Test: malý, rychlý Volkswagen Polo GTI
29. 7. 2019
I s malým kašpárkem se dá hrát velké divadlo. Kdo by řekl, že toto heslo platí i pro svět aut. Díky svým rozměrům se dá s Volkswagen Polo ve městě dobře zaparkovat, jako s málo kterým autem. Verze GTI je vedle toho schopná doručit notnou dávku emocí díky svému výkonu 200 koní. Pro ženy, které mají rády rychlou jízdu, ale přes týden se pohybují převážně autem po městě, je Polo ideální volba.
Díváme se
Polo bylo, je a bude startovním modelem mnoha mladých řidiček a řidičů. Šestá generace je dokladem jeho úspěšné výroby a spokojených zákazníků. Volkswagen Polo GTI se silným motorem a výkonem je bezesporu třešničkou na dortu této modelové řady.
Oceňuji, že Polo zůstává rozměrově sympatickým autem do města. Čtyři metry délky a 1,7 metru šířka – to jsou prostě skvělé rozměry pro městský život.
Při letmém pohledu může Polo GTI působit nenápadně. Přesto má bezesporu svůj půvab, který je ve verzi GTI umocněný sportovním espritem v podobě výrazné masky s červenou linkou zasahující až do LED světlometů, červenými brzdovými třmeny, nápisy GTI vpředu i vzadu, spoilerem a 17“ koly Milton Keynes.
Nasedáme
První dojem po usednutí za volant? Překvapivé pohodlí a kvalitní materiály ve sportovním kabátku. Interiér testovaného Pola je promyšlený a zjednodušený, jak jen to jde.
Výsledkem toho je opravdu příjemné ovládání všech funkcí, které nabízí palubní deska a sportovní, multifunkční, kožený volant. Sportovní duch je znát ještě před tím, než se 200koňová verze přihlásí po nastartování o slovo. Červené švy na volantu, čalounění, sedadla s dobrou oporou zad a efektní červené detaily na řadicí páce vypadají jako prvky v závodních modelech. .-)
Zavazadlový prostor je na auto do města tak akorát a nabízí standardně 305 litrů objemu, po sklopení zadních sedadel 1 079 litrů.
Jedeme
Divadelní představení začíná, hned jak prstem nastartujete dvoulitrový benzinový motor TSI o výkonu 147 kW, odpovídající síle 200 koní. Zrychlení z 0 na 100 km/h dosáhne Polo GTI za 6,7 vteřiny.
Subtilní Volkswagen Polo s hmotností 1, 3 tuny dokáže díky stabilnímu podvozku v kombinaci s vysokým výkonem pohodově akcelerovat. Ideální pro bezpečné a jisté předjíždění na dálnici. Polo i díky odolnosti přední nápravy vůči nedotáčivosti, vybavené funkcí přibrzďování kol systému XDS, krásně sedí v zatáčkách. Šestistupňovou manuální převodovka pracuje hladce a přesně. Jízda je s ním překvapivě komfortní. Ve městě jsem si pochvalovala lehce přeposilované řízení, které je nám ženám velmi příjemné. Auto se velmi dobře ovládá a na to, že se jedná o sportovnější model, je v tomto ohledu skutečně komfortní.
Dle aktuální řidičské nálady si Polo umí říci klidně až o dvouciferné číslo litrů benzinu. Já jsem po týdenním testování dosáhla hodnoty kolem 7 litrů. Výrobce udává hodnotu 6,3 l/100 km.
Hodnotíme
S modelem Volkswagen Polo je jízda vlastně jako v pohádce ze zvířecí říše. Na dálnici umí s výkonem 200 koní zabojovat jako malá antilopa, na okresce je ve sportovním režimu Polo hravé jako liška a ve městě je díky svým optimálním rozměrům hbitý jako myška. Příznivé jízdní vlastnosti profitují zejména z kvalitního, stabilní podvozku a řízení je velmi příjemné. Pokud nepotřebujete převážet početnou rodinu a řídíte ráda je Polo GTI zaručeně atraktivní model na běžně ježdění i zábavu.Volkswagen Polo startuje sice na ceně 329 900 Kč (1.0 Trendline/59 kW), testovaná verzi GTI (2.0 TSI GTI/147 kW) stojí 576 900 Kč.
Více na webu Volkswagen