Test zbrusu nového Seatu Leon FR
7. 9. 2020
Není nudný, ani líný a je sexy. Řeč je o čtvrté generaci Seatu Leon, která je technologicky vyspělejší a atraktivnější. Jak si povede tento fešák z Barcelony konkrétně u žen? Lehké to mít ve vysoce konkurenčním segmentu hatchbacků nebude. Emoce ale vzbudit umí a to se počítá… Více o Seatu Leon v našem testu.
Díváme se
Leon FR je cool! Už první pohled na nový Leon v nejvyšším stupni výbavy FR evokuje dravce, který bude perfektním společníkem pro cesty do práce i volný čas. Tradiční karoserie hatchback lze popsat jedním slovem „ostrá“.
Ostré linky a hrany, šípovité prolisy na bocích a vyvýšený střed kapoty budí emoce a podtrhuje sportovní esprit. Výrazným prvkem, který se prolíná exteriérem a interiérem, je nepravidelný šestiúhelník. Ať je to tvar zrcátek, výdechy klimatizace nebo tvar klíčku od vozu. Kombinaci tmavých 18″palcových kol s antracitovou metalízou tleskáme! Leon vypadá exkluzivně.
Přední lehce zamračenou masku doplňují světla s Full LED technologií a výbornou svítivostí. Zádi dominuje LED proužek zadních světel, který vytváří jedinečný efekt za tmy a unikátní look vozu vůbec. Tak trochu nám Leon připomínal dravce, který se chystá skočit a pohltit svou kořist v podobě silnice.
Nasedáme
Interiér v sobě kombinuje klasickou koncernovou linii podpořenou španělským temperamentem. Seat Leon má vlastní, nápaditý styl. Linie palubní desky zasahuje až do dveří a propojuje ji úzká světelná linka, která v Leonu není jen na parádu. Právě zde je totiž ukryto upozornění na mrtvý úhel a také tzv. Exit Assist. Úzká osvětlená linie, která opticky propojuje celou přední část interiéru, zčervená ve dveřích, jakmile je otevřete.
Výhled z vozu je příkladný a solidní je také pohled vzad. Není problém couvat, byť je k dispozici samozřejmě parkovací kamera a příslušné senzory. Rychlé připojení telefonu s autem? Jednoduché párování se systémem Apple Car nebo Android Auto je dílem okamžiku.
Přístrojová deska je plně digitální s úhlopříčkou 10,25“ a možností volby zobrazení požadovaných informací. Ve středovém panelu je obrazovka s možností ovládání veškerých systémů na palubě. Ergonomie všech ovladačů si zaslouží pochvalu. Stačí opravdu pár minut v autě a jste s autem jako jedno tělo a duše.
Cestující jsou navíc hýčkáni pohodlnými sedačkami, obšitými ve verzi FR červenou nití, která elegantně potrhuje sportovního ducha auta. Nový Seat Leon je prostorný a nabízí spoustu odkládacích ploch. Do dveří se nám pohodlně vešla i velká láhev s vodou.
Také do prostorného hlubokého zavazadlového prostoru se toho vejde opravdu mnoho. Kufr testovaného hatchbacku nabízí 380 litrů objemu.
K našemu velkému překvapení ukrýval kufr Leona elektrokoloběžku SEAT eXS KickScooter. Bytelná 12,5 kg vážící koloběžka dokáže po pomalém a bezpečném rozjezdu nabídkout skutečně dobré zrychlení. Drandit s elektrokoloběžkou SEAT eXS KickScooter s výkonem 700 W pod hranicí 25kilometrové rychlosti není žádná věda. Naopak. Člověk se nechá rychlostí snadno unést…
Na jedno nabití jde s SEAT eXS KickScooter ujet až 25 kilometrů. Malá nabječka, podobná té k počítači, nabije koloběžku na 100 % za 3,5 hodiny. Jako alternativa pro mobilitu ve městě si ji proto (s helmou na hlavě) dokáži s klidem představit.
Jedeme
Konkrétně jsem otestovala Seat Leon s naftovým motorem o objemu 2 litry, výkonem 110 kW, odpovídajícímu síle 150 koní, s automatickou převodovkou DSG. Volič automatické převodovky je minimalistický a snadno jde ovládat jedním prstem. Stačí odbrzdit a vyrazit vpřed. Motor je příkladně odhlučněn a jen si tak brumlá na pozadí.
Dynamika motoru je poměrně lineární a dobře sladěná převodovka nám umožnila naprosto plynulé zrychlování a přeřazování jednotlivých stupňů. Motor má dostatek motoru na dynamickou jízdu a Leon FR rozhodně není líný. Stačí přitlačit plyn trochu k podlaze a vůz ochotně vyráží dopředu. Oproti předchozí generaci poskočil točivý moment nahoru na hodnotu 360 Nm.
Nová generace Leonu dostala do vínku tužší naladění podvozku, který dokáže i při vysokých rychlostech držet stopu, a přitom si paradoxně zachovává vysokou míru komfortu. Nový Leon stojí na platformě MQB, kterou sdílí v koncernu například s novou Octavií nebo Golfem. Oproti standardní verzi je edice FR snížená o 1,5 centimetru. Leon má okouzlující, svébytný charakter. Je optimálně naladěn a díky tomu dokáže být společníkem pro ty, kteří preferují pohodlnější jízdu, umí však potěšit i milovníky sportovnější jízdy.
Ženy si pak získá širokou paletou bezpečnostních asistentů. Bezesporu mezi ně patří předvídavý adaptivní tempomat ACC, asistent pro stav nouze Emergency Assist, asistent pro automatizovanou jízdu Travel Assist, asistent pro změnu jízdního pruhu Side Assist nebo již zmíněný asistent pro vystupování Exit Assist.
Hospodárné řidičky jistě potěší i fakt, že dokáže být Leon úsporný. I přes velký výkon motoru jsme zakončili týdenní test s průměrem 4,3 litrů nafty na 100 km, což je perfektní výsledek.
Hodnotíme
Jaký je náš verdikt po týdenním testování modelu Seat Leon? Jednoznačně oceňujeme pohodlný podvozek, přehledný interiér, dostatečně veliký kufr a moderně navržený interiér, který bez problémů obstojí u každé řidičky. Seatu se opět podařilo propojit emoce a design, a proto se ženám tolik auto líbí. Během testování se za Leonem otáčela spousta kolemjdoucích i řidičů, což je v dnešní době plných silnic poměrně neobvyklá záležitost. Není s ním nuda. Není líný, ani žíznivý. Přiznám se, že mě po týdenním testování tento fešák okouzlil. .-)
Nový Seat Leon (1.0 TSI 81 kW/110k) startuje na ceně 484 900 Kč. Cena testovaného modelu (2.0 TDI DSG 110kW/150k) ve vrcholné verzi FR stojí 734 900 Kč.
Více na webu Seat