Test spořádaného Fordu Focus
27. 2. 2023
Být 24 let na světě v automobilovém universu už něco znamená. Ford Focus stále jede! Tento, v rodinách oblíbený, vůz prošel omlazovací kúrou. Dokáže si stále udržet sympatie českých řidiček? Žena v autě otestovala Ford Focus Active kombi s novým mild hybridním tříválcem 1.0 EcoBoost.
Díváme se
V konkurenci ostatních rodinných kombíků působí 4,7 metru dlouhý Ford Focus konzervativně a nezměnil to ani facelift. Testované výbavě Active se však nedá upřít fakt, že v ní vypadá Focus zajímavě – outdoorově, a to především díky plastovým nárazníkům, blatníkům a prahům.
Novinkou faceliftu 4. generace je lehce inovovaná příď s logem v horní mřížce a LED světlomety s novým světelným podpisem a integrovanými mlhovkami.
Pohled z profilu potvrzuje jasnou příslušnost k segmentu rodinných kombíků. Záď rodinného korábu odlišují LED světlomety s novou grafikou.
Nasedáme
V porovnání se vzhledem exteriéru se zásadnější změny udály právě uvnitř omlazeného Focusu.
Uprostřed palubní desky se nově nachází obrovská, 13,2“ palcová obrazovka s nejnovější generací infotainmentu SYNC 4.
Displej potěší přehledností, rychlostí odezvy a pěkným provedením. Navíc díky modernizaci bude možné napříště systém aktualizovat i vzdáleně (over-the-air).
Interiér s jednoduchými liniemi a snadným ovládáním na nás během týdenního testování příjemně zapůsobil. Jen měkčených plastů bych si dokázala na dveřích a středovém tunelu představit ještě trochu více.
Prostornost modernizovaného Focusu je pro život rodiny naprosto optimální. Posádka má kolem sebe všude mnoho místa, přihrádek i možností, jak uzpůsobit sedadla.
Ford Focus patří do klubu kombíků, do kterých skutečně naložíte celou rodinu na dovolenou nebo výlet, a to včetně dětského kočárku.
Zavazadlový prostor testovaného kombíku nabízí 608 litrů objemu, po sklopení zadní řady sedadel dokonce 1 653 litrů.
Jedeme
Jak už bylo v úvodu naznačeno, omlazený Ford Focus hlásí zásadní změny především pod kapotou. Neúprosný boj za snižování emisí v Evropě vede k zařazování hybridních pohonů do nabídky všech automobilek. Ford není výjimkou.
Testovaný Focus tak je mild-hybridní tříválec, kombinující benzinový motor 1.0 EcoBoost s elektromotorem, s celkovým výkonem 110 kW (155 koní) a 190 Nm točivého momentu. Zrychlení z 0 na 100 km/h dosáhne za 8,6 vteřin.
Že vás hybridy nebaví a tříválce už tuplem? Klid. Garantuji, že ani o jednom nebudete slyšet. Za prvé, Ford Focus není třeba nabíjet, neboť se samonabíjí při brzdění – rekuperací. Za druhé, tříválce od Fordu nevibrují a jsou tiché.
Chuť akcelerovat, když je na to nutné šlápnout, testovanému Focusu nechybí. Jinak je jeho charakter jako dělaný na každodenní, rodinné cestování včetně delších tras na dovolenou.
Vedle příjemné agility tohoto rodinného kombíku musím pochválit také hladce řadicí sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou Powershift a podvozek s odpružením, který krásně kryje nerovnosti vozovky.
Prodloužený Ford Focus je vybaven těmi nejchytřejšími bezpečnostními asistenty a umí předvídat. Aktuálně nabízí také asistenta mrtvých úhlů, který navíc umí při jízdě po dálnici zabránit (pomocí impulsu do řízení řidiče) přejetí do pruhu, ve kterém jede jiné auto.
Pochvalu zaslouží také adaptivní tempomat s inteligentním asistentem rychlosti dle aktuální dopravní značky.
Spotřeba benzinu je u tohoto rodinného kombíku spíše průměrná, během týdenního testování se ustálila na hodnotě 7,4 litrů na 100 kilometrů.
Hodnotíme
Umí tedy Ford Focus ve verzi kombi oslovit ženy-řidičky? Přiznám se, že na mě udělal příjemný dojem – takový dojem „spořádaného manžela“.
Svým vzhledem vás možná už nenažhaví tak jako by to uměl milenec, jeho kvality ale budete oceňovat každý den. 🙂
Patří k nim bezesporu prostornost, variabilita, snadnost ovládání, příjemné jízdní vlastnosti a vyladěný, kultivovaný chod.
Jen je třeba sáhnout hlouběji do kapsy, ale tak už to v tom automobilovém světě nyní chodí… Ford Focus Kombi (1.0 EcoBoost 125k) startuje na ceně 569 900 Kč. Cena testovaného modelu 1.0 EcoBoost 110 kW ve výbavě Active s automatem stojí 695 900 Kč.
Více na webu Ford