Zdroj: fotobanka automobilky BMW

Test manažerského sedanu BMW 320d

8. 1. 2020

BMW v loňském roce uvedlo na trh novou generaci své stěžejní řady 3. Nový model pod označením G20 přináší nejen svěží design, ale také novou koncepci interiéru. Oproti minulé generaci nová trojková řada narostla, je přitom ale lehčí a bezpečnější. Jízdními vlastnostmi se řadí na vrchol třídy.

IMG_20190825_152656
Foto: Sabina Kvášová

Díváme se

V pořadí již sedmé vydání řady 3 přichází oproti minulé generaci s odlišnou tváří i proporcemi karoserie. Hlavním poznávacím vnějším znakem jsou propojené ledvinky masky chladiče, co by tradiční nositel identity bavorského výrobce. Novinkou jsou také přimračené světlomety (za příplatek sofistikované laserové) s výsekem ve spodní části. Zadní svítilny mají spojené černé a červené segmenty a vypadají až nadčasově. Testovaná verze Luxury Line má navíc výrazné chromované prvky. Kromě designu nová Trojka narostla rozměrově do délky, prodloužil se rozvor i šířka vozu. Pro někoho se mohla vytratit čistota a konzervativnost bavorských linií, nám však padla nová Trojka hned do oka. Na první pohled je vidět, že se jedná o prémiový a reprezentativní sedan střední třídy.

IMG_20190825_152851
Foto: Sabina Kvášová

Nasedáme

Větší revoluce se odehrála v interiéru, kde nezůstal kámen na kameni. Kdo si myslel, že výrobce vsadí na tradiční německý konzervatismus, je na omylu. Novinkou je příplatkový digitální 12,3palcový přístrojový štít, na který téměř naléhá dotyková obrazovka infotainmentu ID7. Středový panel je doplněný o ovládaní klimatizace se samostatným displejem. Středový tunel je místem, kde se u vozů BMW nachází otočné kolečko ovládání palubního systému iDrive. Nové prostředí systému je o něco propracovanější než minulá verze. Už ta nám přišla po stránce ergonomie téměř dokonalá. V množství informací, která nejnovější verze poskytuje, se může leckdo ze začátku ztratit. Nečekejte však převratné efekty nebo barevné orgie. Funkčně je vše na výbornou, ovládat lze rovněž gesty rukou.

Nové BMW 3 může být doslova prošpikovaná moderními technologiemi a asistenty. Odemykat lze třeba chytrým telefonem přes NFC, aplikaci BMW Connected nebo speciální kartu. Pokud kartu nebo telefon vložíte do přehrádky pro nabíjení, lze auto nastartovat. Klíč od vozu tak už není potřeba mít vůbec u sebe. Nechybí samozřejmě adaptivní tempomat nebo paket nejnovějších bezpečnostních asistentů.

Nárůst rozměrů se pozitivně promítl v kabině, a tak sedan poskytuje o něco štědřejší prostor pro posádku, zejména v druhé řadě sedadel. Místa je dostatek, aby se celá posádka cítila dostatečně komfortně. Mimochodem, na zadních sedlech není subjektivně o tolik méně místa než v minulé pětkové řadě. Verze sedan nabízí kufr s objemem 480 litrů, což není na průměr třídy zázračné číslo, ale ostudu neudělá. Kdo chce víc, musí sáhnou po provedení kombi.

IMG_20190825_152753
Foto: Sabina Kvášová

Jedeme

Pod kapotou testované verze 320d tepe naftové srdce v podobně čtyřválcového dvoulitrového motoru se dvěma turbodmychadly a výkonem 140 kW (190 koní). Motor je spojen se samočinnou automatickou 8stupňovou převodovkou a pohonem všech kol xDrive. Ten primárně pohání přední nápravu a dle potřeby zapojuje zadní. Tato kombinace si za svou dobu existence vydobyla značnou popularitu a není důvod proč by se její obliba měla v nové verzi G20 vytratit. Právě naopak. Jde o výborný kompromis mezi dynamikou a hospodárností.

IMG_20190825_152740
Foto: Sabina Kvášová

Konfigurace udává vozu slušnou dynamiku v širokém spektru otáček. Elán překypující z motoru si bezvadně rozumí s automatickou převodovkou a subjektivně auto překonává papírové hodnoty zrychlení za 6,9 sekundy. Maximální rychlost se pak zastaví na 233 km/h.

Motor je až příkladně kultivovaný a v konkurenci podobných naftových dvoulitrových motorů patří ke špičce. Za normálních okolností je slyšet opravdu minimálně, jeho zvuk však dovnitř nijak razantně neproniká ani při akutní akceleraci.

Čísla spotřeby jsou neméně optimistická. Městský průměr pod 7 litrů, dálnice kolem 6 litrů a kombinace někde kolem 5 litrů nafty na 100 kilometrů jsou opravdu skvělé hodnoty.

IMG_20190825_153055
Foto: Sabina Kvášová

Jízdně je nová 320d staré známé BMW. Tedy má o něco tužší podvozek než konkurence a dělá mu radost chodit ochotně do zatáček. Trojka ráda informuje řidičku o tom, co se děje pod koly. Zkrátka dokáže i v naftové verzi vnést do přesného řízení zábavu. Režim sport, který většinou považuji u naftových aut za zcela zbytečný, dává u BMW alespoň trochu smysl.

IMG_20190825_152708
Foto: Sabina Kvášová

Hodnotíme

Nová Trojka je neoddiskutovatelně luxusní sedan střední třídy, který svým provedením, technickou vyspělostí, perfektním podvozkem a mírou pohodlí stojí na vrcholu segmentu. V pomyslném boji BMW 3, Audi A4 a Mercedes-Benz třídy C zůstává na přední příčce, i když rozdíly jsou velmi těsné.  Jde o skvělé auto, které navíc potěší provozními náklady, a přitom si vás bude hýčkat pokaždé, když do něj usednete. Základ pořídíte za 921 700 Kč, na testovanou verzi v provedení Luxury Line včetně všech příplatků si připravte 1 654 436 Kč.

 

Sdílet článek:

Více na webu BMW

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018