Test Suzuki Swift: Žena v autě.cz

Test sympaťáka Suzuki Swift

16. 10. 2024

Suzuki hlásí velký návrat svého městského modelu. Model Swift můžete v Česku nyní zahlédnout v nové podobě. Jak jezdí tento malý vůz s usměvavou přídí, to se dozvíte právě v našem testu.

Díváme se

Test Suzuki Swift: Žena v autě.cz
Test Suzuki Swift: Žena v autě.cz

Před 40 lety začal japonský výrobce model Swift prodávat v zemi vycházejícího slunce. Poslední dvě dekády tento malý hatchback brázdí silnice všude možně včetně Česka.

Japonská automobilka Suzuki nyní uvádí 4. generaci modelu Swift s řadou inovací. Na první pohled zaujme svěžím designem karoserie, novou přídí s LED světlomety a jistou dávkou sportovního espritu.

Celkem 3,8 metru dlouhý hatchback se spolehlivě vejde do nejrůznějších parkovacích míst. Řidičky kombíků nebo esúvéček mohou Swiftu v tomto ohledu závidět. 🙂 Přepracovaná záď se rovněž povedla a šperkují ji rovněž LED světlomety.

Test Suzuki Swift: Žena v autě.cz
Test Suzuki Swift: Žena v autě.cz

Sluší se podotknout, že k vlastnostem nového Swiftu patří pestrost. Paletu laků karoserie tvoří devět barev a čtyři dvoubarevné kombinace.

Naše redakce otestovala limetkový kousek v příplatkové metalické barvě Cool Yellow (+11 000 Kč). Při focení u Karlova mostu to Swiftu v této barvě obrovsky slušelo.

Sytý lak u Swiftu je skutečně půvabný a trendy. Důvodem je (společně s metalickou modrou Frontier Pearl) speciální třívrstvé lakování s bohatou texturou.

Nasedáme

Po usednutí do Swiftu chválíme pohodlné sedačky s poměrně slušným bočním vedením.

Test Suzuki Swift: Žena v autě.cz
Test Suzuki Swift: Žena v autě.cz

Pro uživatelku je Swift velmi přátelské auto, a to i přesto, že převažují tvrdší plasty v obložení interiéru.

Vše je na svém místě. Palubní desce dominuje barevný 9palcový dotykový displej. Pochvalu si zaslouží logické uspořádání a nekomplikovanost.

Pravda, rozlišení parkovací kamery nepatří ke špičce. Vzhledem k tomu, že je kamera přítomna už u nejdostupnější verze výbavy, nemáme další připomínky.

Nová generace Swiftu jde ruku v ruce s novými technologiemi, a tak se můžete spolehnout na propojení s chytrým telefonem přes Wi-Fi i USB ale i hlasové ovládání. Audiosystém tvoří 6 reproduktorů.

Test Suzuki Swift: Žena v autě.cz
Test Suzuki Swift: Žena v autě.cz

Zadní sedadla nabízejí možnost umístění dvou dětských autosedaček. Dveře jsou celkem doširoka otevřít, a tak je manipulace snadná.

Zkoušíme, jak by se nám cestovalo vzadu a Swift nás překvapuje. Rozvor 2,4 metru slibuje poměrně komfortní prostornost a místa nad hlavou mám se svými 177 centimetry také dost.

Zavazadlový prostor odpovídá kategorii městských aut a nabízí 265 litrů objemu.

Pozor, standardně nový Swift neobsahuje náhradní kolo nebo lepicí sadu. Po sklopení zadních sedadel lze docílit 980 litrů objemu.

Jedeme

Startování je u Swiftu od základu bezklíčové, a tak může dálkový ovladač odemykání vozu pěkně zůstat v kabelce. Ani ne tunu vážící Suzuki Swift (874 kg) ukrývá pod kapotou mildhybridní motor o objemu 1,2 litru DualJet, slibující výkon 61 kW.

Test Suzuki Swift: Žena v autě.cz
Test Suzuki Swift: Žena v autě.cz

Ano, slyšíte správně. Testovaný limetkový bonbonek má výkon 83 koní. V žádném případě se tedy nejedná o sporťák, ač by se podle jeho designu mohlo zdát. Z nuly na sto Swift zrychlí za 12,5 vteřiny.

Za nás v redakci je Swift ideálním autem pro ty, kteří se pohybují ve městě. V nízkých rychlostech se o práci čiperně hlásí elektromotor mild hybridu (2,3 kW).

Ke kvalitám Suzuki Swift rozhodně patří, že se obratně řídí a k otočení na parkovišti mu stačí pár metrů.

To bude dělat radost každé řidičce. Při jízdě po dálnici se Swift nemusí stydět. Na dálnici rozhodně nebudete brzdou provozu.

Řazení nás v redakci kupodivu bavilo. Všech (!) pět stupňů testovaného manuálu krásně sedí ve svých drahách.

Test Suzuki Swift: Žena v autě.cz
Test Suzuki Swift: Žena v autě.cz

Podvozek nově disponuje stabilizátorem na předním zavěšení kol. Boční náklony karoserie tak jsou eliminovány a lepší je také odpružení na zadních kolech. Nový Swift tak dobře kryje nerovnosti.

Nově vyvinutý tříválcový benzinový motor je úsporný a v porovnání s předchozí generací emisně méně náročný.

Spotřeba se během týdenního testování ustálila na 4,7 litrech na 100 kilometrů, a to jsme Swift vůbec nešetřili. Výrobce udává kombinovanou spotřebu dokonce 4,4 l/km.

Test Suzuki Swift: Žena v autě.cz
Test Suzuki Swift: Žena v autě.cz

Už od základní výbavy Swift disponuje řadou praktických bezpečnostních a asistenčních systémů.

Přední a boční airbag řidiče a spolujezdce, hlavové airbagy vpředu a vzadu, adaptivní tempomat, asistent při rozjíždění do kopce nebo sledování mrtvého úhlu s detekcí příčného provozu za autem v základu?

Ano, právě toto Suzuki Swift s cenovkou pod 400 tisíc nabízí. To nezbývá než zatleskat. 🙂

Neodpustíme si však trochu zabrblat u asistenta hlídajícího sebemenší překročení rychlosti. V nových autech je tento systém povinný.

Po každém nastartování je tak nutné tento citlivý systém deaktivovat, a to konkrétně v případě Swiftu „oldschoolovou“ tyčinkou u přístrojového štítu. Jinak si budete muset zvyknout na časté pípání během jízdy.

Hodnotíme

Test Suzuki Swift: Žena v autě.cz
Test Suzuki Swift: Žena v autě.cz

Model Swift od Suzuki je za nás nekomplikovaný sympaťák.

Ideální parťák na každodenní jízdu pro novopečenou řidičku, maminku za volantem nebo aktivní dámu v letech. Popojížďky ve městě, ale i víkendové výlety v něm zvládnou s přehledem.

Získal si nás snadným řízením, přátelským ovládáním, obratností a hlavně bohatou výbavou už v základní nabídce.

Nový Swift (1,2 DualJet, 61 kW, 5st. man., Comfort) startuje na 389 900 Kč. Cena testovaného limetkového bonbonku s výbavou Elegance se včetně všech příplatků vyšplhala o 62 tisíc výš.

Sdílet článek:

Více na webu Suzuki

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018