Test VW Multivan: auto pro milovnice přírody
8. 3. 2021
Apartmánek na 4 kolech za 2 miliony. Po týdenním testování a v aktuálním čase máme chuť prohlásit, že Volkswagen Multivan v nejsilnější variantě a s pohonem všech kol je bezvadná volba. Tohle auto vám bude dělat radost při cestovatelských dobrodružstvích dlouho… Čím přesně si nás získal? Odpovíme v tomto testu.
Díváme se
Dvoubarevné lakování ve stříbrno-modré barvě, navazující na vzhled legendárního modelu Bulli, dodává Multivanu na osobitém stylu. Tato kombinace tak trochu maskuje jeho skutečné rozměry a také fakt, že se jedná o dodávku typu Transporter. Multivan v námi testovaném provedení Comfortline láká vyšší úrovní zpracování a také individuality.
Multivan definuje krátký předek s příplatkovými LED světlomety, dlouhý profil a ostře useknutá záď s LED světlomety. Pohledná karoserie s ostře řezanými rysy stojí na příplatkových 17palcových kolech.
Velká zrcátka přispívají k sebevědomému pocitu, že s tímto autem (i přes jeho rozměry) půjde dobře vyhodnocovat situaci kolem vozu, například při parkování.
Zadní dveře se vyklápí nahoru (za příplatek elektricky) a slouží i jako přístřešek, když zrovna prší nebo sněží, jak jsme si na vlastní kůži vyzkoušeli. 🙂
Nasedáme
Multivan v luxusní výbavě Comfortline mě oslovil na první pohled. Interiér má šmrnc. Extra pohodlné sedačky v kombinaci kůže a alkantary poskytují maximální oporu na dlouhých štacích. Nechybí spousta odkládacích prostorů a kapes, držáčky na nápoje nebo například ambientní osvětlení. Příjemný pocit pohodlí a „domáckosti“ dotváří koberec a kvalitní použité materiály.
Výhled za volantem je unikátní, sedíte vysoko nad vozovkou a máte bezvadný přehled o dění kolem vozu.
Interiéru dominuje digitální kokpit: dotyková 9,2“ obrazovka infotainmentu s příplatkovou navigací „Discover Pro“ s pěknou grafiku a jednoduchým ovládáním a panel přístrojů o velikosti 10“. Kožený volant je multifunkční a přispívá tak k bezpečné jízdě a 100% věnování se řízení.
Neoddiskutovatelnou výhodou Multivanu je jeho variabilita a prostornost.
V testovaném provedení se jednalo o 7místnou verzi. Sedadla v 1. řadě jsou otočná. Dva cestující ve 2. řadě si na samostatných sedačkách užijí téměř neomezený prostor. Tato sedadla jsou snadno polohovat, jednoduše vyndat či využít jako stoleček. V rámci příplatkové výbavy je tady dokonce jedna integrovaná dětská sedačka. Sedadla jsou vybavena úchyty ISOFIX pro dětské autosedačky a v bočních posuvných dveřích je dětská pojistka.
Zadní 3místná řada, vybavená dole třemi praktickými šuplíky, není jen „do počtu“, ale poskytuje plnohodnotné svezení. Jde také velmi snadno sklopit a docílit tak „letiště“ na spaní. Za příplatek je možné Multivan „vyšperkovat“ nezávislým horkovzdušným topením. To je velmi tiché a rázem je i během třeskuté zimy v Multivanu teplíčko.
Jedeme
Pod kapotou testovaného Multivanu se ukrývá vrchol nabídky vůbec. Nejsilnější naftový motor 2.0 TDI. A to ještě se zvýšeným výkonem ze 146 na 150 kW/199 koní (za příplatek), hladce řadícím 7stupňovým automatem DSG a s pohonem všech kol 4Motion. To je přesně verze, kterou chcete v univerzálním autě (ideálním pro cestování za přírodními krásami) mít.
Slovy klasika, Multivan jede jedna báseň. Rodinný, plně naložený, multifunkční dostavník dokáže spolehlivě akcelerovat, když je třeba a zároveň zhýčká (k mému překvapení) velmi komfortní jízdou. Přece jen se jedná o dodávku. Multivan umí v tomto ohledu klamat tělem, lépe řečeno karoserií. Měkčí naladění vozu zajišťuje naprosto pohodlnou a plynulou jízdu. Nejvíce mi vyhovoval komfortní jízdní režim.
Samotný podvozek je velmi jistý. Multivan si bezpečně drží jízdní dráhu a stabilitu, k čemu mimo jiné přispívá asistent kompenzace bočního větru. České silnice žehlí Multivan bez problémů a do interiéru nepřenáší žádné výrazné rázy.
V Multivanu jsme vyrazili mimo jiné i po zasněžené cestě v 40 centimetrových závějích a Multivan s pohonem 4Motion jel bez jakýchkoli komplikací.
Multivan si mě opravdu získal svou komfortní jízdou a pocitem bezpečí. K tomu do značné míry přispěli bezpečnostní asistenti v podobě adaptivního tempomatu ACC, asistenta udržování jízdního pruhu a systému rozpoznávání značek.
Také s parkováním to není s Multivanem překvapivě žádná věda. Z auta je při manévrování krásně vidět do stran. Případně se můžete spolehnout na parkovacího asistenta, který nabízí na zpětné kameře i ideální, vodící čáry.
Po týdenním testování a jízdách zasněženou krajinou se průměrná spotřeba ustálila na 9,5 litrech/100 km. Za příplatek je možné zvětšit nádrž paliva na 80 litrů.
Hodnotíme
Shrnuto a podtrženo. Víc než 70 let evoluce tohoto modelu, odkazujícího na ikonický model Bulli, přináší to nejlepší, co dnes svět multifunkčních dodávek nabízí. Jízda v modelu Multivan ve vrcholné naftové motorizaci s 199 koňmi pod kapotou je až neskutečně komfortní. Multivan 2.0 TDI 4Motion je bezpečná čtyřkolka, která má cesty za dobrodružstvím v přírodě ve svém DNA.
Multivan nabízí v 7místném provedení spoustu prostoru a mnoho možností variabilního uspořádání pro nejrůznější situace – na výlety, do práce, na dlouhou dovolenou, kamkoliv. V tomto sympatickém apartmánku můžete vyrazit do přírody a přenocovat na těch nejkrásnějších místech. Testovaná verze s výbavou Comfortline je splněným snem pro ty, kteří holdují cestování a potrpí si na kvalitu.
Cena testovaného modelu Volkswagen Multivan ve výbavě Comfortline s pohonem 4Motion se vyšplhala se všemi příplatky na 2 017 507 Kč. Součástí této sumy je i prodloužená záruka výrobce na 5 let nebo 200 000 kilometrů.
Více na webu Volkswagen