Test Mercedes-Benz A160
17. 1. 2020
Kompaktní Mercedes-Benz třídy A jsme v redakci měli šanci vyzkoušet ve verzích A180D a A200 sedan. Tentokrát jsme otestovali základní verzi s označením A160. Mercedes ji dodává s benzínovým motorem, manuální převodovkou a střídmější výbavou. Přesto ale stále platí, že se jedná o prémiový hatchback.
Díváme se
Design německého hatchbacku není nijak zásadně ovlivněn stupněm výbavy, takže po stránce vzhledu je to stále soudobý Mercedes, který svými rysy zapadá do aktuálního designového jazyka Mercedesu. V případě testovaného vozu pak absence paketu AMG znamená především decentnější a civilnější tvary, zejména v případě obou nárazníků. Z příplatkové výbavy disponoval A160 předními LED High Performace svítilnami nebo 16palcovými koly. Ty možná nejsou na pohled oku tak lahodící jako nízkoprofilová kola z AMG paketu, za to ale výrazně zvyšují cestovní komfort.
Nasedáme
Interiér Mercedesu A160 je až na pár detailů totožný s vyššími verzemi. Tedy pokud si připlatíte za skvělý informační systém se dvěma displeji MBUX, umělou inteligencí a hlasovým asistentem. Příplatek se v tomto případě určitě vyplatí. Systém se řadí mezi nejlepší infotainmenty na trhu, po stránce hlasového ovládání nemá konkurenci. Je rychlý, intuitivní a pokud si na něj zvyknete, nebude chtít ovládat svůj vůz už nikdy jinak.
Samotné ovládání je možné hned několika způsoby. Kromě zmíněných hlasových povelů lze alternovat touchpadem s haptickou odezvou ve středovém tunelu nebo dotykovými ploškami na volantu. Samozřejmě lze všechny možnosti kombinovat tak, jak vám vyhovuje nejvíce.
Jedinou viditelnější změnou v základní verzi modelu A160 je absence LED linek na palubní desce a u výdechů klimatizace. Namísto nich je použita pouze červené linka. V noci se tedy trochu vytrácí ona unikátní atmosféra na palubě, kterou právě LED linky utváří.
Jedeme
Základ nabídky Áčkové řady dostal pod kapotu čtyřválcové motory. V případě testovaného vozu se jednalo o přeplňovaný motor s obsahem 1,3 litru a výkonem 109 koní. Po stránce dynamiky a kultivovanosti jednotky je vše v naprostém pořádku. Motor má příjemně hutný zvuk a ochotně reaguje na sešlápnutí plynového pedálu. Malému hatchbacku plně dostačuje, i když papírovými hodnotami přímo neoslní. Zrychlení z 0-100km/h zvládne za 10,9 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 200 km/h. Jeho odhlučnění je na vysoké úrovni.
Motor se v tomto případě páruje pouze s manuální šestistupňovou převodovkou, což je popravdě škoda. Manuál totiž trpí neduhem, který tkví v kulise řadící páky. První dva rychlostí stupně je nutné řadit přes pojistku. Tedy každý rozjezd z křižovatky je nutné řadící páku trochu přizvednout a zařadit. Především ve městě to není vůbec příjemné.
Podvozek je tradičně naladěn velmi komfortně a vyváženě. Vůz neodskakuje, nenaklání se, drží jistou stopu a je za všech okolností stabilní. Jeho revírem je především město, kde se cítí jako ryba ve vodě. Ani mimo něj nemá zásadnější nedostatek, auto se chová dospěle a agilně. Kombinovanou spotřebu si drží kolem 6,5 litru benzinu na 100 kilometrů.
Hodnotíme
Přestože Mercedes A160 platí za entry-level německého výrobce, stále za své peníze dostanete velmi příjemné a po všech stránkách dospělé auto, se kterým nemusíte dělat mnoho kompromisů. Jediné, co bychom změnili na testovaném voze je manuální převodovka s nepoddajnou kulisou prvních dvou rychlostních stupňů. Pokud tento menší nedostatek překonáte, budete i se základním Áčkem nadmíru spokojeni. Základní cena testované verze startuje na částce 635 250 Kč. Pokud byste vůz chtěli s automatem, je třeba se poohlédnout po výkonnějších verzích.
Více na webu Mercedes-Benz