Test Mercedes-Benz A200 sedan: Prémiový kompakt
10. 1. 2020
Čtvrtá generace Áčkové Mercedesu se vyskytuje tento rok už druhou sezónu na trhu. Jelikož řidičky ho doposud mohly znát jen jako běžný hatchback, rozhodl se Mercedes, že uvede na trh také variantu karoserie sedan. Zájemci o prémiový a pohledný kompakt by měli zbystřit!
Díváme se
Z hlediska designu se sedan od stávajícího hatchbacku odlišuje v podstatě pouze přepracovanou zadní partií. Dá se říci, že po B sloupek jsou to identická auta. Sedan má ale o 60 mm delší rozvor a pěkně střižená karoserie je o 130 mm delší než u hatchbacku. Transformace exteriéru v sedan se Mercedesu povedla na jedničku, a přestože testovaný model měl celkem nenápadné šedé lakování, i tak nešel přehlédnout. Sedan na nás působí sebevědomějším a dospělejším dojmem. Jako celek je pak o fous vyváženější než hatchback.
Nasedáme
V interiéru se oproti hatchbacku nic nezměnilo. Jeho schopnost kompletně pohltit a obejmou takřka ze všech stran zůstala stejná. Tvoří ho skleněné plochy velkých obrazovek a hodnotné materiály s bezchybným zpracováním, známé z vyšších řad. Nepřestává nás fascinovat, jak dokáže být nejen na první pohled ohromující a okázalý. Mercedes nastavil se ztvárněním interiéru laťku opravdu vysoko.
Velmi sympatické je rozhraní celého systému MBUX, které se ovládá převážně přes dotykový touchpad ve středovém tunelu. Jeho nastavení je skutečné obsáhlé a nějakou dobu trvá, než ho celý projdete. Součástí balíčku různých technologických vychytávek je také hlasový asistent, který výrobce nazývá Linguatronic. Asistentka umí hovořit a perfektně naslouchat kompletně v češtině. Asistentka může například měnit nastavení klimatizace, vyhřívání sedadel, navigovat, přepnout rozhlasovou stanici nebo zjistit aktuální předpověď počasí. Hlasové ovládání ještě nikdy nebylo tak intuitivní a návykové.
Technologickou vyspělost třídy A dokazuje také přítomnost množství jízdních asistentů na palubě. Mercedes s nimi nové Áčko doslova prošpikoval. Navigace může zobrazovat mapu s rozšířenou realitou, vůz zvládne například sám vyparkovat z místa nebo předjíždět.
Po stránce prostornosti nabízí opravdu dostatek místa v obou řadách sedadel a nevidíme důvod, proč by sedan třídy A nemohl zastávat funkci rodinného vozu. V porovnání s hatchbackem, který nabízí 370 litrů objemu, je 420 litrů u sedanu příjemným zlepšením.
Jedeme
Verze A200 má pod kapotou benzinový přeplňovaný čtyřválec s objemem 1,33 litru a výkonem 120 kW (160 koní). Motorizace se může párovat se šestistupňovým manuálem, nebo jako v případě testovaného kusu s osmistupňovým automatem. Standardně jsou poháněna přední kola. Áčko lze pořídit také s pohonem 4Matic, ale to už se silnějším dvoulitrovým benzínem.
Jednotka i přes svůj malý objem příjemně překvapila slušným zátahem a dynamikou. Dobře se cítí ve středním spektru otáček. Akceleraci z nuly na stovku zvládne lehce přes 8 sekund a maximální rychlost se zastaví na 225 km/h. S Áčkem se loudat určitě nebudete.
Spolupráce motoru s převodovkou nemá žádný nedostatek. Řadí logicky a rychle. Spotřeba je taktéž skvělá. Kombinace kolem 6 litrů benzinu na 100 kilometrů potěší nejen ekonomicky smýšlející řidičky. Prémiový kompakt by měl rozhodně také prémiově jezdit. To už nám dokázal v hatchback, sedan je na tom ještě o něco lépe. Podvozek je naladěn komfortně. Vůz se chová na silnici velice dospěle, slušně tlumí rázy a je solidně odhlučněný.
Hodnotíme
Mercedes-Benz dokázal ze své vstupní třídy A v nejnovější generací udělat divy. Postavil dospělý vůz, který nejen dobře vypadá, ale také ohromí svým interiérem a příjemně překvapí jistými jízdními vlastnostmi. Model A200 sedan je prémiový kompakt ve všech ohledech a stojí na špici své třídy.
Sedan třídy A stojí v základu 732 050 Kč. Cena „vašeho“ modelu A se pak už jen odvíjí od toho, jak moc se budete chtít příplatkovou výbavou rozmazlovat.
Více na webu Mercedes-Benz