Zdroj: fotobanka automobilky Volvo

Test prémiového sedanu Volvo S60 Polestar

4. 5. 2020

Jak jezdí plug-in hybridní sedan Volvo S60, jehož emise jsou tak nízké, že můžete zapomenout na placení parkování ve městě a poplatky na dálnici? Fajnšmekři a znalkyně už jistě vědí. Reprezentativní sedan jsem otestovala ve vrcholové verzi Polestar Engineered.

Foto: Sabina Kvášová

Díváme se

Volvo S60 je pro mě tak trochu ZENové auto. Zahleděné do sebe, soustředěné a zaměřené na výkon. Tak jako vrcholový sportovec, který nekouká po konkurenci, protože chce být sám prostě nejlepší.

Volvo S60 při letmém pohledu v šedivé barvě Osmium Grey Metallic vás na ulici v řadě dalších nablýskaných velkých SUV možná na první pohled netrkne do očí. Ti, kteří ale mají k Volvu blízko, zbystří. Opravdu, nepřeháním. Během víkendového testování mě oslovily tři manželské páry s dotazem, zda se mohou na auto podívat a s dovětkem, že mají taky Volvo.

Skandinávský holistický design karoserie s mohutnou přídí a výraznými LED světlomety v provedení Thorova kladiva, odznáčky a nárazníky vrcholné edice Polestar Engineered, sportovním profilem a 19“palcovými, odlehčenými koly Polestar Engineered (vepředu se 6pístkovými třmeny BREMBO a odvětrávanými kotoučovými brzdami vzadu) má skutečně svůj šarm.

Sportovní sedan Volvo S60 si na nic nehraje, není agresivní a nehuláká do světa, i když má čím se pochlubit. To je přece jen sympatická vlastnost. Jako kdyby se Steve Jobs reinkarnoval a v dalším životě se zjevil v podobě auta. .-)

IMG_3541
Foto: Sabina Kvášová

Nasedáme

Ach ten design a kvalitní materiály! Skandinávie dala světu řadu význačných progresivních designérů a architektů a je dobře, že i značka Volvo jde tímto směrem.

Použité dekory hliníku a multifukční volant s dokonalým řemeslným zpracováním dokáží zaujmout na první pohled a je lákavé se jich dotýkat. S tmavým, sportovním interiérem kontrastují žloutkové, heboučké bezpečnostní pásy. Sedadla Contour v jemné kůži Nappa Agnes jsou maximálně pohodlná a navozují dojem, jako by člověk seděl v luxusní kožené sedačce v obýváku designové vily.

IMG_3542
Foto: Sabina Kvášová

Interiéru dominuje velký 12,3“palcový palubní displej s možností hlasového ovládání infotainmentu. O dokonalý hudební zážitek z poslechu hudba v autě se stará prémiový audiosystém Harman/Kardon. Příjemný pocit na palubě vytvořený také dobrým výhledem z vozu a panoramatickou střechou, umocňuje systém zkvalitňování vzduchu v interiéru díky filtrační technologii CleanZone pro čistý čerstvý vzduch.

Manažerský vůz nešetří místem pro cestující ani jejich zavazadla. Ačkoliv se jedná o sedan a tedy auto, kde je výška kufru do značné místy limitována, umožňuje výklopná záď přístup k 442 litrům objemu hlubokého kufru.

IMG_3538
Foto: Sabina Kvášová

Jedeme

V testovaném dynamickém plug-in hybridním sedanu s motorem T8 Polestar Engineered, přeplňovaným kompresorem a turbodmychadlem, spolupracují elektromotor a benzinový motor v jedné harmonii, aby společně nabídli výkon 318+87 koní (!), a to při emisích CO2 48 g/km.

Inženýři Polestar jako oficiální sportovní úpravci vozů Volvo se na modelu S60 náležitě vyřádili. Copak by nestačil elektrifikovaný agregát T8 Twin Engine? Jistě stačil. Doplnit ale plug-in hybridní pohonné ústrojí tak, že auto bude ještě víc výkonné, a zároveň bude mít špičkové brzdy Brembo a preciznější odpružení, díky čemuž podvozek reaguje na aktuální nerovnosti, a má rychlejší reakce, tomu říkám majstrštyk!

Elektromotor funguje jako startér i generátor elektřiny. V kombinaci s dalším elektromotorem vzadu zajišťuje pohon všech kol a právě v tom tkví tajemství vynikající akcelerace.

Například, když jedete rychle v kopci a během chvíle potřebujete rychle předjet tirák. S T8 Polestar Engineered, vám síly rozhodně stačí! Volvo S60 jede na dálnici jako drak, u kterého i při zdánlivém maximu můžete ještě přidat plyn. Skvěle se řídí, osmistupňová automatická převodovka hladce řadí a S60 se příjemně ovládá.

Volvo S60 nabízí hned několik jízdních režimů, prostřednictvím nichž si můžete upravit jízdní vlastnosti podle aktuálních potřeb a požadované jízdní dynamiky. Výběrem režimu Dynamic, Comfort nebo Eco můžete měnit citlivost reakcí motoru, automatické převodovky, řízení, brzd a systému elektronického řízení stability.

Když přijde na řadu řeč na téma bezpečnosti, patří značka Volvo u žen bezesporu k „top of mind“. Volvo bylo v tomto ohledu pionýrem, a proto se není čemu divit. Ostatně také porotkyně nejlepšího auta roku v anketě AUTO MÉHO SRDCE nominovaly Volvo S60 do výběru pětice nejlepších.

Ve Volvu S60 proto nechybí následující bezpečnostní asistenti: hlídání mrtvého úhlu, detekce vozidel, cyklistů, chodců a velké zvěře, zmírnění čelní srážky s podporou automatického brzdění, odvrácení srážky před přejetím do protisměru, udržení v jízdním pruhu anebo systém ochrany proti hyperflexi krční páteře na předních sedadlech.

IMG_3529
Foto: Sabina Kvášová

Hodnotíme

Testovaný model Volvo S60 T8 Polestar Engineered je sebevědomým, soustředěným reprezentantem segmentu manažerských sedanů o maximálním výkonu. Přesvědčivé zrychlení, příkladné chování v zatáčkách, bezpečnostní prvky, pohodlné sedačky jsou jen několika detaily, které skládají mozaiku tak zajímavého modelu jako je Volvo S60.

Zatímco model Volvo S60 začíná na ceně 1 032 900 Kč, verze z rukou inženýrů Polestar stojí od 1 732 900 Kč, a je proto bezesporu modelem pro vyvolené.

Sdílet článek:

Více na webu Volvo

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018