Citroën C5 Aircross: foto Žena v autě.cz

Test rodinného elektrikáře: Citroën C5 Aircross

11. 7. 2022

Ve Francii jezdí modelů C5 Aircross už tisíce. Není se čemu divit, přece jen se jedná rodinné auto domácí značky Citroën. V Česku tolik Citroën C5 Aircross zastoupen není. Přitom vypadá sympaticky. Hodně se do něj vejde. A navíc je jeho doménou pohodlí… Na takové vlastnosti přece musí řada Češek slyšet. Naše redakce testovala plug-in hybridní Citroën C5 Aircross.

citroen_c5_aircross_test_zenavaute-18
Citroën C5 Aircross: foto Žena v autě.cz

Díváme se

Při pohledu zvenku na mě Citroën C5 Aircross působí, jako by přijel z kosmetického salonu, kde dost holdoval botoxu. 🙂 Karoserie vypadá trošku „přifoukle“. Na velké rodinné auto jsou ale takové vlastnosti ideální, ladně se do něj nastupuje a je z něj velmi dobře vidět.

citroen_c5_aircross_test_zenavaute-10
Citroën C5 Aircross: foto Žena v autě.cz

Má vysokou kapotu a zaujme usměvavou přídí s úzkými dělenými LED světlomety a svalnatými blatníky.

Z boku odkazuje na předchozí modely s airbumpy. Plastové ochranné díly byly totiž jako stvořené do města – nejen pro nás ženy. 😊

Vysoký posez a krátké převisy karoserie zajišťují řidičkám pohodlný výhled a bezproblémové parkování.

Úsměv na tváři (speciálně v Praze) vytvoří Citroën C5 Aircross při pohledu na espézetku a na modré prvky ve dveřích a malé značky na zádi a bocích vozu. Tohle auto totiž splňuje hodnotu emisí CO2 pod 45 g/km, a tak s ním směle můžete parkovat ve městě na modrých zónách kdekoliv zdarma a na dálnici neplatíte žádné poplatky.

citroen_c5_aircross_test_zenavaute-30
Citroën C5 Aircross: foto Žena v autě.cz

Nasedáme

citroen_c5_aircross_test_zenavaute-34
Citroën C5 Aircross: foto Žena v autě.cz

Citroën se chlubí svým pohodlným nastavením podvozku a vzdušným interiérem. Oprávněně. Uvnitř vozu se většina řidiček, ale i rodin bude cítit jako v pokojíčku.

Dominují měkké materiály, čalounění příjemné na dotyk a moderní design. Velké plus u nás žen má C5 Aircross díky úložnému prostoru a přihrádkám.

Uprostřed palubní desky vévodí přehledný, 10palcový displej infotainmentu s pěknou grafikou. Po stránce ergonomie není v zásadě co vytknout, a to včetně bezproblémového spárování mobilu přes Apple CarPlay a Android Auto a bezdrátového dobíjení mobilu.

Také musíme pochválit, že se Citroën zcela nevzdal na palubní desce klasických tlačítek s nejdůležitějším funkcemi vozu.

Na Citroënu C5 Aircross mě v zásadě baví pohodlí a uživatelská přehlednost. Výše uvedené doplňuje ještě jeden detail. Velká 12palcová „kaplička přístrojů“ za volantem. S moderním a jasně čitelným displejem s těmi nejdůležitějšími informacemi o jízdě jsem se sžila a začala je rychle a intuitivně ovládat „na první dobrou“.

citroen_c5_aircross_test_zenavaute-26
Citroën C5 Aircross: foto Žena v autě.cz

V druhé řadě sedadel jsou tři samostatná sedadla, která se dají snadno polohovat.

S přehledem se sem vejdou dvě dětské autosedačky, ukotvené pomocí systému ISOFIX, a doprostřed i třetí dítě na podsedáku. Citroën C5 Aircross je v tomto ohledu příkladným vozem i pro větší rodiny.

