Test mini SUV: Suzuki Ignis Hybrid
7. 12. 2020
Auto do ruchu velkoměsta i nelítostných hor. Ideální auto do malé garáže. To je nové Suzuki Ignis Hybrid. Opravdu malé SUV, se kterým směle projedete průjezdem domu, všude zaparkujete a v zimě na horách zajedete do strmého kopce až k chalupě. Tak sympatické auto, které si na nic nehraje, už jsme v redakci dlouho neměli.
Díváme se
Roztomilá krabička. To je ten správný výraz, když se podíváme na nový Ignis z profilu. Krátká karoserie tohoto auta je ideální pro pohodlný městský provoz a bezproblémové parkování. Délka 3,7 metru, rozvor náprav 2,4 metru a šířka 1,69 metru. To jsou základní parametry našeho auta. Vysoce vykrojené blatníky, rozměrná čelní světla a maska budí dojem o kategorii vyššího vozu.
Suzuki Ignis je tak trochu auto dvou tváří. Čelní pohled je lehce zamračen díky LED dennímu svícení ve tvaru U a plnohodnotným LED světlům. Zadní strana je spíš taková „autíčková“, jemná a milá s kufrem o základním objemu 267 litrů.
Celkově nám Ignis trošku připomíná většího bratříčka kategorie „kei car“, která je oblíbená zejména v Japonsku. Silnici rozzáří zlato-žlutá metalíza, kterou jen tak na jiných vozech neuvidíte. Respekt budí, s ohledem na charakter vozu, také rozměrná kola s lakovanými černými ráfky.
Nasedáme
Tak už na nic nečekejme a pojďme dovnitř… První kladné body pro Ignis. Dveře jsou rozměrné, umožňují snadné nastupování a zvýšený posaz. Do Ignisu za volant snadno vklouznou všechny typy postav i věku. Za volantem nemusíme složitě hledat vhodnou pozici.
Trošku se porozhlédneme po interiéru. A tady je z našeho pohledu druhý pozitivní bod pro Ignis. Většina automobilek se předhání, aby interiérové plasty byly co nejměkčí, obšité kůží a příjemné na dotyk. Ale dejme si ruku na srdce, kdo si v autě stále osahává palubní desku?
Ignis na to jde jinak: „jsem malé SUV, takže se budu drsně tvářit a i můj interiér bude pěkně praktický bez zbytečných okras“. A tak to také je.
Všude vládnout tvrdé černé plasty, které mají ale jednu nespornou výhodu, a tou je údržba. Vše snadno vyluxujete, vyčistíte a nikde nezůstávají otisky prstů na zrcadlových a piánových doplňcích. Vše je prosté, účelné. Přístrojová deska je snadno čitelná, klasicky analogová.
Jediným „módním výstřelkem“ je moderní panel infotainmentu na středovém panelu s navigací včetně možnosti propojení aplikací s chytrým telefonem. Byť je Suzuki Ignis malý vůz, má překvapivě uvnitř místa víc než dost. Pro cestující je snadné se uvnitř uvelebit, a to včetně zadních sedadel.
Jedeme
Teď to nejdůležitější. Jak vlastně Ignis jezdí? Náš test absolvoval model Ignis Hybrid All Grip ve výbavě Premium. To znamená atmosférický benzinový motor o objemu 1,2 litru o výkonu 61 kW/107 nM, podporovaný malým elektromotorem (mild-hybrid) s pohonem všech čtyř kol a manuální pětistupňovou převodovkou.
Jak se vlastně uvedená konfigurace chová? Ke klasickému benzinovému tříválci je připojen startér-generátor ISG o výkonu 2,3 kW a 50 nM, který pomáhá, když je potřeba. A to například při prudší akceleraci nebo při dojíždění ke křižovatce, kdy vypíná motor. V ten okamžik dochází k odstavení motoru, úspoře paliva a snížení emisí.
Startuje se jako před lety – klasickým klíčem. Žádný button k nastartování v Ignisu není. Interiér je velmi dobře odhlučněn a nepronikají do něj žádné rázy a chvění. Hybridní Ignis je snadno ovladatelný díky dobře naladěné spojce, která si poradí s každou ženskou nožkou. Řazení je přesné a hladké a vůz si nechá líbit i jízdu v nízkých otáčkách. Akceptovat musíme fakt, že testované provedení nebude patřit mezi „trhače asfaltu“, na druhou stranu se vám odmění nízkou spotřebou.
Oproti většině dnešní konkurence si také Ignis zamilujete pro jeho jednoduchost a přímočarost. Na silnici vás zbytečně neobtěžuje různými hlášeními, pípáním a tak nějak celkově vám do řízení vlastně vůbec nemluví.
Za volantem je pánem řidička a Ignis spolehlivě poslouchá její pokyny a také pomáhá. Díky funkci HSC umí v kopci na chvilku přidržet brzdu, abyste se mohli snadno rozjet. V Suzuki jsme si projeli všechny možné typy komunikací, od města přes dálnici až po polní cesty.
Podvozek žehlí menší nerovnosti, u větších již lehce bouchne díky tužšímu podvozku, ale chtěli jsme SUV a ne dálniční limuzínu, že? Nespornou výhodou jsou malé náklony v zatáčkách i přes vyšší profil karoserie a pohon všech čtyř kol je užitečným pomocníkem nejen ve sněhu, ale i v lehkém terénu nebo na mokré silnici.
Hodnotíme
Suzuki Ignis je na trhu tak trochu jako z jiného světa. Na platformě malého vozu dostáváte maximum vnitřního prostoru, jízdní vlastnosti vhodné do města, na polní cesty i na dálnici.
Interiér je jednoduchý, přehledný a netrpí přílišnou a všudypřítomnou digitalizací. Především pro ženy se jedná o zajímavý model, který splní všechny potřeby – nákup, odvoz dětí, cestu do práce i víkendové výlety. Nesmíme zapomínat ani na příznivou spotřebu, která se pohybovala v průběhu testu průměrně kolem 4,6 l / 100 km
Suzuki Ignis (1.2 DualJet Hybrid) startuje na ceně 298 900 Kč. Cena testovaného modelu 1.2 DualJet Hybrid PREMIUM 4×4 AllGrip je 377 900 Kč.
Více na webu Suzuki