Zdroj: fotobanka automobilky Škoda

Test: omlazená Škoda Fabia 2018

9. 11. 2018

Ideální auto do města? Je to samozřejmě věc vkusu… Když přijde na řadu pohled na stav konta, rázem může být původně dlouhý list potenciálních adeptů eliminován. V užším výběru jistě bude právě testovaná „krátká“ Škoda Fabia, která letos po prázdninách prošla omlazovací kůrou.

Foto: Sabina Kvášová

Díváme se

Dobré věci není třeba měnit. Omlazená Škoda Fabia ve verzi hatchback na první pohled nepůsobí radikálně jinak. Zvenku (i zevnitř) se jedná především o malé kosmetické změny. Nové jsou (od této testované verzi výbavy Style) skvěle svítící bi-LED přední světlomety a LED zadní skupinové svítilny. Přiznám se, že bych si dokázala ale představit jinou (střídmější a přece trendy) barvu než je Velvet Red odstín karoserie na testovaném modelu. Ale i to je věc vkusu…

Foto: Sabina Kvášová

Nasedáme

V interiéru se nově nachází přepracovaný sdružený panel s novým vzhledem kruhových přístrojů a displejů. Ty jsou nyní lépe čitelné a inovovaná je také nabídka materiálů sedadel. Nové dekorační prvky a kvalitnější materiály použité v interiéru na mě udělaly dobrý dojem. Ve Fabii se sedí velmi pohodlně, auto je překvapivě prostorné, a to i v druhé řadě sedadel a potěšilo mě také kvalitní dílenské zpracování.

V rámci Simply Clever řešení jsou zde již od základu dva USB konektory pro cestující na zadních sedadlech. Modernizovaná Fabia nyní nabízí mnoho na poli konektivity: infotainment Amundsen nabízí prostřednictvím balíčku služeb Infotainment Online funkce konektivity, dále Wi-Fi hotspot a díky Škoda Media Command 2.0 propojení až se dvěma tablety na palubě. Služby Škoda Connect umožňují díky smartphonu, chytrým hodinkám nebo přes webové rozhraní na dálku vůz zamknout a odemknout. Novinkou v nabídce je i infotainment systém Swing Plus s 6,5“ barevným displejem.

Objem kufru zůstal „při starém“ – krátká Fabia nabízí 330 litrů objemu. Po sklopení zadních sedadel se docílí objemu 716 litrů. Bohužel ale není plocha zcela rovná. .-(

Foto: Sabina Kvášová

Jedeme

Konkrétně jsem během jednoho týdne testovala benzinovou verzi 1,0 TSI/70 kW a musím jednoznačně pochválit tichý a vyladěný chod motoru, a to se podotýkám, jedná o tříválec. Jediné, co mi zejména při jízdě ve vysokých rychlostech např. na dálnici chybělo, byl 6. převodový stupeň. Testovaná Fabia jich měla jen pět. .-( Jinak ale musím vyzdvihnout jemné a přesné řazení a také ideální odpružení na české silnice. Ve městě se s Fabií skvěle jezdí, díky posilovači řízení se skvěle ovládá a krásně se s ní manévruje.

Zásadnější změnou omlazené Fabie je „hardware“, neboť byla rozšířena nabídka asistenčních systémů. Nově jsou přítomní bezpečnostní asistenti, kteří pomáhají při změně jízdního pruhu, vyjíždění z parkovacího místa a přepínání mezi dálkovými a potkávacími světly. Za příplatek pak je adaptivní tempomat ACC, couvací kamera, parkovací senzory vpředu a vzadu, rozpoznávání únavy řidiče Driver Alert nebo Light and Rain Assist. Všechny mohu rozhodně doporučit, vyplatí se do nich investovat.

Spotřeba se během týdenního testování ustálila na hodnotě 5,7 litrů na 100 kilometrů, a to mi ale přijde víc než bych čekala. Zejména když výrobce udává kombinovanou spotřebu pod hranicí pěti litrů. Doplním, že modernizovaná Škoda Fabia plní novou (rozuměj přísnější) emisní normu Euro 6.2.

Foto: Sabina Kvášová

Hodnotíme

Sluší se modernizované Fabii pochválit velmi slušné jízdní vlastnosti. Vypíchnout musím i kvalitní dílenské zpracování, překvapivou prostornost na palubě a zajímavou paletu bezpečnostních asistentů. Na běžné ježdění je Škoda Fabia velmi dobrá volba! Doplním, že Škoda Fabia (1.0 MPI/44kW) startuje na ceně 279 900 korun. Testovaná výbava Style (verze 1.0 TSI/70 kW) stojí 344 900 Kč.

 

 

Sdílet článek:

Více na webu Škoda Auto

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018