Na rozdíl od klasické verze na konvenční motor je zavazadlový prostor plug-in hybridního modelu menší. Kufr nabízí 460 litrů objemu v základním nastavení, po sklopení zadních sedadel až 1600 litrů.

citroen_c5_aircross_test_zenavaute-28
Citroën C5 Aircross: foto Žena v autě.cz

Jedeme

Jízdní dojmy v kostce? Na běžné ježdění je plug-in hybridní Citroën C5 Aircross díky svému měkkému podvozku dokonalý, komfortní společník. V případě testovaného modelu jsou ultratiché rozjezdy na elektřinu balzámem na duši. Ani vlastně nevíte, jestli jedete čistě na elektřinu nebo se připojil spalovací motor. V interiéru panuje i ve vyšších rychlostech ticho.

citroen_c5_aircross_test_zenavaute-35
Citroën C5 Aircross: foto Žena v autě.cz

Pod kapotou testovaného plug-in hybridu se nachází vůbec nejvýkonnější motorizace. Benzinový čtyřválec 1.6 s výkonem 133 kW a točivým momentem 300 N.m. harmonicky doplňuje elektromotor o výkonu 81 kW a baterie o kapacitě 13.6 kWh.

Celkový výkon tak je 165 kW a maximum točivého momentu 360 N.m. Z nuly na sto to hybridní C5 Aircross umí za necelých 9 vteřin. Osmistupňová převodovka je dobře odladěná a řadí plynule.

C5 Aircross Hybrid nabízí 3 režimy jízdy na výběr. Je tu mód čistě elektrický, dále hybridní a pak sportovní, v němž máte vždy k dispozici maximální dostupný výkon. Mezi jednotlivými módy jde snadno přepínat na středovém panelu. Pokud na to šlápnete, má hybridní C5 Aircross dostatek sil.

citroen_c5_aircross_test_zenavaute-31
Citroën C5 Aircross: foto Žena v autě.cz

Podvozek je naladěn více do měkka. Nastavení volantu je velmi přeposilované – to bude běžným řidičkám vyhovovat.

V zatáčkách C5 Aircross Hybrid dokáže držet stopu bez výrazných náklonů. Problém mu nedělají ani větší výmoly a příčné nerovnosti.

Čistě na elektřinu dokáže C5 Aircross Hybrid ujet cca 50 kilometrů. V reálných podmínkách tak můžete ve městě cca 40 km jezdit čistě na elektřinu.

Dobíjecí zásuvka je umístěná v levém zadním blatníku. Proces nabíjení je možné sledovat a naprogramovat nejen v palubním počítači ale také v chytrém telefonu v aplikaci MyCitroën. Nabíjecí kabely je možné uložit do vyhrazeného prostoru pod podlahou zavazadelníku.

Baterie se z wallboxu nabije za 2,5 hodin a z obyčejné zástrčky během 7 hodin například v práci.

V kombinovaném režimu se Citroën C5 Aircross spokojí s necelými třemi litry benzinu na 100 km při využití elektrického pohonu. S vybitou baterií pak vystoupá na necelých 7 litrů na 100 km.

citroen_c5_aircross_test_zenavaute-5
Citroën C5 Aircross: foto Žena v autě.cz

Hodnotíme

Testovaný C5 Aircross rozumí běžným potřebám rodiny. Do vozu se komfortně poskládáte i s nejrůznějšími zavazadly. C5 Aircross se jednoduše ovládá a je extra pohodlný. Pohodlný podvozek s grácií zvládne odtlumit všechny typy vozovek. Tiché rozjezdy a dostatek agility získají nejednu řidičku.

citroen_c5_aircross_test_zenavaute-8
Citroën C5 Aircross: foto Žena v autě.cz

Hybridní C5 Aircross dává smysl těm, kteří jezdí každý den krátké vzdálenosti a už jsou mentálně nastaveni na nabíjení baterie.

Když přijedou domů nebo do práce automaticky připojí kabel a nabíjejí na dalších cca 40-50 km bezemisní jízdy.

Proč nejezdí těchto aut v Česku víc? Možná proto, že pro většinu českých rodin je zcela nové auto s plug-in hybridním pohonem opravdový luxus.

Za tento nový styl a nízkoemisní auto je totiž nutné si značně připlatit. Citroën C5 Aircross s benzinovým motorem (1.2 PureTech 130 S&S MAN6, výbava LIVE PACK) startuje v základu za 660 000 Kč. Cena za hybridní Citroën C5 Aircross Hybrid na EL značkách (PLUG-IN HYBRID 225 ë-EAT8, výbava SHINE) je o pořádný řád výše, konkrétně 1 050 000 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu Citroen

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018