč, se všemi příplatky se vyšplhala až na 3 036 000 Kč).
Více na webu Volkswagen