Test: nízkoemisního SUV Hyundai Tucson
3. 4. 2023
Čtvrtá generace Hyundai Tucson byla v Česku před dvěma lety vyhlášena nejlepším autem roku z pohledu žen (v anketě Auto mého srdce). Jak si toto SUV stojí dnes? Žena v autě.cz otestovala tentokráte nízkoemisní, plug-in hybridní verzi.
Díváme se
„Jezdí jich tolik, že se mi už trošku okoukal,“ pronesla na účet Tucsonu nedávno jedna z našich redaktorek. Něco na tom je. Po zmíněných dvou letech na nás už charakteristická příď Tucsonu se světlomety v podobě „andělských křídel“ nepůsobí tak magicky.
Na druhou stranu je třeba dodat, že na nás stále podmanivě působí ostré křivky karoserie a záď se zaříznutými světly a horizontálním světelným pruhem.
V redakci se shodneme na tom, že po dvou letech na silnici si Tucson bez debat vydobil respekt a své nezpochybnitelné místo v segmentu SUV. Že si zaslouží brzy zajet na „kosmetiku“ pro facelift je věc druhá…
Nasedáme
Aktuální generace Tucsonu má eleganci a sebevědomí ve svém DNA.
Zapuštěné prahy, kryté bočními dveřmi, eliminují riziko znečištění kalhot při nastupování a vystupování. Linie ve dveřích navazují na povedenou, jednoduchou palubní desku, které dominuje obrovská dotyková obrazovka (úhlopříčka 10,25 palce) s nápaditým infotainmentem.
Kaplička přístrojů s úhlopříčkou 10,25“ palců je plně digitální a poskytuje všechny údaje, které řidička potřebuje pro bezproblémovou jízdu.
Pro Tucson stále platí, že je příjemně prostorný pro všechny členy posádky a dokáže být plnohodnotným rodinným autem. Potěší praktickými detaily, jako je možnost posunutí předních sedadel tlačítky na opěradlech. Velikost kufru je pro rodinu optimální, v testovaném plug-in hybridu činí objem 558 litrů (cca o 20 litrů méně než v klasické verzi), po sklopení zadních sedadel lze získat až 1 721 litrů objemu.
Jedeme
Pod kapotou testovaného plug-in hybridu se ukrývá benzinový 1,6litrový čtyřválec s přeplňovaným turbodmychadlem s výkonem 132 kW/180 koní, kombinovaný s elektromotorem s výkonem 67 kW/91 koní. Dohromady tato plug-in hybridní verze nabízí uspokojivý výkon 195 kW/ 265 koní a točivý moment 350 Nm. Z 0 na 100 km/h zrychlí Tucson za 8,2 vteřiny.
Řazení šestistupňové automatické převodovky je nadmíru jednoduché a plynulé. Vystačíte si jen se čtyřmi tlačítky “P, R, N, D”na středovém panelu.
Plug-in hybridní Hyundai Tucson nabízí příjemné jízdní vlastnosti. I díky přítomným bateriím má Tucson nižší těžiště, a tím pádem dobře sedí v zatáčkách.
Naše redakce má jasno v tom, že se jedná o velice komfortní rodinné auto, které je spolehlivé, stabilní a hlavně bezpečné.
Tucson disponuje chytrými asistenty, jako je asistent pro jízdu v pruzích nebo hlídání mrtvého úhlu. O dokonale bezpečnou jízdu a parkování pod kontrolou se starají také kontrolní kamery u zadních kol aktivované při změně směru. Kamera při zapnutém blinkru přenáší obraz do jednoho z „budíků“ na přístrojového panelu.
K dobru Tucsona se musí přičíst také fakt, že se nejedná o žádného „žrouta“. Tucson umí být hospodárný vůči palivu i emisím.
V kombinovaném režimu (s jízdou po dálnici) je dojezd na elektřinu do 50 kilometrů. Ve městě se dá na čistě elektrický pohon ujet až 74 kilometrů. Této hodnoty jde dosáhnout brzděním, neboli rekuperací.
Z domácí zásuvky se pak Tuscon dobije na dalších 74 kilometrů za 5 hodin, na rezidentních veřejných nabíječkách s výkonem 7,3 kW do 2 hodin.
Pokud je baterie vybitá, pohybuje se spotřeba benzinového motoru i při svižné jízdě s touto čtyřkolkou kolem 7 litrů na 100 kilometrů. Emise CO2 v případě testovaného Tucsonu jsou skutečně nízké, dosahují 31,4 g/km.
Hodnotíme
Elegantní SUV Hyundai Tucson má díky svým komfortním jízdním vlastnostem a prostornosti českým rodinám a řidičkám stále co nabídnout.
Plug-in hybridní varianta je ideální pro dámy, které se často pohybují ve městě a jsou připravené si za nízkoemisní verzi pořádně připlatit. Vedle peněz v kapse je také nutné mít vyřešené dobíjení doma nebo v práci. V tu chvíli se Tucson stane téměř bezemisním parťákem pro cestování po městě během pracovního týdne, a to s nulovými náklady za parkování.
O víkendu se pak Tucson promění v svébytné SUV s pohonem všech kol, se kterým můžete směle vyrazit na hory či dlouhé výlety.
(A my v redakci se už těšíme na facelift…)
Hyundai Tucson 1,6 T-GDI startuje na 579 990 Kč. Cena nízkoemisního Hyundai Tucson 1,6 T-GDI PHEV začíná na 939 990 Kč.
Více na webu Hyundai