Test populárního SUV Toyota RAV4
13. 1. 2023
Testovaná Toyota RAV4 je všestranným rodinným SUV. Zároveň je druhou nejrychlejší Toyotou, která je v této chvíli u nás v prodeji. Plug-in hybridní verze má výkon 225 kW, tedy 306 koní. Dojezd čistě na elektriku výrobce slibuje až 75 km! Jak se nám v tomto nízkoemisním SUV jezdilo po českých silnicích? V našem testu najdete hodnocení Toyota RAV4, jak jinak než z ženského úhlu pohledu.
Díváme se
Aktuálně je na trhu už 5. generace RAV4, která se prodává od roku 2019. Verze plug-in hybrid se začala nabízet až koncem roku 2020. Jedná se tak skutečně o vrcholné provedení u žen velmi populárního modelu. Se kterým navíc díky nízkým emisím zaparkujete například v Praze zadarmo.
Toyota RAV4 má velmi povedený moderní vzhled. Díky její velké oblíbenosti českých řidiček a řidičů jí určitě vídáte každý den. Jak se liší plug-in hybridní verze? Asi vás nepřekvapíme, že na pravé straně zadní části vozu je dobíjecí zásuvka. 🙂
Náš testovaný exemplář byl v šedé, tzv. popelavé barvě s černou střechou a černými lesklými částmi karoserie – s černými vnějšími zpětnými zrcátky, lemy kol a lištami. Vše je v kombinaci s šedou barvou elegantní a decentní. Za to rozhodně dáváme Toyotě RAV4 jedničku!
Plug-in hybrid doplňují prémiové plaketky označující, že jde o verzi plug-in hybrid.
Nasedáme
V interiéru Toyota RAV4 nabízí prémiový design, kterému dodávají šmrnc kožená sedadla a doplňky z matného hliníku, bohatá základní výbava a intuitivní infotainment.
Palubní desce dominuje 8“ dotykový displej s multimediálním systémem Toyota Touch® 2 s šikovnou zadní parkovací kamerou. Použité materiály působí kvalitně a jsou příjemné na dotyk.
Díky bezklíčovému nastupování a startování tlačítkem Smart Entry & Start mohou klíče od auta zůstat v kabelce. Dalším detailem, který se počítá, je také možnost bezdrátového nabíjení mobilního telefonu nebo praktické otevírání zavazadelníku nohou. To když potřebujete otevřít kufr a máte ruce plné nákupu. 🙂
Ve voze se díky jeho rozměrům cítíte bezpečně a máte pocit, že jste ještě ve větším voze. Na první pohled je dostatek místa pro pasažéry na předních i zadních sedadlech. Do druhé řady sedadel jde snadno instalovat dětská autosedačka.
Jedeme
Jak jsme psali na začátku našeho testu, tak tato 306koňová verze RAV4 je druhá nejrychlejší Toyota současnosti. Nejvyšší výkon vůz podává jen s plně nabitou baterií (odborně akumulátorem), ale s vybíjející se baterií se výkon vytrácí.
Ideální je jízda na elektriku ve městě, kde můžete ušetřit hodně benzínu a šetřit ovzduší. Při jízdě po dálnici rychlostí kolem 130 km/h se akumulátor dobíjí. Má kapacitu 18 kWh a u dobíjecí stanice se dobije za 2 hodiny 30 minut, rychleji to nejde. Z normální 230V zásuvky, kterou má každý doma, trvá dobití 7 hodin 30 minut.
S RAVkou se směle můžete vydat do lehčího terénu. Integrovaný systém jízdní dynamiky s různými jízdními režimy zlepšuje jízdní schopnosti a přispívá k co nejlepšímu záběru všech kol. Toyota Rav4 tak pomocí senzorů aktivně monitoruje stav vozovky a adekvátně tomu dávkuje záběr všech 4 kol, díky čemuž je jízda stabilní a komfortní na různých površích.
Jízda RAVkou je velice příjemná, klidná, tichá, jistá a elegantní. Ani po delší cestě naše kolegyně v redakci vůbec necítily únavu. Spotřeba se pohybovala kolem 5 až 6 litrů benzínu na 100 km, ale záleží na stylu jízdy a tom, jak moc si pomáháte dobíjením z externího zdroje.
Dojezd na čistě elektrický pohon je cca 70 km, a to při spotřebě 20 kWh/100 km.
Hodnotíme
Toyota RAV4 zvládne s přehledem požadavky náročnější rodiny. Je třeba počítat s tím, že coby plug-in hybrid si za něj připlatíte. V základní výbavě s označením Comfort se prodává za 1 400 000 Kč a námi testovaná nejvyšší výbava Selection stojí 1 500 000 Kč.
Velkým plusem je parkování na modrých zónách ve městě zdarma, pohon 4×4 a dostatečně velký kufr o objemu 520 litrů, který je v této kategorii téměř samozřejmostí.
Plug-in hybrid pohon dává smysl, kteří se pohybují ve městě a mají kde dobíjet. Mohou tak jezdit výhradně na elektriku.
Naopak když budou chtít vyrazit na delší cestu, tak s kombinovaným pohonem mají k dispozici dojezd až 600 kilometrů. Prostě univerzální auto pro jízdu na každý den.
Více na webu Toyota