Zdroj: fotobanka automobilky Renault

Test Renault Zoe: pendolino na kolech

30. 3. 2020

Považujete elektromobily spíše za módní výstřelek? Limitovaný dojezd, dlouhé nabíjení,… S autem přece člověk nejezdí jen po městě, že? Otestovali jsme 3. generaci Renaultu Zoe a vypravili se s ním z Prahy do Brna. Zvládne tento elektromobil i delší cestu? Jak naše cesta s elektomobilem s nulovou zátěží pro životní prostředí dopadla, se dočtete právě zde!

Zdroj: fotobanka automobilky Renault

Díváme se

Renault Zoe patří do kategorie malých aut. Již na první pohled je vše trošku jinak. Poměrně vysoká karoserie s koly bez zbytečných převisů dává tušit, že Zoe nabídne zajímavý prostor a díky své výšce zajisté poskytne dostatek místa i pro vyšší postavy. Zakulacená karoserie s výraznými předními světlomety je poplatná tolik potřebné aerodynamice.

Přední masce dominuje výrazné logo Renault, pod kterým se nachází standardizovaný konektor pro nabíjení. Testovaný vůz měl perleťově bílou barvu, která se v nabídce černých, červených, šedých a dokonce fialových verzí určitě neztratí. Testovaná Zoe byla obuta do antracitových kol ladících s bílou karoserií.

Když už se díváme, podíváme se i do kufru. Základní objem 338 litrů je pro primárně městský vůz dostačující, umístění baterií nikterak neubírá cenné místo pro přepravu nákladu.

Zdroj: fotobanka automobilky Renault

Nasedáme

Staší se přiblížit a Zoe díky bezklíčkovému ovládání rozpozná, že se chystáme vrhnout na cestu a automaticky odemyká vůz. Klíčky (v případě Zoe karta) mohou zůstat pěkně v kabelce! To se nám líbí.

Otevíráme přední dveře a…. čeká nás překvapení. Pro řidiče, spolujezdce a i cestujíci vzadu poskytuje Renault Zoe více místa, než by se dalo čekat od podobné kategorie vozů. Po usednutí za volant nás přivítá plně digitální displej, kterému dominuje ukazatel stavu baterie, výkonu a dobíjení za jízdy.

Místo klasického multimediálního displeje ve střední části nás překvapil panel velikosti menší televize, díky kterému je možné snadno ovládat veškeré funkce vozu. Klasická řadicí páka nemá v elektromobilu místo a jízdu řídíme pomocí malého voliče automatické převodovky, pokud se o převodovce dá ještě u elektromobilu mluvit. Zajímavostí je režim B (Battery), který umožňuje lépe rekuperovat energii ve městě a šetří tak i brzdy vozu. Pohodlné sedačky s integrovanou opěrkou poskytují příjemné posezení a mají výborné boční vedení.

Zdroj: fotobanka automobilky Renault

Jedeme

To nejlepší nás právě čeká. Jdeme nastartovat, tedy spíše vůz aktivovat. Stisknutí startovacího tlačítka aktivuje elektromotor a veškeré funkce. Trochu nezvyklé je, že není slyšet zvuk klasického motoru, ale to je prostě vlastnost elektromobilů.

Při rozjezdu si připadáme jako ve vlaku díky specifickému zvuku, který známe z kolejových vozidel. Vůz se rozjíždí naprosto plynule a je cítit, že elektromotor je schopen poskytovat své maximum od nulových otáček. Elektromotor testovaného Renaultu Zoe poskytuje maximální výkon 100 kW s papírovým dojezdem 386 kilometrů. V běžném provozu při testu nebyl problém dosáhnout přes 320 kilometrů na jedno nabití, což je pro běžný provoz perfektní hodnota. 

Renault Zoe nabízí díky svému výkonu možnost dynamické i klidné jízdy, stačí trochu více stlačit plynový pedál k podlaze a vůz vyrazí hbitě kupředu bez ohledu na okamžitou rychlost. Tato vlastnost elektromotorů je hodně návyková. Renault vybavil Zoe veškerými moderními technologiemi a asistenty, LED světly počínaje, automatickou klimatizací, bezpečnostními systémy a dnes tolik žádanou konektivitou.

Zdroj: fotobanka automobilky Renault

 Hodnotíme

Testovaný elektromobil Renault Zoe prošel naším testem víc než úspěšně. Při testování jsme se zaměřili na to, zda se Zoe urazíme větší vzdálenosti, než jen jízdu po městě a tak jsme se vypravili do Brna. Renaul Zoe obstál víc než dobře. Nebojíme se prohlásit, že je Zoe pro nás aktuálně nejlepším elektromobilem na trhu!

Na jedno nabití, při běžné rychlosti 110 – 130 km/h (žádná brzda provozu) jsme dorazili až k brněnské přehradě a na displeji jsme měli ještě 118 km na další jízdu. U 50 kW rychlobíječky jsme měli za 2 a ½ hodiny plně nabito na další cestu zpět do Prahy. Renault Zoe se předvedl v nejlepším světle a ukazuje, že jako zástupce dnešních elektromobilů představuje zajímavou alternativu klasickým pohonům v osobní dopravě. Ještě přidáme trochu netradiční pojetí spotřeby, které se pohybovalo v úrovni 16 – 18 kW / 100 km.

Renault Zoe můžeme vřele doporučit pro běžné dojíždění do práce ve městě, kde vynikne svou dynamikou, rozměry, které vám umožní zaparkovat téměř kdekoliv včetně rozšířených modrých zón zdarma. Neztratí se ale i na výlety a delší cesty, které dosud mohly být pro elektromobily limitem. Cena Renault Zoe činí 695 000 Kč.

Zdroj: fotobanka automobilky Renault
Sdílet článek:

Více na webu Renault

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018